Bukefalos 28 år!

Tik eller hane?

Det där är intressant,jag är uppfödd med tikar då mamma hade uppfödning och sen började jag själv i slutet på 80-talet och är still going strong,har haft en med livmoderinflamation och inget av övrigt uppräknat.
Mina föräldrar har haft 3 hundar totalt, 2 hanar och en tik, tiken hade återkommande tumörer, blodade ned hela golvet varje gång hon löpte (höll sig inte ren själv), blev skendräktig som tusan och avlivades tillslut pga cancer som spridit sig från livmodern till andra organ. Även om det är långt ifrån vanligt att det blir så, så tror jag ändå det har avskräckt mig en del.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 462
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Vi planerar att köpa en engelsk springer spaniel valp under våren. Tidigare har vi varit fodervärd för en hund i flera år så vi har...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Jag har en något ängsligt lagd kh collietik på 3,5 år, kastrerad. Hon har varit i familjen i två år. Hon kan upplevas ”tråkig” för att...
2
Svar
20
· Visningar
2 774
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp