Bukefalos 28 år!

G

gosebus

Jag fattar ingenting...
Min kastr. hane har fällt sin päls nu i 6 månader! Det har aldrig upphört och han har fällt lika mycket hela tiden. Och han fäller jääättemycket! Han ser nästan lite raggig ut ibland, fast ändå inte... svårt att förklara. Jag börjar fundera på om han är stressad eller om han har någon brist på nåt eller om han är allergisk eller om han har parasiter. Fast att han skulle ha brist eller parasiter låter lite otroligt, för han bor ihop med en hona som är lika gammal (kanske ska säga att de fyller 1 år i juli) och hon har aldrig fällt ett hårstrå.
Är det så att de bara är så olika individer eller vad?

Snälla nån kunnig hjälp mig! Jag vet inte vad jag ska göra... :crazy:
 
Sv: Hjälp!

:o hmm, ja... kan ju vara bra att skriva vad det är för nåt jag har också... :smirk:
 
Sv: Hjälp!

Gå genast till apoteket, tex östras har, gå över disk och be om BEVIPLEX B-vitaminkomplex (flytande) före människor! 1 l kostar 93 kr och du ger 1 tsk varje dag över maten. Han har troligen b-vitaminbrist. OM varken östras eller nordstan har så gå till Partile Centrums, där köpte jag mitt sist!
 
Sv: Hjälp!

Okej! Men hur blir det med den andra då? För dom bor ju i samma bur... De kan inte få för mycket av det?
 
Sv: Hjälp!

Nix kan inte överdoseras de kissar ut överskottet precis som med C-vitamin! Vattenlösliga vitaminer vet du=)
 
Sv: Hjälp!

Jaha, så bra! Ska se till att komma till ett apotek snarast...
Men jag tänkte bara, de får sånt där vitaminkomplement för gnagare i vattnet... men det hjälper inte då?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 167
Senast: Fibusen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 939
Senast: Saeta
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 512

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp