Bukefalos 28 år!

Sv: Hjälp!

Jag har berömt han mkt och varit snäll och försökt få han och inse att jag inte ska göra han nått farligt, men jag har inte haft han så jätte länge,,
Tror inte beröm i det läget är det rätta om du inte vill förstärka hans beteende ännu mer.,
Då blir detju ännu mer befäst.
Dessutom så ber du nästan om tillåtelse att FÅ vara hos hästen när han har mat i boxen.
Det är din rättighet utan att du ska behöva be om lov..
Jag vill inte klaga på dig, men jag tror och är nästan säker på att du vill ha hjälp med detta..:o
Det hade jag velat om jag haftv en häst som betedde sig på ett sätt utan att riktrigt förstå varför..

Erat problem er sins emellan tror jag beror på bristande kommunikation.
Du måste få han och förstå att det är du som är herren ihuset.
Annars kan det bli farligt!
Han kanske behöver en starkare ledare..
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 219
Senast: Mabuse
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 593
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 624
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp