Bukefalos 28 år!

EmelieR

Trådstartare
Min dator har tappat sitt trådlösa nätverk och klarar inte av att reparera det... Är det någon som vet hur man gör???
 
Sv: HjÄlp!!!

Hej...kan din dator hitta något nätverk över huvudtaget och det är kopplingen till ditt hemmanätverk som den har tappat?
 
Sv: HjÄlp!!!

Jag har ingen router.... Det finns ingenting som kan vara fel jämfört med när det har fungerat... Den har liksom bara tappat kontakten... Den hittar inte modemet...
Innan jag registrerade nycklen så stod det- du är nära ett trådlöst nätverk.... klicka för att aktivera.
Har sedan fungerat perfekt i 4 mån och så helt plötsligt finns den inte mer....
 
Sv: HjÄlp!!!

Men då är antagligen routern/gatewayen sammanbyggd med modemet.
Testa att stänga av datorn, sen starta om modemet (dra ut strömsladden och låt den vara utdragen ett tag) och starta allt igen.

Men du har iaf ett modem som kan sköta ett trådlöst nätverk så det inte är någon annans i närheten som du surfar på?
 
Sv: HjÄlp!!!

Det är mitt eget nätverk jag surfar på... Vill inte fungera ändå... Provade en gång till inatt och har inte statat hemma diag så ska se igen i natt...
 
Sv: HjÄlp!!!

Det är mitt eget nätverk jag surfar på... Vill inte fungera ändå... Provade en gång till inatt och har inte statat hemma diag så ska se igen i natt...

Vilken lösning på bredband har du? Är det en trådlös router eller switch som du satt upp eller surfar du via någon granne?

Pröva med att avinstallera det trådlösa nätverkskortet i enhetshanteraren samt att även i inställningarna för den trådlösa uppkoppling att avmarkera de inställningar du gjort för ditt nätverk. Starta sedan om datorn och låt den installera nätverkskortet pch sök sedan efter ditt nät igen och gör om allt som har med nyckel och kryptering
 
Sv: HjÄlp!!!

Jo jag har mitt "eget" bredband... surfar inte på ngn granne här inte...
hur avinstallerar jag det då.... alltså var hittar jag det...
Har ju bara tryckt in wepnycklen o sen fungerade allt från början...
 
Sv: HjÄlp!!!

Var är det du ställer in vad du ska ha som wep-nyckel?
Gå in dit och välj sen att starta om (du kan behöva leta runt lite).

Hur ser det ut från ditt bredbandsuttag? Om du har sladd så går sladden direkt från väggens uttag till dator? Eller har du någon sorts apparat mellan väggens uttag och sladden?

Du måste ju ha någonting som skickar ut signaler till det trådlösa nätverket, den apparaten ska du försöka starta om (genom att tex dra ut strömsladden ett tag).
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp! Vad fasen sker? Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten. Jag får bara upp en...
Svar
18
· Visningar
690
Senast: tuaphua
·
Samhälle IT-leverantören Tieto är utsatta för ett ransomwareangrepp. Jag kunde inte bry mig mindre om Tieto själva, men de har en stor mängd...
Svar
15
· Visningar
1 296
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 942
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp