Sv: Hjälp!!

Jadu... När vi gick promenad härom dagen blev han gaalen när en traktor:devil: kom, kastade sig rakt ut i vägen flera ggr, stegra och hoppade runt som en galning. Han fick dessutom en tappsko i lördags, alldeles lagom för vår hovis har semester nu och han är den enda hovslagaren här på orten som får röra Vilgots hovar!!

Men tro inte att jag ger upp :devil: i februari ska Vilgots trimmning starta på allvar!!!

Vilken dumpropp..! :) Han kan ju inte bara ta semester när du behöver han som mest ;)

Haha, nä, det är bara o kämpa på ;) så ni kommer bli i topptrim till sommaren ;)
 
Sv: Hjälp!!

Ja nu är vi igång! Tömmkörning varannan dag och promenad därimellan. Snacka om att equiterapeutens besök gjorde nytta, nu tycker han att det är askul att arbeta!! Ska prova att rida honom i helgen förhoppningsvis.
 
Sv: Hjälp!!

Jao det har väl gått väldigt bra med ridningen men sedan började han konstra igen. Nu har vi hittat på ett sätt för honom att bygga muskler så han orkar ridningen och samtidigt har kul, körning. Han ÄLSKAR det!!!!!!! :laugh:
 
Sv: Hjälp!!

Ja, det blir ju jobbigt när de inte är vana att arbeta så mycket... Men körning är ju superbra som komplement!!
Åh, jag vill med åka vagn... kan föreställa mig hur mysigt du har det på din vagn, på en snöig skogsväg... :grin:
Är ju verkligen hur mysigt som helst... Synd att vi inte har någon körhäst i "mitt" stall... tror det skulle gå lite väl fort om jag kopplade på en vagn bakom Mirakel eller Carisma... :angel:
 
Sv: Hjälp!!

Hehe ja det är jättemysigt :) Just nu har grabben "unghästvila" så att han ska kunna återhämta sig och bygga muskler :D
 
Sv: Hjälp!!

Oj, nu var det jättelänge sen jag kollade din tråd... förlåt :o
Jag hoppas att det går bra med honom nu?
Har du hittat någon medryttare än (om du fortfarande vill ha det)?

Nu måste han ju vara mer igång igen iallafall :d
Så du kan rida i det fina vädret!
 

Liknande trådar

Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 656
Senast: Efwa
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 512
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 902
Senast: pews1972
·
Hästvård Jag tar historien från början. Förra sommaren var jag med och red in en häst, fastnade så för den att det slutade med att jag köpte...
Svar
4
· Visningar
2 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp