FrontLine_

Trådstartare
Några av er har säkert läst min tidigare tråd:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=980857

Har ju som sagt haft kontakt med veterinären.

Men nu vet jag absolut inte vad jag ska ta mig till!!
I morse när jag stiger upp, så ligger hunden kvar i sovrummet. Vill inte gå ut.
Jag serverar han frukost, vill inte äta.
Han kommer efter ett tag, och då ser jag.. Hans ansikte ser ut som en FOTBOLL!! Han äter maten, men det tar lång tid.

Först tänkte jag att han blivit getingstucken, men det är nog inte möjligt då vi inte varit ute speciellt mycket. Ute och kissat på gården bara, i koppel. Jag har haft uppsikt över honom hela tiden, och aldrig uppfattat att han blivit stucken.
Jag märkte även igårkväll att han var svullen litegrann över ögonlocken, men inget märkvärdigt så jag tänkte inte mer på det. Föränn i morse då...

Har haft kontakt med tre olika jourveterinärer idag, och alla har haft fullt upp med ännu mer brådskande fall, så vi får helt enkelt vänta tills det finns tid.
Hunden är slö, och som sagt svullen i hela ansiktet, orolig osv.. + alla andra symtom som jag beskrivit i tidigare tråd.

Vad ska jag göra??
jag bara gråter och gråter, han har ont och jag har försökt allt jag kan nu..
Som sagt, vi väntar på att vet. ska höra av sig.. men vad gör jag under tiden?
Och kan det vara så illa att det har med levern att göra?
Kommer det här kunna sluta bra?? Just nu känns det hopplöst..

Jag kollar han såklart titt som tätt, så han inte får svårt att andas!
 
Sv: HjÄlp!

Ormbett är det inte troligt att det är, då jag som sagt bara rastat hunden ute på gräsmattan, som förövrigt är väldigt kortklippt..
Har haft han under konstant uppsyn i flera dagar när vi varit ute, och inte haft han lös på flera dagar..

Kan en hund reagera väldigt starkt på knott?

han har fått betapred efter veterinärens ordination, och svullnaden har gått ner litegrann.
En sak som fick mig att fundera på knott, var att även hans ben fick som lokala svullnader, ungefär som det ser ut som när man själv får en reaktion mot något..
 
Sv: HjÄlp!

Ormbett är det inte troligt att det är, då jag som sagt bara rastat hunden ute på gräsmattan, som förövrigt är väldigt kortklippt..
Har haft han under konstant uppsyn i flera dagar när vi varit ute, och inte haft han lös på flera dagar..

Kan en hund reagera väldigt starkt på knott?

han har fått betapred efter veterinärens ordination, och svullnaden har gått ner litegrann.
En sak som fick mig att fundera på knott, var att även hans ben fick som lokala svullnader, ungefär som det ser ut som när man själv får en reaktion mot något..

Det lät presis som när min häst va sjuk.
Han va skit svullen i ansiktet , Kunde knappt se.
Hade då vet ute här. Han visste inte riktigt. Geting stick eller ormbett sa han.
Fick motgift.
När svullnade lagt sig då såg vi ormbetts tändet i näsan
Det går ju så fruktansvärt fort när dom hugger.
det verkar ju som det är något som han ej tål efter som betapredd hjälper .
 
Sv: HjÄlp!

Ja, visst gör det. Jag har försökt titta på han nu, men han hade ju så många svullnader.. Ansiktet är fortfarande lite svullet, men benen är normala nu.. Och där ser jag inget konstigt, däremot är det ju svårt att kolla ansiktet..
 
Sv: HjÄlp!

Hur har det gått?

Troligtvis är han allergisk mot myggbett eller knottbett. Inte säkert att det räcker med kortison tabletter. Åk in akut till vetten / djursjukhuset om du inte redan har gjort det. Risken är stor att han får andningsbesvär utan behandling.
 
Sv: HjÄlp!

Det gick faktist bra igår. han svarade väldigt snabbt på medicineringen, och svullnaden gick tillbaka väldigt fort..

Men hur bör jag ställa mig nu?
Eftersom vi inte vet vad som orsakade reaktionen så äter han just nu ris och kokt fisk, istället för det nya fodret vi fick.
Han får inte heller vara ute längre stunder.. antar att risken finns igen att han reagerar?
 

Liknande trådar

Hundträning Har en söt liten chihuahua som tidigare bajsade inomhus ofta men efter mycket ansträngningar blev hon bättre och började visa tydligt...
2
Svar
35
· Visningar
3 882
Senast: mysboll
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 110
Senast: inverterad
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp