Hjälpa barn under separation

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Magdalena

Lucas har hittat en kompis! Grannens barnbarn är på besök, och de leker som sjutton. Polarn har en äldre brorsa, ca 8 år, och han är inte lika glad. Anledningen till att de är på besök är att föräldrarna bråkar och är på väg att separera. Det verkar vara riktigt illa, alltså bråkmässigt, soc är inkopplat bl.a, men jag vet inte så mycket mer, har inte velat snoka, utan bara lyssnat på vad de berättat (äldre pojken och mamman då).

Jag får så ont i magen av att se äldre killen försöka vara stark och oberörd fast det är så tydligt att han far illa av det här. Han var här en stund, men har gått in till sin mamma igen som "bara pratar i telefon och gråter".

Lilla killen verkar inte bry sig, men hur kan jag hjälpa den äldre killen?
 
Sv: Hjälpa barn under separation

Tala om för honom att vill ha prata så finns du där, annars bara vara där och ge en kram om han ser ut att behöva det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 996
Senast: jemeni
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 745
Senast: lundsbo
·
Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 628
Senast: ako
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp