Hjälper ryggstöd?

Smurfoff

Trådstartare
Hjälper det med ryggstöd om man har dålig hållning? Har sett lite annonser om en typ korsett som drar bak axlarna så man ska få bättre hållning. Jag har jättedålig hållning och hade behövt lite hjälp då jag själv inte tänker på de. Hur ofta kan man använda ett sånt här ryggstöd?

Å hjälper det verkligen eller är de bortkastade pengar?

1508362.jpg
 
Sv: Hjälper ryggstöd?

Känns som det vore smartare att träna sig än att använda hjälpmedel eftersom du borde bli ännu klenare när den där tas av om du inte tränar upp styrkan.
 
Sv: Hjälper ryggstöd?

Det hjälper säkert men vill du bli beroende av den och gå runt hela livet med den på?

Träna upp överkroppsmuskulaturen ordentligt istället så kommer styrkan och hållningen automatiskt :)
 
Sv: Hjälper ryggstöd?

Säger som de andra, träna dig till bättre hållning, annars kommer du bli beroende av den.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 903
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 349
Senast: Gunnar
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 405
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 914
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp