Bukefalos 28 år!

Hjälppppp!!!

T

tjej_87a

Va ska ja göra med min hankatt han kissar inne fast ja nyligen har kastrerat han någon som har något råd????
 
Sv: Hjälppppp!!!

Har han kissat inne innan, eller började det efter att du kastrerat honom?
Vad har du för typ av låda, sand?
Kissar han ofta?
Har det skett någon förändring i kattens miljö?
 
Sv: Hjälppppp!!!

Om han revirmarkerade innan och nu fortsätter med det får du ge det tid. Det kan ta en stund innan en revirmarkerande hane slutar. Om revirmarkerandet inte avtar går det att ge honom en p-spruta. Det hjälper oftast.

Om det inte handlar om revirmarkering bör du uppsöka veterinär för då kan det handla om UVI eller kristaller.
 
Sv: Hjälppppp!!!

Förutom det som redan sagts så se till att hålla lådan HELT ren, var jättenoga! Bor du stort kanske det kan vara idé att ha två st lådor?
 
Sv: Hjälppppp!!!

Har han kissat inne innan, eller började det efter att du kastrerat honom?
Vad har du för typ av låda, sand?
Kissar han ofta?
Har det skett någon förändring i kattens miljö?

HAn har inna kissat innan två gånger endast han e bara lite över 1år.
Ja har en me tak det har han haft sen han var kattunge men ingen lucka och har toalätt som kattsand å de har han haft de sen han va liten.
nja han kissar inte specielt mycket 2-3gånger om dagen.
Jag håller ju på och flyttat men de e inte förens dom sista två dagarna jag har börjar packa å de har bara varit lite packning å de har inte varit någon förendring innan.
ja har börjat ha ett glas på bordet me vatten i till han å han driker mycket mer nu när de står på bordet så vet inte om de kan ha påverkat för de e efter de som han börja kissa inne
 
Sv: Hjälppppp!!!

Katter känner ofta av en förestående flytt och det brukar göra dem stressade/oroliga så det kan vara därför han kissat.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 501
Senast: Rhinos
·
Hundhälsa Vet inte om detta är en löjlig fråga, men min tikvalp på 4 månader har börjat kissa onormalt mycket, både ute och inne. Det kan va att...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Skulle behöva input! Skaffade en kattunge i somras så en av mina katter fick tas bort. Katten som blev kvar är en 10-årig kastrerad...
Svar
4
· Visningar
1 040
Senast: moster_punk
·
Övr. Katt Fick igår hem en 9 månaders hankatt. Supersnäll och social. Men "gamla" katt gillar verkligen inte honom utan fräser och morrar så fort...
Svar
9
· Visningar
903
Senast: MimmiX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp