Hjälm - passform...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sleepy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 696
S

sleepy

Skal en hjelm dekke mest mulig av hodet, eller er det farlig om den går for langt ned i nakken? Eller er det bra om den dekker nakken? :confused:

Minns jeg har hørt noe om hjelmens passform og nakkeskader... Noen som vet noe?

Sv: Hjälm - passform...

jag har hört talas om personer som har brutit nacken när deras hjälmar har suttit för långt ner i nacken. Det är iaf inte en risk jag vill ta, så jag är alltid noga med att den inte sitter för långt ner när jag köper en ny hälm. :smirk:

lycka till :p

Sv: Hjälm - passform...

Ja, det var noe sånt jeg har hørt... :eek: Men det kjennes jo tryggere med en som sitter langt ned i nakken -men det er kanskje bare inntil man faller av... :o

Jeg falt av med min champion-hjelm, og da fikk jeg meg en "trøkk" i nakken, og ble litt overrasket... Jeg har provat Hööks billige CRW-hjälm, men den satt liksom (typ) "oppå hodet", og kjentes ikke like trygg ut. Men kanskje er den bedre til mitt hode endå? :confused:

Liknande trådar

Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: Sebastian
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 289
Senast: Lobelia
·
Utrustning Så min lille hest er øm i mage muskulaturen, og jeg lurer på å kjøpe en ny gjord til hoppsadelen. Finnes det noe ala Eric Tissant...
Svar
7
· Visningar
694
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Jeg er medrytter 2 dager i uken på en ponni hvor hesteier ikke er mye til stede. Jeg vet ikke hvor mange andre medryttere han har men...
Svar
1
· Visningar
1 264
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?