Hjälp att köpa hjälm?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare zir
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 924
Z

zir

Hej,

Jag har nyligen börjat rida och ska köpa mitt första hjälm. Vad ska man tänka när man köper ett hjälm? Vilken är bäst märke av hjälmar?

Sv: Hjälp att köpa hjälm?

Den bästa hjälmen är den som är så bekväm så du glömmer att ta av dig den.
Den ska inte ge punkttryck någonstans, då kommer du snart att ha huvudvärk men den ska sitta tight så den inte glider åt ngt håll om du ramlar av.

Du kan köpa vilken hjälm du vill det är marginell skillnad vad gäller säkerhet på hjälmarna.
Men jag håller mig undan från de allra billigaste.
Jag har en Euro-lite hjälm som jag tycker är jätteskön samt en Back on Track hjälm. Den sistnämnda ska väl vara den säkraste hjälmen på marknaden men den kostar där efter också.
Det är bättre att köpa en lite billigare hjälm som du har råd att byta om du ramlar av och slår i huvudet eller om den börjar bli lite till åren.

Sv: Hjälp att köpa hjälm?

Ett tips när du provar hjälm. Oknäppt hjälm ska sitta kvar på huvudet om du vänder huvudet upp o ned. Ramlar den av är den för stor.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: Blyger
·
Utrustning Läste precis att det gjorts ett hjälm test i Finland. Flera hjälmar klarade inte testet detta har ju hänt förut även på Svenska tester...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: jemeni
·
Utrustning Efter ett par års uppehåll från ridning ska jag nu köpa mig en ny häst och har insett att min lastgamla hjälm har gjort sitt. Så jag... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 538
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur