hjälp bett problem

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jennifer80
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 714
J

Jennifer80

Hej, är det ngn som har några tips angående bett? Min 7 årig arab blir väldigt stark ute i terrängen:( . Jag har ridit honom med tvådelat och tredelat märks inte ngn skillnad. Jag försöker verkligen rida med sättet, ibland funkar det, ibland inte alls, då lär jag ta ganska kraftig i tyglarna så att han lyssnar . Och bromssträckan blir rätt så lång då :mad: . Jag tycker det inte om det, vill att han ska lyssna bättre på förhållningarna utan att halva armen ska trilla av . Jag har försökt att skritta- stanna o.s.v mycket tempoväxlingar med, men det känns inte så att det blir bättre då. :crazy:

Ska jag byta bett?

Sv: hjälp bett problem

Vad säger eran tränare då? Fråga din trnare som har sett och känner både dig och hästen.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hade tänkt testa ett tredelat eggbett till min häst, nu med lösa ringar har hon 12,5cm. Har läst att eggbett ska vara en cm...
Svar
4
· Visningar
808
Utrustning Jag behöver bettförslag till ena ponnyn. Jag rider oftast på hackamore, ibland babypelham, rakt i gummi. Hon är åt det heta hållet och...
Svar
1
· Visningar
1 117
Senast: Lipperta
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 365
Senast: As_Vegas
·
Ridning Haft våran snart 10 åriga kallblodstravare nu ett år. När han kom till oss reds han på pessoabett samt hade tussar i öronen. Nu rids...
Svar
0
· Visningar
780
Senast: Hannapanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur