Hjälp med ett köpeavtal!

R

rocki

Hej, ska sälja en ponny i morgon bitti :cry: och glömde köpa ett köpeavtal på bokhandeln.Finns det ngn snäll erfaren som kan hjälpa mig...Rädd att jag missa ngt:crazy:

Tacksam för svar:bow:;)

Sv: Hjälp med ett köpeavtal!

Hej, ska sälja en ponny i morgon bitti :cry: och glömde köpa ett köpeavtal på bokhandeln.Finns det ngn snäll erfaren som kan hjälpa mig...Rädd att jag missa ngt:crazy:

Tacksam för svar:bow:;)

Det finns kanske att köpa via nätet? Prova att googla är mitt tips!

Skriv ett själv, det brukar jag göra. Om du inte har en skrivare kan du spara på diskett och skriva ut hos en kopieringsbyrå, bibliotek e.d.

Ungefär:
KONTRAKT/KVITTENS

Ort, Land, datum xx-xx-xx

PARTER

[köparen].............................

mantalsskriven i [ort]....................på adress

[adress]...................................................

med personnummer/organisationsnummer ...........................................

och

[säljaren]...........................................
mantalsskriven i [ort]..............................på adress .............................................................................. med personnummer/organisationsnummer .................................

ÖVERENSKOMMELSE

1) Avser häst med namn: ......................
Mikrochip: ......................................

4) Köparen: .......................................
åtar sig att överföra/har betalat köpesumman:..................................

till bankkonto:................................................................

5)

SIGNATURER

Undertecknas av samtliga parter

Köpare: Säljare:

......................................... .........................................
[köparens namn] [säljarens namn]

Sedan kan man lägga till text om förköpsrätt osv. om man vill.

Fick tag iett tillslut :banana: men tack ändå;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 526
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 016
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 468
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka