Hjälp mig hitta stövlar till mina ben!

Bukefalos 30 år!

Prinzess

Trådstartare
Nu är det så att jag letar efter ett par stövlar som jag skulle kunna ha till vardags. Jag har mina måttbeställda tävlingsstövlar men jag skulle vilja ha några som är bra och jag kan ha annars. Har ni tips på några bra stövlar?:D

Nu kommer vi då till problemet, mina ben.
Fotstorleken är typ 38.
Vad: 33cm
Under knä: ca 32.5cm
Längd utsida: ca 50-52cm
Insida: 45cm

Jag vill inte måttbeställa ett par till och slänga ut hur mycket som helst på några jag bara ska ha till vardags så snälla om ni vet några säg till! :)
Jag rider dressyr btw men gör inget om det är hoppstövlar :)

Sv: Hjälp mig hitta stövlar till mina ben!

MH Supreme High Rider i smala modellen?

32-35 runt vaden, 46 cm höga med högre båge på utsidan.

Jag har funderat på dem men skulle vilja ha några lite "roligare" stövlar :)

Jaa kanske något sånt. Har redan 2 "vanliga" läderstövlar. Dock är ett par korta i benen.

Tyvärr kostar väl dom "roligare" lite mer...

Hööks har ju lite annorlunda stövlar, men vet inte kvalitén på dom. Annars är mina tips just Tretorn och Veredus om du inte vill ha vanliga läderstövlar för då har ju i princip alla märken stövlar till bra pris.

Bocaj har också några som är lite "roligare", och ställbara i skaftet. Drygt 2000 kostar de, två i stallet har dem och är jättenöjda! Har ingen aning om mått dock :o

Har funderat på ett par Tretorn Falsterbo, min syster har ett par "vanliga" tretorn i storlek 39 och dom kan jag nästan ha i längden. Skulle kunna ta extended. Vadmåttet går ju att ändra och dom behöver ju inte sitta som en smäck som läderstövlar :)

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka