Hjälp mig! Hur funkar det med Combo boots?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Guggeflickan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 862
G

Guggeflickan

Hej.

Jag rider ett kallblod som behöver både strykappor och boots bak, då han får skav av boots undrar jag om ett par Sport Medicine Combo Boots från hööks kan vara nåt? :confused:

Hur är passformen och smidigheten i skydden?
Är de tätslutande(dvs kommer det in mycket skräp under dem)?
Hur långt ner går själva boots-delen över hoven?
Finns det andra alternativ som är liknande?

Jag ska ha dessa när jag rider dressyr, så det är ju bra om de ger lite stöd och är sköna för hästen också. :)

Är glad för alla svar!!

Sv: Hjälp mig! Hur funkar det med Combo boots?

28 stycken som tittat men ingen som svarat??

Kom igen, är det verkligen ingen som har någon erfarenhet av dessa?? :confused:

Varför lindar du inte helt enkelt?

Varför behöver du boots bak? Det är ganska ovanligt nämligen. Annars kan du testa skalpers.

Jag brukar linda/ha senskydd och ha vanliga boots, skalpers är så tröga att dra på, klarar inte av det med mina fingrar, annars hade jag kanske haft det ;)
Vill bara veta om det finns andra lösningar som också funkar, det är därför jag frågar om dessa skydd. :)

proffesional choice har även de några comboskydd, men tror de kostar en hel del.

Jag har sett dem också, de verkar kosta en hel del precis som du skriver :)

Har du nån erfarenhet av dem?

Liknande trådar

Utrustning Hej alla glada människor, har ett stort problem som uppkommer konstant. Har en 7 årig valack som är världens härligaste kille. Men det...
Svar
10
· Visningar
1 321
I
Utrustning Hej! Jag behöver tips på hur jag ska/kan tänka gällande valet skor/stövlar. I dag rider jag i mina vandrarkängor. Sköna o trevliga...
Svar
8
· Visningar
826
Senast: Ingela L
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 975
C
Hästvård Fakta & Myter Strassermetoden Med anledning av alla felaktiga påståenden och märkliga myter som florerar kring strassermetoden, inte... 2 3
Svar
53
· Visningar
9 211
Senast: LFreddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka