Hjälp mig med denna undersökning!

• Relationer
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 141
  • Visningar Visningar 8 316

Gillar du att få oönskade dickpics, har ni någonsin fått oönskade pussypics, gillade du det?

• Jag gillar få oönskade dickpics

• jag ogillar få oönskade dickpics

• jag har fått oönskade pussypics

• jag gillar få oönskade pussypics

• jag ogillar få oönskade pussypics

• jag är transperson

• jag är cis-man

• jag är cis-kvinna

• jag är homosexuell/bisexuell man

• jag är homosexuell/bisexuell kvinna

Resultat syns endast efter röstning.
Normer, finns många könsbundna normer
Sexualitet, könsbilder är sexuellt laddade
Relationer, En person tar kontakt med en annan person

@Alexandra_W

Jag vill inte ha staplade intetsägande exempel. Jag undrar på allvar hur du mer praktiskt ska diskutera sexualitet, drift, normer osv med utgångspunkt i något som dels är väldigt könsbundet (det är i uteslutande del av fallen män som skickar kukbilder till kvinnor), och dels ofta är ett brottsligt beteende.

Så när man tagit sig igenom att det inte är okej att skicka en bild på sin egen eller någon annans kuk eller fitta till någon som inte uttryckligen samtyckt till att få bilden - vad ska diskuteras mer? Jag förutsätter det inte är förlegade mossiga saker som mäns okontrollerbara könsdrift som gör att de har otur när de tänker ibland men att de inte menar något ont..

Så jag är seriöst intresserad hur du ska ha en naturvetenskaplig diskussion kring fotografier på kön som skickas till andra?

Jag vill inte ha staplade intetsägande exempel. Jag undrar på allvar hur du mer praktiskt ska diskutera sexualitet, drift, normer osv med utgångspunkt i något som dels är väldigt könsbundet (det är i uteslutande del av fallen män som skickar kukbilder till kvinnor), och dels ofta är ett brottsligt beteende.

Så när man tagit sig igenom att det inte är okej att skicka en bild på sin egen eller någon annans kuk eller fitta till någon som inte uttryckligen samtyckt till att få bilden - vad ska diskuteras mer? Jag förutsätter det inte är förlegade mossiga saker som mäns okontrollerbara könsdrift som gör att de har otur när de tänker ibland men att de inte menar något ont..

Så jag är seriöst intresserad hur du ska ha en naturvetenskaplig diskussion kring fotografier på kön som skickas till andra?
Det är en flera veckors planering, med olika medier som ska analyseras kring könsroller mm, men även granska källorna kritiskt. Efter mediastudierna, analysera vad de har sett och läst, försöka komma till någon förenklad slutsats till hur fenomenet "dickpics" har uppstått.

Det är en flera veckors planering, med olika medier som ska analyseras kring könsroller mm, men även granska källorna kritiskt. Efter mediastudierna, analysera vad de har sett och läst, försöka komma till någon förenklad slutsats till hur fenomenet "dickpics" har uppstått.

Jag förstår verkligen inte den naturvetenskapliga kopplingen alls. Men det är tydligt att du inte vill/kan/är bekväm med att svara annat än svepande och generaliserande - så jag släpper det.

Nej, du missuppfattar.
De skulle med sina kunskaper om naturvetenskaplig frågeställning försöka se bristerna i denna,
  • eleven ge exempel på hur teorier kan prövas genom kritisk granskning
  • kritisk pröva ovetenskapligt grundade påståenden.
Men det är inte en naturvetenskaplig frågeställning det handlar om, så som du beskrivit den här?
Vetenskap om bilderna (som här behandlas som sociala fenomen) blir inte naturvetenskapliga för att den avbildade snoppen är ett biologiskt (eller sexuellt) objekt.

Måste bara peta in en notis om att nu handlar det om vetenskapligt kritiskt förhållningssätt.
Förut sade du källkritik. Ska det vara båda eller endera av dem?

Det verkar faktiskt som om du är fascinerad av ämnet och låter det påverka ditt omdöme.
Det bästa råd jag kan ge dig är att släppa det och tänka om. Risken är faktiskt att både elever och föräldrar reagerar som flera gör här på Buke och att det slutar med att du blir inkallad till rektor för allvarssamtal.

Märklig undersökning och kan inte se vad detta har med ämnesområdet att göra öht.
Dessutom kan de som inte fått någon bild svara på enkäten eftersom den förutsätter att man fått.

Men det är inte en naturvetenskaplig frågeställning det handlar om, så som du beskrivit den här?
Vetenskap om bilderna (som här behandlas som sociala fenomen) blir inte naturvetenskapliga för att den avbildade snoppen är ett biologiskt (eller sexuellt) objekt.

Måste bara peta in en notis om att nu handlar det om vetenskapligt kritiskt förhållningssätt.
Förut sade du källkritik. Ska det vara båda eller endera av dem?
Båda delarna, beroende på del av den kompletta uppgiften.

Det verkar faktiskt som om du är fascinerad av ämnet och låter det påverka ditt omdöme.
Det bästa råd jag kan ge dig är att släppa det och tänka om. Risken är faktiskt att både elever och föräldrar reagerar som flera gör här på Buke och att det slutar med att du blir inkallad till rektor för allvarssamtal.
:D Jag har haft uppgiften i flera år, och alla är med på tåget, såsom rektor och skolverket!
Det var denna ev. enkät som var helt ny, men jag hoppar över den :)

Jag förstår verkligen inte den naturvetenskapliga kopplingen alls. Men det är tydligt att du inte vill/kan/är bekväm med att svara annat än svepande och generaliserande - så jag släpper det.
Jag vill inte gå in på detaljnivå, stämmer bra. Skulle vara mycket bekväm med det, då uppgiften är väl utarbetad på alla plan.

Märklig undersökning och kan inte se vad detta har med ämnesområdet att göra öht.
Dessutom kan de som inte fått någon bild svara på enkäten eftersom den förutsätter att man fått.
Det är en nackdel med denna enkät, väl viktig att gå igenom och förstå varför! :) Men enkäten verkar bara förbrylla, så jag hoppar den. Även om givetvis skulle eleverna fått mycket mer förhandsinfo än vad jag har lagt upp här, ni ni fick ju ingen.

Jag vill inte gå in på detaljnivå, stämmer bra. Skulle vara mycket bekväm med det, då uppgiften är väl utarbetad på alla plan.

Förlåt men jag tvivlar. Du har farit runt som ett rö i vinden i den här tråden angående vad det egentligen handlar om. Från att bedöma om fittbilder är vanliga eller ej till om kukbilder är oönskade till att det handlar om källkritik till att det handlar om att utefter naturvetenskaplig metod kritiskt granska till att... ja du förstår.

Om du är bekväm med att svara klart och koncist. Vad är huvudsyftet? Vad är frågeställningen och vad är hypotesen?

Förlåt men jag tvivlar. Du har farit runt som ett rö i vinden i den här tråden angående vad det egentligen handlar om. Från att bedöma om fittbilder är vanliga eller ej till om kukbilder är oönskade till att det handlar om källkritik till att det handlar om att utefter naturvetenskaplig metod kritiskt granska till att... ja du förstår.

Om du är bekväm med att svara klart och koncist. Vad är huvudsyftet? Vad är frågeställningen och vad är hypotesen?
Vad är det du tvivlar på?
Denna enkät fanns inte med i ursprungsuppgiften, därför har jag varit väldigt luddig, eftersom det var ett infall jag fick, som inte var genomtänkt, och flera dagar till nästa ämnesträff. Min tanke var att utföra denna enkät, ta upp den på konferensen och där besluta om den gick att använda. Jag kom inte så långt ;)

Jag har inte skapat uppgiften själv, den är utformad av ett arbetslag. Jag tänker inte lägga ut ett gemensamt arbete på ett internetforum...

Vad är det du tvivlar på?
Denna enkät fanns inte med i ursprungsuppgiften, därför har jag varit väldigt luddig, eftersom det var ett infall jag fick, som inte var genomtänkt, och flera dagar till nästa ämnesträff. Min tanke var att utföra denna enkät, ta upp den på konferensen och där besluta om den gick att använda. Jag kom inte så långt ;)

Jag har inte skapat uppgiften själv, den är utformad av ett arbetslag. Jag tänker inte lägga ut ett gemensamt arbete på ett internetforum...

På hur man naturvetenskapligt diskuterar kukbilder, och att du har ett välförankrat och underbyggt underlag för det.

Alternativet "har aldrig fått xxx-pics överhuvudtaget" borde finnas med!

Sedan kan man såklart ha en åsikt också, om man gillar/ogillar/vill ha osv.

Jag har aldrig fått... Men jag vägrar av många skäl att använda Facebook och andra liknande sociala medier, och mitt mobilnummer är inte offentligt.

Alternativet "har aldrig fått xxx-pics överhuvudtaget" borde finnas med!

Sedan kan man såklart ha en åsikt också, om man gillar/ogillar/vill ha osv.

Jag har aldrig fått... Men jag vägrar av många skäl att använda Facebook och andra liknande sociala medier, och mitt mobilnummer är inte offentligt.
Ja, men som jag skrev tidigare så hade jag inte fler val att välja på Buke, vidare ville jag även få fram om man skulle gilla/ogilla även om man inte fått. Men jag lägger ner att ta med denna enkät då den bara är förvirrande.

Jag är inte intresserad av att diskutera detaljfrågor ang uppgiften med användare på Buke, det har jag kollegor, ledning och skolverket till för.

För att jag inte vill förklara detaljerat här på Buke??

Nja. För att du som jag skrev tidigare svarar svepande, generaliserat och otydligt och "hoppar runt". Dvs frånvaron av klara svar, de brukar man kunna ge utan detaljer. Särskilt om man blir ombedd att medverka till en undersökning. Jag är nog bortskämd med universitetsnivå.

Men det är ju jättebra om jag har fel!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 350
Senast: Johanna1988
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester... 11 12 13
Svar
258
· Visningar
13 345
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 063
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver ventilera. Få lite frisk luft i en annars ganska het luft. Min partner har barn sedan innan. Vi hade en rätt bra relation... 2
Svar
39
· Visningar
4 859
Senast: Ciccio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Smitare - hur gör ni?