Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Har fått en del övningar av fysion, och jag gör dem...men inte varje dag.
Ska kolla närmare på feldenkrais. Tack!
Bor tyvärr långt ifrån...Det är faktiskt det enda som helt fått min standard muskelknuta helt mjuk en gångOm du finns i Skåne kan jag tipsa via PM om min behandlare
![]()
Tack! Känns som att hela kroppen trilskas, mer eller mindre, men det är främst ländrygg, rumpa och baksida lår som smärtar.Får du i dig tillräckligt med magnesium? Det magnesium som hjälper musklerna bäst är magnesium kelat om du vill prova. Tillskott av magnesium via munnen tar ett tag innan de ger effekt om man har en brist så det gäller att vara uthållig. Är det specifika muskler kan magnesiumspray också hjälpa. Det hjälper omgående men smörjer man in musklerna med det dagligen får man en bättre effekt än om man bara tar det då och då.
Även brist på b-vitaminerna kan ge stela och onda muskler.
Sedan finns det en uppsjö med piller, pulver och grejer som kan öka blodgenomströmning och liknande i musklerna men där får man läsa på och veta vad man gör innan man ger sig på det. Magnesium i normala doser och b-vitamin är iallafall harmlöst att prova. B-vitamin är vattenlösligt så eventuellt överskott kissar du isåfall bara ut.
Finns muskelavslappnande, paraflex till exempel men det är ju receptbelagt.Jag har problem med min kropp. Jag går på fysioterapi och jag får akupunktur, men känner att jag gärna tar hjälp av nåt mera.
Finns det något ämne/piller som på riktigt mjukar upp stela skrikande muskler? ...eller har ni något annat bra tips som fungerar?
Har fått muskelavslappnade utskrivet av läkare. Tar dem ibland, men gillar inte riktigt suddigheten i huvudet och i synen, som jag får - även om kroppen i övrigt njuter.Finns muskelavslappnande, paraflex till exempel men det är ju receptbelagt.
Tränar du? Mer än att göra lite övningar från fysion alltså.
Tack! Känns som att hela kroppen trilskas, mer eller mindre, men det är främst ländrygg, rumpa och baksida lår som smärtar.
Har ätit b-vitamin förut, men märkte ingen skillnad. Har nog ätit magnesium också, men det var ett tag sedan...
Jepp, jag har varit till osteopat, kiropraktor och naprapat för problemen genom åren. Jag har något slag av låsning i höger höft/ländrygg som jag kan lindra själv, men inte bota, då det är som värstHar du testat kiropraktor?
Låsningar kan leda till överspändhet
Äger och använder ibland - ibland flera dagar i rad. Märker ingen förbättring, men det är skönt för stunden och en liten stund efteråt.TENS?
StackareJepp, jag har varit till osteopat, kiropraktor och naprapat för problemen genom åren. Jag har något slag av låsning i höger höft/ländrygg som jag kan lindra själv, men inte bota, då det är som värst
Attans.Äger och använder ibland - ibland flera dagar i rad. Märker ingen förbättring, men det är skönt för stunden och en liten stund efteråt.
Nej aldrig.Stackare
Har du fött barn?
Kanske stress, eller gammal stress som satt sig "fel". Mår ganska bra mentalt nu sedan 1 år tillbaka, men ingen förbättring har skett.Stressproblematik? Ofördelaktiga positioner i vardagen, t ex sitta med benen i kors, hänga på ett ben i stående? Sådant som nästan alla kan jobba på som ger spända muskler.
Jepp, gör allt det där, men det är en kines som ger kinesisk akupunktur - torde vara ännu bättre än t.ex en naprapat p.g.a 10 års utbildning i Kina.Attans.
Gissar att du gör alla andra standardsaker som stretching, liniment, värme via vetekudde tex, ser till att hålla dig varm med kläder och kanske även pyjamas.
Gissar att det kanske är en naprapat som ger akupunkturen så då är väl övriga samtidiga aktuella behandlingar "utredda" där?
Slut på idéer här då tyvärr![]()
Jag har problem med min kropp. Jag går på fysioterapi och jag får akupunktur, men känner att jag gärna tar hjälp av nåt mera.
Finns det något ämne/piller som på riktigt mjukar upp stela skrikande muskler? ...eller har ni något annat bra tips som fungerar?