hjälp *piper*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare wingil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 1 883
W

wingil

Kan ni som har SKIMMLAR (gärna blekare modeller :p) lägga upp bild på dem i utrustning så jag ser färger och får ideer.. kan verkligen inte bestämma mig för en färg så behöver SYNLIGA smakråd :) Skriv gärna affärer ni hittat saker på :p

Sv: hjälp *piper*

Super. Tack =) !!

Är så svårt att bestämma sig =(

Har massor med bilder men tyvärr går dte inte att ladda upp bilder just nu hos fotogalleriet så tar dem jag har.

467880.jpg

Från ox-horse

455309.jpg

Shabraket är från börjes (syns dåöigt)

225460.jpg

Äppel grön =P från hästhoppen.se

197680.jpg

vinrött, miss ej vart shabraket kommer ifrån, senksydden som syns lite dåligt men de är också vinröda, märke BR

sen annars så har jag rött, beige, vitt och brunt ...

Hoppas dte hjälper dig lite på traven...

Ledsen för de stora bilderna..

Sådär. Jag har blivit helt frälst i att ha brunt/beige och champange (stavas?) till min skimmel. Men diverse olika färger på schabrak och täcken och sånt har det blivit genom åren :D

Dock har jag alltid haft svart sadel och svart träns och silverbeslag på läder.

Här är en sida med lite olika bilder jag hittade:

http://medlem.spray.se/seabaz/color/

massa färger ju! *blev mer ångest och fundersam* haha :D

men åh.. grönt.. beigt creme mässing? :p

Jag har upptäckt att skimmlar blir himla fina (frän effekt liksom) om man väljer kritvitt till dem. Speciellt om de har vit man och svans. På vårnumret av DistansRyttaren är det en gråskimmel som har vitt träns, vitt schabrak och vitt sits på sadeln och det var grymt snyggt.

Annars har jag blått i olika nyanser till min men det är ju för att han heter blå (Blue Spirit).

/Camilla

Passar ju med hans namn blått :)

men jag vill inte ha blått.. känns så.. vanligt :(

Hehe... Hade en häst förut som hette Red Simba, tänk om jag satt på honom rött *huva*. Han var svettfux på sommaren och rödfux på vintern typ!

wingil: Beige och creme är tokfint!
Har du sadel och träns redan? Annars föreslår jag brunt!
Eller conjak (ingen aning om hur det stavas, haha). Men den färgen är det svårare att få tag i olika delar om man vill ha brösta/martingla, magplatta mm mm... Brunt är lättare.

Svart är snyggt men jag tröttnade på det!

jag måste få fråga, är täcket på bild 06 från sjöhagen wear? :D

Jepp såklart det är det. Det är kanonfint men tyvärr väldigt dåliga spännen i fram som går upp och eller går sönder (både och på det täcket)

Ska sy på något eget spänne själv tror jag! För täcket är det annars inget fel på. Urmysigt!

har lite bilder på min kompis häst. ja tycker han e ljus (men å andra sidan e min häst svart..) tycker iaf att han är sååå fin i den här färgen :d

hoppar

snygging..

Var har du hittat dina saker? :D !! sån brun sadel jag jagar :p

Seabaz skrev:
Jepp såklart det är det. Det är kanonfint men tyvärr väldigt dåliga spännen i fram som går upp och eller går sönder (både och på det täcket)

Ska sy på något eget spänne själv tror jag! För täcket är det annars inget fel på. Urmysigt!

jag tyckte väl jag kände igen det ;) ska själv beställa ett "tävlingstäcke därifrån" Med Bonnies namn på :rofl: det måste ju synas vem som kommer menar ja :angel:

men vad är det för spännen fram då :confused:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 395
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
909
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..

Hästrelaterat

Tillbaka