Hjälp, släde!! Vilken storlek?

DiamondBlue

Trådstartare
Har en b-ponny, ett russ som är väldigt grov och har blivit erbjuden en släde som är 2 x 1,25 m men är osäker om den är för stor för honom? Han är välkörd och bra musklad. Vad tror ni? Tacksam för all hjälp:bow:

Sv: Hjälp, släde!! Vilken storlek?

Är det en arbetssläde eller en fin/åk släde en bild vore toppen .vad skall den dra i för sele .en tränad russ drar ganska mycket med rätt sele .en lätt finsläde 2 pers borde gå fint .

Är det en arbetssläde eller en fin/åk släde en bild vore toppen .vad skall den dra i för sele .en tränad russ drar ganska mycket med rätt sele .en lätt finsläde 2 pers borde gå fint .

Här kommer en bild på släden:
http://s210.photobucket.com/albums/bb289/hafvstrom/tHYr/?action=view&current=dd.jpg
Bild på killen:love::
http://s210.photobucket.com/albums/bb289/hafvstrom/tHYr/?action=view&current=100_0059.jpg

Han har en loksele som han drar sin vanliga vagn med, hur låter det?
Tacksam för all hjälp! :bow:

Är han i bra form och det är bra före så är det inga problem.

Läcker släde med gott omdöme och bra före 1-2 pers kan du se fram mot härliga slädturer.:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 586
Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
14
· Visningar
566
Senast: Caoimhe
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 605
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka