• Träning
  • Trådstartare Trådstartare nasdaq
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 906
Sv: hjälp!!

möjligtvis fång?
vill inte hästen gå/stel kan det vara fång, (fånghäst behöver inte stå i fångställning och kan få det på vintern..)

nej är ingen hovböld går stelt det gör h*n men endeast bak?

Beror på hur varma och om det alltid är samma hov som är varm.
Hästar "växelvärmer" sina hovar och en del blir varmare beroende på hur de står osv. Oftast är någon hov lite varmare än den andra, men det är förmodligen inte detta du syftar på?
Kanske ngt problem efter skoning eller en hovböld på gång?

vet är på gång ska bli intresant att veta vad det kan va. kanske korsförlamning?

Kommer vet. ikväll alltså? Det var ambitiöst! ;)

Men iaf, man brukar säga att värme betyder smärta/inflammation av nåt slag. Behöver ju inte va nåt allvarligt. Att den går lite stelt beror kanske på att den har lite ont där.
Är den skodd där (i bak)?

Skriv o berätta när ni vet vad det är. :smirk:

Liknande trådar

Träning 3 åringen är hemma efter 2.5 år på lösdrift. Han är gänglig och jag tycker han ser mer ut som en 2åring än en 3åring. Upplever att han... 2 3
Svar
50
· Visningar
2 987
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 500
Senast: skiesabove
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
555
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet