Hobson & Dorell

Re: Hobson & Dorell

Detta är inte ett svar till Martha.

Utan till Little_Blondie eller Bucus. Har inte riktigt koll på till vem, för ska jag vara ärlig så förstår jag inte riktigt era inlägg :crazy:. Men jag tror jag har förstått så mycket som att ni analyserar erat hö och tycker att det är rätt och riktigt.
Får jag fråga er om ni har någon analys på erat vatten också?
 
Re: Hobson & Dorell

:rofl:Vad har det med saken att göra om man analyserar sitt vatten eller ej? De flesta här analyserar sitt grovfoder, inte bara Bucus, Martha, jag, Little blondie osv. Vattnet får man ju verkligen hoppas att det är friskt eftersom vi själv dricker av det!
 
Re: Hobson & Dorell

Jag är INTE emot analys av grovfodret men för min egen skull är det en omöjlighet. Jag gör av med 58-59 TON hösilage per år och får allt hö från samma bonde men olika stycken och jag får även från både första och andra skörden. Om en analys ska stämma så måste man ha från samma stycke och samma skörd. Annars så får man ta en analys från varje stycke och varje skörd. Provde i flera år att lämna in för analys. Men innan svaret hade kommit så var nästan det partiet slut. :(

Så jag gav upp och utfodrar efter "ögat" i stället. Det enda jag kan kolla själv är ts. Och den ligger på ca 80%

P.s jag och hästarna dricker av vatten från samma brunn.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Vet att det finna massa trådar ang detta men hittar inte direkt det jag söker. Har en vbl travare, val på 165cm som alltid varje vår...
2
Svar
21
· Visningar
2 915
Senast: arabia
·
J
Foder & Strö Hej! Jag skulle behöva lite foderråd. Min häst är 18 år, halvblod/travare, 178 cm i mankhöjd. Han rids 5-6 dagar i veckan ca 50-60 min...
2
Svar
20
· Visningar
12 762
Senast: Leroy Udsen
·
P
Foder & Strö Hej! Jag har ett 17-årigt halvblodssto som står på Havens draversbrock (pellets) och hon är fin i hullet (äter bra hö ca 9 kg/dag), plus...
Svar
6
· Visningar
1 612
Senast: Boj
·
Foder & Strö Har idag suttit och tittat lite på olika kraftfoder och jag känner att det är svårt att välja vilket foder man ska använda sig av...
Svar
14
· Visningar
2 803
Senast: Natasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Hundrädda
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp