Bukefalos 28 år!

Hö till lättfödda hästar

Sv: Hö till lättfödda hästar

Bubbla skrev:
Se till att energivärdet är så lågt som möjligt men att kvoten mellan protein och energi fortfarande ligger på 6 eller lite över. Tyvärr sklijer sig hö oftast inte så mycket i energivärde så det kan vara svårt att hitta med lägre än 7.
Då är med andra ord svårt att hitta ett hö som kan vara lämpligt för mina hästar, eller??
 
Sv: Hö till lättfödda hästar

Tyvärr tror jag det. Men det går ju alltid att hitta ett som är så bra som möjligt!
 
Sv: Hö till lättfödda hästar

Ett som är så lågt som under 7 Mj kan nog bli svårt, men du kan ju satsa på att undvika höpartier med 8-10 MJ, om man säger så.:)
 

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: Murray
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 189
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 246
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp