Hö!?!?!?!

Vi lägger ut höet kvällen innan, har det i IKEA påsar som vi lägger upp o ner i en trälåda i hagen över natten, så att det ej ska regna/snöa på det, eller blåsa bort. Bara för mogonfodraren att tömma ur höet på morgonen. :)
 
Nix, det är inte bara du som vill ge hö innan kraftfoder! Jag ger alltid hö först.
 
vi brukar lägga ut höet kvällen innan, ibland i alla fall. Det är helt okej, även när det regnat på det. hästarna äter det ändå, och det är ju jättebra om det regnar på det för min häst som ändå ska ha allt foder blött! :D

fast de får oftast ensilage på mornarna, så då gör det absolut ingenting om det läggs upp kvällen innan, för vi har ensilagebalarna ute ändå!
 
Tänk, ibland saknar jag den tiden: lata sovmornar, TV.... Men det tog slut sen man blev med häst!! Fast jag tar tusen gånger hellre tidiga mornar och hästar, än att bli av med pållarna!!! :D
 
Tänk, ibland saknar jag den tiden: lata sovmornar, TV.... Men det tog slut sen man blev med häst!! Fast jag tar tusen gånger hellre tidiga mornar och hästar, än att bli av med pållarna!!! :D
 
Tänk, ibland saknar jag den tiden: lata sovmornar, TV.... Men det tog slut sen man blev med häst!! Fast jag tar tusen gånger hellre tidiga mornar och hästar, än att bli av med pållarna!!! :D
 
I vårt stall står 22 hästar, och alla hästar äter olika fort, så vi fodrar hö inne först, därefter kraftfoder, sedan byter/sätter man på täcken och fixar lite under tiden hästarna äter. Sen är det bara att börja plocka ut dem eftersom de är klara. Tycker att det är ganska lättsamt. Under tiden hästarna äter hinner man fixa kvällsfoder, väga hö, fylla på vatten osv.
 
Jag skulle inte vilja lägga ut höet kvällen innan. Såvida jag inte hade foderautomat.
För det blir ju inte så fräscht att få massor med regn eller snö i höet!
Dessutom kan säkerligen påhittiga rådjur och andra djur käka upp det över natten!

Men ett enkelt sätt att få ut höet på morgonen är ju att ha höet som ska ut i hagen i en IKEA-kasse.
Kusen i ena handen, påsen i andra.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 528
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 142
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 209
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 652
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp