Höanalys???

Jag tycker i motsats till dig att det är vi som analyserar och räknar som försöker hävda oss, slå oss på bröstet och visa hur duktiga vi är eftersom ingen kan låta bli att hoppa på och ifrågasätta de som inte analyserar. :angel:
 
Ingela, VAR har du hittat en tråd där någon som analyserar frågar "Ni som inte analyserar, varför inte?". Däremot finns det minst tio trådar från icke-analyserande människor som undrar varför man egentligen analyserar och anser det inte är nödvändigt.

Så, vem som gnäller mest tycker jag är ganska klart. Sen att analysfolket svarar när det frågas, det är en annan sak.
 
För mig handlar det om två saker, krav och ekonomi.

För att ha rätt till att ställa krav på hästen, krävs att den får rätt mängd mj, smrp, ca, p, samt TS per dygn. Innan man är säker på att den saken är uppfylld, kan man inte komma med några krav.

Ekonomi blir det om man vet att hästen får sig rätt mängd som uträknat, man slipper då gissa sig till vad hästen skall ha och kan spara en rejäl slant på detta. Alla mår bra, både häst och ägare.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en unghäst som lätt får lös avföring av stress, och symtomen kan därefter kvarstå en längre tid. Inga parasiter. Svarar bra på...
Svar
2
· Visningar
352
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: mily
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: mily
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp