Bukefalos 25 år!

Höjd på b-ponnyeliten?

B

benjamin

Vilken höjd har "höjdarponnyerna" i kat b? Är alla maxade? Någon som känner till några höjder på någon av elit b-ponnyerna?

X

Xenox

Jag red i eliten bland Bponnysarna till några år sedan (de flesta ponnyerna finns kvar där än, fast med andra ryttare).
och ja de flesta ponnyerna är maxade med inte alla, min egna var 130,0 på riktigt, men det fanns många som var större än min tyvärr.
det finns dock flera "små"(typ 125-127) vrålduktiga ponnyer som hävdar sig minst lika bra om inte bättre!
varför undrar du ?

L

_LeLLe89_

dom flesta är maxade.
min b-ponny som jag red sm på osv. va 129,8 men rätt mkt större om jag säger så. han va inte den ända! men kolla på maxi power som har tagit flera sm medaljer hon är inte så stor. :) tycker de e härligt med sånna där små duktiga ponnisar som visar att man inte alltid behöver vara jättestor!

Vi har precis fått hem ett nytillskott bland våra hopeponnyer. Gått SM hoppning och allt möjligt. Massor av vinster i MSV. Hon är 123 cm. :smirk:

B

breccia

KingCo har ju hoppat högre klasser och han är bara 125 eller så :bow: Han kan verkligen hoppa!

Liknande trådar

Anläggning Vad har ni för höjd på boxdörrar till b-ponny så den kan nå att se ut? Alltså utan galler. Fungerar det med en standard storhästslagdörr?
Svar
1
· Visningar
158
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 470
Utrustning Hejsan! Jag ska åka och köpa täcken till min nya ponny snart. Han är importerad från Irland och känner honom inte så bra än (när det...
Svar
14
· Visningar
676
  • Artikel
Dagbok Har idag bokat övernattning för mig och en av mina äldsta, och närmaste vänner på vad som såg ut som ett riktigt mysigt B&B i den för...
Svar
0
· Visningar
253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 25
  • Valp 2021 - del 2

Hästrelaterat

• Bara halt på böjt spår och mjukt underlag?!
  • Dressyrsnack 15

Omröstningar