Bukefalos 28 år!

Höjd på frambom i transport

Tarminflammation

Trådstartare
Har precis köpt en "ny" transport och tycker inte jag får höjden på frambommen rätt. Det är ganska stora hopp mellan nivåerna (Boj) och antingen blir bommen för hög eller för låg. Ponnyn har inga tendenser att varken gå över eller under (rättare sagt, har ännu inte visat några såna tendenser, men det finns mycket påhittighet).

Vilket hade du valt? För högt eller för lågt? Och var tycker du den korrekta höjden är?

Jag brukar binda i bommen om det spelar roll.
 
Jag demolerad och skruvar upp det i rätt höjd ;).

Men man ska förresten aldrig binda upp i bommen, uppbindningen ska vara längst fram eller i väggen. Går hästen över bommen så är det inte så smidigt om hästen är bunden i bommen.
 
Jag demolerad och skruvar upp det i rätt höjd ;).

Men man ska förresten aldrig binda upp i bommen, uppbindningen ska vara längst fram eller i väggen. Går hästen över bommen så är det inte så smidigt om hästen är bunden i bommen.

Löser man ut panikbommen så blir det riktigt otäckt om man har bundit i bommen.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 618
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 004
Senast: Fibusen
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 631
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Efter lång tid har jag insett att jag måste och vill ha hjälp med min "matproblematik". Några trådar har på Buke har verkligen fått mig...
2
Svar
28
· Visningar
2 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp