Bukefalos 28 år!

Hökensåsritten

lulski

Trådstartare
Någon mer än jag som ska rida PP 30 km?

Jag red en PP på Tjustritten i fjol men utöver det är jag och hästen helt gröna så det skulle ju vara trevligt att slå följe med någon mer erfaren :)
 
Sv: Hökensåsritten

Jag kommer! Rider också pp30 klassen denna gång. Skulle eg ridit T50 men en riktigt envis förkylning som satte sig på hjärta och lungor satte stopp för det. :( Men man är ju envis som synden så "tävla" ska vi!
Planerar att ta mig runt i ett moderat tempo och bara ha roligt. Har gärna sällskap då min ädla springare och jag ofta har diskutioner om tempot när vi rider själva.
 
Sv: Hökensåsritten

Vad kul! Ja, inte att du är sjuk då förstårs ;) Jag rider ju nu för att skaffa mig och hästen erfarenhet så lugnt tempo låter bra för min del. :D
 
Sv: Hökensåsritten

Jag anade att det var på G för dom satte upp massa skyltar igår.
 
Sv: Hökensåsritten

*KL*
Vet någon om det är skyltat ordentligt eller annars vad man ska söka på på t.ex. Eniro för att få fram vägbeskrivning? Ska dit och kolla men är inte hundra på vägen... Kommer från Skövde-hållet.
 
Sv: Hökensåsritten

Från Tidaholm följer du Ringleden runt Tidaholm och kör mot Hökensås, tag sedan av mot Daretorp.
I Daretorp efter kyrkan finns en skylt, Motorstadion 4 km.

Allt enligt Billingerittens eget utskick, så skyll inte på mig om du kör vilse. ;)
 
Sv: Hökensåsritten

Tack! Vi har GPS också men det brukar kunna vara bra att ha lite koll själv ändå... :)

Ska du vara med eller?
 
Sv: Hökensåsritten

Japp. Andra gången jag rider Hökensås. Ska rida 80 km på Sokrates.
 
Sv: Hökensåsritten

Men åhh, han spanade jag allt in! ;) Så himla snygg häst! Hur gick det för er? Var tvungen att åka innan det var klart... Vem vann Best Condition?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hökensåsritten

Hur gick det i klasserna??? Nyfiken!
 
Sv: Hökensåsritten

Jag vet bara klass 1.

1a Annelie Eriksson -Zulemi
2a Olof Martinsson - Vient Även Best Condition
3a Kjell Westerback - William
4a Camilla Kvarnström - Sokrates :)
5a Brodern Bonnevie - Silver Dearest
6a Systern Bonnevie - "Prinzulea" (eller nåt liknande).
 
Sv: Hökensåsritten

:)
Jag vet bara klass 1.

1a Annelie Eriksson -Zulemi
2a Olof Martinsson - Vient Även Best Condition
3a Kjell Westerback - William
4a Camilla Kvarnström - Sokrates :)
5a Brodern Bonnevie - Silver Dearest
6a Systern Bonnevie - "Prinzulea" (eller nåt liknande).

Grattis till alla!! Och jättegrattis till din 4:e plats såklart! Duktiga Sokrates :)
 
Sv: Hökensåsritten

Resultaten finns publicerade på hemsidan för Billingens Distansridklubb :)

...där finns också en länk till kanonfina bilder som den "kringsmygande" fotografen tog under dagen. Mycket bra bilder med roliga perspektiv - han borde få gratis resor så att han kan vara med på alla distanstävlingar och fota tycker jag! :bow:
 
Sv: Hökensåsritten

Var hittar jag länken till fotografen? Jag måste blivit blind för jag letar och letar men kan inte hitta den... :confused:

Edit: Nu dök länken upp på förstasidan =)
 
Senast ändrad:
Sv: Hökensåsritten

Instämmer. Helt underbara bilder som gav mig en känsla av att själv delta eller iaf vara på plats.

En eloge till fotografen :bow:
 

Liknande trådar

Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
8 219
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 310
Senast: Fiorano
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 447
Senast: Seabaz
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 040
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp