Hööks Höst/Vinter 2016

Jag köpte Faxachapsen på rean. Så jäkla sköna!!! Klarar inte ens av att ha långkalsonger men dessa störde inte ett dugg, kunde rida som vanligt o jättesmidiga både vid ridning o i stallet o underbart med värme över framsidan på låren!
 
Nån som testat eller kännt på aachentränset dunloy fairfield? Tycker det är supersnyggt men bli lite tveksam av den negativa kommentaren..

En bekant till mig har det, och jag har fått klämma och känna på hennes :p
Men det är iaf jättefint och mjukt i lädret. Absolut inte något super-lyx-extra-fint, men väldigt bra för att vara Hööks! :up:
 
Alltså. Jag tycker absolut att breda nosgrimmor kan vara fint, särskilt på t.ex. Herr Häst, som har ett ganska långt huvud. Men det där nya JH-Collection tränset var ju t.om väl mycket för min smak :p
Verkar vara trevligt läder dock (av bilderna att döma iaf) :up:
 
Köp ett Shires eller Three Crown (Shires som tillverkar dessa också) istället. Då får du ett täcke som passar kallblod både i halsen och runt hela magen. På min förra stack alltid magen ut på andra täcken, och jag fick köpa en storlek för stort för att kunna dra fram över halsen så det skulle passa i bogen. De håller tätt och är hållbara samt har en stor svanslapp som aldrig blåser upp, så det regnar aldrig in på rumpan. Three Crown är väldigt prisvärda tycker jag. :) Min erfarenhet av Hööks täcken är att de mycket sällan är något för kralligare hästar men de kan ju ha ändrat designen på senare år.
Håller helt med här, shires är toppen för kralliga hästar! Båda kallblod, rejäla ponnysar och stora halvblod med mycket nacke och bred rygg.
 
Håller helt med här, shires är toppen för kralliga hästar! Båda kallblod, rejäla ponnysar och stora halvblod med mycket nacke och bred rygg.


Min gamla numera icke kralliga 25 åring måste gå upp minst en storlek om han ska kunna ha ett shires täcke, Bucas räcker med en halv storlek, om man jämför med Amigo, Equiline, Charlies....

Shires täckena ligger som ett frimärke uppepå ryggen och når halvvägs ner på sidorna.....
T.o.m. stallets 4 åring hade vuxit ur det som 2 åring, fast han nu har samma storlek som min gamling.....

Minns inte vad modellen heter men det har halvhals och är rödmetallic aktig i färgen......

Hade en medryttare till en av våra fjordingar och hon ville absolut köpa ett täcke till honom, han hade honom som sin egen i flera år, och hon fick byta till större storlek 2 ggr för att det TCH täcket hon köpte skulle passa framtill....

Men i övrigt har bägge täckena varit slitstarka och klarat att hålla vätan på utsidan.
Bara varit knepiga storlekar....
 
säg gärna till hur dom är efter ett tag. är ganska sugen på dom

Nu har jag använt trail-skorna på heltid i drygt tre veckor skulle jag tro och är så lär långt nöjd. Väldigt sköna, inga skoskav eller behov av att 'gå in'. Tyckte det var lite knöliga att snöra i början men det gav sig efter några dagar. Har förvisso inte använt dem så länge men de ser fortfarande nya ut.
 
Nu har jag använt trail-skorna på heltid i drygt tre veckor skulle jag tro och är så lär långt nöjd. Väldigt sköna, inga skoskav eller behov av att 'gå in'. Tyckte det var lite knöliga att snöra i början men det gav sig efter några dagar. Har förvisso inte använt dem så länge men de ser fortfarande nya ut.
låter bra. kan nog bli ett par såna i vår då:). inget skoskav är ju ett stort plus. får alltid skoskav av nya skor eller när jag ska plocka fram dom för säsongen :meh:
 
Är det nån som testat eller kanske tom köpt streamline hjälmen? Rekommenderas den?

Känner att det kanske är dags att byta ut min som har minst 10 år på nacken + en avramling.... :grin:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 341
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 600
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp