Hööks vår/sommar 2014

Jag är mycket nöjd med mina rea-fynd i Kalmarbutiken! Hittade ett par helskodda ridbyxor från JH collection (som dock verkar vara slut överallt nu, för jag kan inte hitta dem?) till halva priset, samt ett schabrak från samma märke("orvieto", olivgrönt). Fina schabrak kryllade det av! :love:
 
Jag var också på rean igår, fyndade ett marinblått JH schabrak till halva priset. Till ordinariepris köpte jag ett tredelat GM bett med fasta ringar. Och dressyrskydd, som jag var jättenöjd med innan jag såg hur de såg ut efter en lugn uteritt på 45 min...

 
Jag provade det rosa reflexridtäcket på hästen idag och det passade kanon :)

Han har 115 i Horseware Amigo täckena. Är rätt bred över ryggen. Så dom är något små i mina ögon men passar troligtvis i hästens normala stl om den inte är så grov. Min är ju en
welshponny av cobtyp och är grov i typen.

20140625_122049_53aaaff02a6b22a4eea776d4.jpg


20140625_122056_53aab0fcddf2b32e61de1c4b.jpg
 
Jag köpte den blåa JH luvtröjan idag. Även ett par rosa/beiga ridhandskar.

Mkt av JH sakerna, västar och schabrak, har jag redan köpt tidigare i år.
Provade den mörkblå JH västen (den ljusblå har jag redan) flera gånger men tycker den är kort.
Var ute efter det rutiga regntäcket men fel stl kvar :-(
 
Var till butiken idag och jag som inte skulle ha något kom hem med två dressyrschabrak. Ett marinblått Orvieto och ett grått Triumph. :D
 
Jag shoppade loss!
Fleecetäcket med hals från JH, samt de matchande benlindorna :love: detta är första täcket som sitter PERFEKT! Var på väg att köpa det redan i våras men 900kr kändes lite väl dyrt. Nu är jag lyrisk :love:

Köpte även det grönrutiga regntäcket i samma storlek. Det var ca 2dm för långt :mad:

Till mig själv blev det den marinblåa västen med matchande tröja ( ser ut som en skjorta men är bomullstyg ).
 
Såg att de fått in ett såkallat hovskydd som kan användas vid tappsko!!
Måste bara lätt årets bästa nyhet!
 
Vilken stl köpte du i regntäcket?

Jag shoppade loss!
Fleecetäcket med hals från JH, samt de matchande benlindorna :love: detta är första täcket som sitter PERFEKT! Var på väg att köpa det redan i våras men 900kr kändes lite väl dyrt. Nu är jag lyrisk :love:

Köpte även det grönrutiga regntäcket i samma storlek. Det var ca 2dm för långt :mad:

Till mig själv blev det den marinblåa västen med matchande tröja ( ser ut som en skjorta men är bomullstyg ).
 
Och så fick ni även mig till att köra in en runda trots att jag skulle hålla mig borta, behövde ju egentligen ingenting.........
Kom hem med den kornblåa JH västen, en marinblå väst och den beiga quiltade jackan (nä jag har inga västar och jackor alls innan.... varför lockar 50% rea alltid fram kan vara bra att ha det är ju väldigt billigt mentaliteten ;) )
För övrigt följde även ett softshell täcke med hem, måste ju baaaara testa det materialet som täcke också trots att det var absolut köpstopp på täcken........
En stor gosig fleecefilt fick också följa med hem .......
 
tyckte att det var väldigt tråkig rea i år :/ åtminstone på internet.
kan tänka mig ett reflex skritt täcke, men det var fortfarande lite dyrt tycker jag (snål).
lika så bröstan, vill ha och den är snygg. men 500 för ngt jag endast kommer att använda i terrängen ngn gång om året känns lite att ta i. och som jag antagligen kommer att behöva sy om pga häst med sadelläget långt bak och sadelgjords läget långt fram (inte varit med om en martingal eller förbygel som passat direkt. )

men då dessa är ganska populära saker, vågar man chansa att vänta till halva priset rean? 155 i täcket och full i bröstan så är ju väldigt vanliga storlekar.
 
tyckte att det var väldigt tråkig rea i år :/ åtminstone på internet.
kan tänka mig ett reflex skritt täcke, men det var fortfarande lite dyrt tycker jag (snål).
lika så bröstan, vill ha och den är snygg. men 500 för ngt jag endast kommer att använda i terrängen ngn gång om året känns lite att ta i. och som jag antagligen kommer att behöva sy om pga häst med sadelläget långt bak och sadelgjords läget långt fram (inte varit med om en martingal eller förbygel som passat direkt. )

men då dessa är ganska populära saker, vågar man chansa att vänta till halva priset rean? 155 i täcket och full i bröstan så är ju väldigt vanliga storlekar.
Där var mkt mer saker i butiken än på nätet och då har ju gissningsvis ändå väldigt mkt redan tagit slut iom att rean pågått flera dagar innan jag var inne, mkt försvinner ju första dagen. På nätet finns ju nästan ingenting nu även när de skickade ut brevet så fanns bara lite av sakerna på nätet jämfört med vad jag såg i butiken nu.
Skritttäckena både gula och cerisa reflex var där massor av i malmö igår så de lär säkert finnas kvar kollade iofs inte storlekarna men där var så många så gissningsvis fanns alla.
 

Liknande trådar

INK
Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Valle
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
Svar
10
· Visningar
1 173
Senast: Capybara
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 896
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
31
· Visningar
2 943
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp