Hööks vår/sommar 2014

Skritttäckena både gula och cerisa reflex var där massor av i malmö igår så de lär säkert finnas kvar kollade iofs inte storlekarna men där var så många så gissningsvis fanns alla.
Ni har väl inte missat att man kan kolla lagerstatus på varje enskild butik?
 
Här var rean kass. Iof gillar jag inte "min" hööks butik, den är så himla rörig så man hittar ingenting i vanliga fall så det var väl kanske inte så himla konstigt att jag knappt hittade något på rea idag heller.
Jag hoppas att det var urplockat för det fanns bara lite och kräkfula grejor på rean.
Men det blev billigt iaf :)
Kom hem med 2 par ullridstrumpor som jag gillar massor till halva priset så det var alltid något.
 
Här var rean kass. Iof gillar jag inte "min" hööks butik, den är så himla rörig så man hittar ingenting i vanliga fall så det var väl kanske inte så himla konstigt att jag knappt hittade något på rea idag heller.
Jag hoppas att det var urplockat för det fanns bara lite och kräkfula grejor på rean.
Men det blev billigt iaf :)
Kom hem med 2 par ullridstrumpor som jag gillar massor till halva priset så det var alltid något.

Tack! Har funderat över om det var värt att åka in för att kolla in rean, men då behöver jag inte det :)
 
Tack! Har funderat över om det var värt att åka in för att kolla in rean, men då behöver jag inte det :)

Tjaa alltså det beror väl på vad du gillar för grejor...
En del fanns det ju men jag köper inte hööks täcken, sen fanns det fula träns och ännu fulare schabrak på rean.
Lite ridkläder men även dem fula i mina ögon och sen fanns det lite små krafs.

Men du har väl ändå för mycket grejer? ;)
 
Men du har väl ändå för mycket grejer? ;)

Ja..joo... Ehrm... Men visst hade det varit fint med ett träns som matchade tömkörningsgjorden? :angel:

Och billigt täcke till unghästen kanske också behövs...
Och...
:o

Nä, det är nog bäst att jag håller mig hemma, helst nu när de bara säljer fula grejer :D
 
@DarkInNight jag vet att du brukar försöka sälja träns, då ska du INTE köpa flera! ;) :D
Å jag tror faktiskt inte på att du behöver fler täcken heller...
Jag har en bild i mitt huvud hur det ser ut hos dig, å den bilden ser ut som en mindre ridsportsaffär ;)
 
@DarkInNight jag vet att du brukar försöka sälja träns, då ska du INTE köpa flera! ;) :D
Å jag tror faktiskt inte på att du behöver fler täcken heller...
Jag har en bild i mitt huvud hur det ser ut hos dig, å den bilden ser ut som en mindre ridsportsaffär ;)
Haha ja den bilden stämde nog för ett år sedan. Hade ett stort hus och en stor inredd källare = mycket plats för hästsaker. Jag har rensat rätt rejält nu ;)... Dock finns det en del kvar.
Men kan ju inte ha brunt träns med mässingbeslag till brun gjord och silverbeslag? :cool:

Iofs. Har ju ett svart träns med ljusbrun fodring och silverspännen, matcha lagomt?

Du rensar ju också :D
 
Jo du kan tom ha svart träns med mässingsspännen till en brun gjord med silverspännen ;)
Det går faktiskt alldeles utmärkt bra :D

Men om jag ska sluta vara tramsig så förstår jag dig, men jag hade nog faktiskt inte kostat på ett nytt träns för att det är "fel" färg på bara spännena.
Det känns lite overkill.. Men det är väl för att jag kan komma på så många andra roligare saker att göra för pengarna :)

Skillnaden mellan dig och mig är att jag rensar ur och köper inte nytt ;)
Förutom nu då när jag köpte två par strumpor men jag har kastat typ 20 par så har bara 1 par vinterstrumpor kvar :meh:
Så jag var ju faktiskt ekonomisk och köpte nya på rea istället för till ord pris.
 
Jag som för första gången i mitt liv vill se lite ordentlig ut och ha matchande utrustning :D

Och mina nya djur har i stort fått ärva alla prylar från de bortgångna (RIP)..
Köpte Iofs ett nytt täcke åt unghästen i höstas, men hon behövde mindre storlek än jag hade hemma och det sålde jag i våras.
Nu sliter hon på gamla täcken som är både lagade och impregnerade hundra gånger, usch hoppas täcket hållt tätt nu i natt. Pissväder.

Ja du var väldigt ekonomisk! Dessutom, varma vinterstrumpor fungerar ju året om i sånt här väder :devil:
 
Jag tycker iof att brunt träns och brun gjord är nog matchat och ser ordentligt ut även om spännena har fel färg.
Men jag tycker inte att man behöver övermatcha heller.

Mina hästar får också ärva, dock har de inte kunnat ärva så mycket för att de varit i väldigt olika storlek men det som har gått att ärva ärvs :)
Hmm okej då, du kanske behöver ta en tur till Hööks och se om det finns något lämpligt regntäcke till bra pris.
Men köper du nytt får du lov att kasta det gamla ;)

Haha ja det är ju vinter ute! Det var tydligen kallare på midsommar än på julafton, helsjukt!
 
Jag tycker iof att brunt träns och brun gjord är nog matchat och ser ordentligt ut även om spännena har fel färg.
Men jag tycker inte att man behöver övermatcha heller.

Mina hästar får också ärva, dock har de inte kunnat ärva så mycket för att de varit i väldigt olika storlek men det som har gått att ärva ärvs :)
Hmm okej då, du kanske behöver ta en tur till Hööks och se om det finns något lämpligt regntäcke till bra pris.
Men köper du nytt får du lov att kasta det gamla ;)

Haha ja det är ju vinter ute! Det var tydligen kallare på midsommar än på julafton, helsjukt!

Hästen överlevde, täcket höll torrt så det får hänga med ett tag till.
Ingen shopping alltså, trots ett snabbesök i den 'stoora' staden för hököp. :)



Saknar faktiskt sommaren nu.
 
Hästen överlevde, täcket höll torrt så det får hänga med ett tag till.
Ingen shopping alltså, trots ett snabbesök i den 'stoora' staden för hököp. :)



Saknar faktiskt sommaren nu.

Härligt! Själv var jag in på Hööks idag igen och shoppade :o

Ja jag saknar också sommaren! Evig vinter och dessutom hotar dem med att Sälen inte ska räknas som fjäll längre...
Herregud vad händer med världen? O_o
 
Härligt! Själv var jag in på Hööks idag igen och shoppade :o

Ja jag saknar också sommaren! Evig vinter och dessutom hotar dem med att Sälen inte ska räknas som fjäll längre...
Herregud vad händer med världen? O_o
Haha! Vad köpte du? ;)


Jag tror det kalla kompenserar för det varma som varit i maj
 
@DarkInNight det blev tass salva till hundarna och ett reflexridtäcke till hösten.
Tänkte att det var dags att kosta på sig ett i rätt storlek till hästen efter två år...
Hon har fått gå med ponnyns alldeles för korta tidigare, meeen är man snål så är man ;)
Å sambon hade ju råkat se att det var på rean så då passade jag på.
 
Var till butiken idag och jag som inte skulle ha något kom hem med två dressyrschabrak. Ett marinblått Orvieto och ett grått Triumph. :D
Bild på schabraken:

48539880-96EB-409F-AB9E-4BB57316978D_zpsv3otlunj.jpg


F61C1E1F-1939-4ABE-B2E7-CC4873105670_zpsrg6s8sno.jpg
 

Liknande trådar

INK
Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Valle
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
Svar
10
· Visningar
1 173
Senast: Capybara
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 896
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
31
· Visningar
2 943
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp