Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höra/läsa/säga fel

kl

Jag läste lite fel i en annan tråd. Det stod:
Har varit ute och joggat. Avnjutit kaffe. Jobb till sex och sen stallet.

Jag läste: "Har varit ute och joggat. Avnjutit kaffe. Jobb och sex och sen stallet"

:o :D
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

kl

Jag läste lite fel i en annan tråd. Det stod:


Jag läste: "Har varit ute och joggat. Avnjutit kaffe. Jobb och sex och sen stallet"

:o :D

Hahaha jag läste samma nu! Tänkte att hallå du läste ju inte fel..

Kl

Two and a half men, när de sjunger: men, men, manlie (?...) men....osv
Satt och sjöng med en kväll i soffan varpå min sambo brister ut i ett gapskratt.
Sjöng ben, ben, benlie ben... har trott i så många år att det är det de sjunger, men aldrig förstått varför!!
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

*kl*

När jag som femåring såg en tjej få epilepsianfall och jag frågade de som försökte hjälpa henne vad som hände. Och trodde att svaret var: hon har ätit lypsyl! Jag svor för mig själv att det ska jag ALDRIG göra. Trodde att det var det de hade sagt i flera år, innan jag fick reda på att epilepsi gav liknande anfall som tjejen hade fått...:p
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Som 7-8 arming hade jag en Lang period nar jag alskade Elvis' Return to sender. Jag spelled den heal Tilden och song med ... manga ar senare upptackte jag ATt den inte gick, "Return to sender, hepp Bessa now" Utah Han sjunger Return too sender, address unknown. LOL
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Superstressad på smäckfullt Willys.
Väl i kassan står jag och trampar under tiden som jag väntar på att kassörskan ska sträcka fram växeln på min kontantbetalning.
Hon sträcker fram pengarna under tiden som hon ler tittar mig i ögonen, säger beloppet och lägger till ett artigt "...och ha en bra dag!"
Varvid jag fyrar av ett returleende och med lagom check ton säger "Tack så mycket, puss och kram!"

Fet kortslutning.

Det enda jag där och då tyckte var lustigt var kassörskans lätt vidöppna mun och stela förvånade ansiktsuttryck.

Och jag som jobbat i butik gick fram till en kille och liksom säger med kroppspråket: Hej vad kan jag hjälpa dig med? Jag får liksom samma beteende tillbaka och nickar lite och säger något i stil med: Jaaa...

Innan jag inser att det är jag som är kunden och han säljaren. Jag skulle ju handla... Vad han måste ha garvat...
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

kan väl bjuda på en;)

det var inte förrän förra året som jag fick lära mig sanningen, och har alltså trott detta i alla år och inte ens reflekterat över att texten inte alls passar in med resten av låten

låten "summer of 69" så har jag alltid trott att han sjunger "since I had my first real sexdream":D
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

kl

klassiska är väl Savage Gardens låt Animal Song, där jag trodde dem sjöng "I want to live like cannon balls". (I want to live like animals)

Du är inte ensam :o

Kl - och ni har väl hört i Mr Saxobeat hur de sjunger "åh åh åh Åke..."?

Jadå, det är solklart Åke det handlar om :)

Och jag som jobbat i butik gick fram till en kille och liksom säger med kroppspråket: Hej vad kan jag hjälpa dig med? Jag får liksom samma beteende tillbaka och nickar lite och säger något i stil med: Jaaa...

Innan jag inser att det är jag som är kunden och han säljaren. Jag skulle ju handla... Vad han måste ha garvat...

Har gjort liknande, skulle handla när jag slutat på jobbet, så frågar jag min kollega (som alltså tar betalt av mig) "Var det bra så?":p
Har även hänt att jag förväxlat "Vill du ha kvittot?" med "Vill du ha senap eller ketchup?" Åt båda hållen...:o
Och klassikern när någon frågar vart vi har toalett; "På hörnet, runt utsidan":o

Finns säkert fler...
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

kl

Tråden "smink som är snällt" läste jag "smisk som är snällt". :o :angel: :cool:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Kl

Jobbar med provtagning bl.a. Ber då alltid patienterna om namn och personnummer för att se så jag har rätt remiss med mig (är det meningen)...

En gång gick det liiite för snabbt och jag frågade istället efter namn och telefonnummer :o

...om han ändå hade varit snygg och en aning yngre i alla fall :cool:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

kl

Min far sa alltid i många år att affären Jula hette Julia. Och en dag när vi skulle handla där så stannar han på parkeringen, stirrar stint på skylten och säger HÖGT: " MEN det står ju JULA!!!" :D

En period när en av mina bästa kompisar bodde nära mig så umgicks vi mycket och åkte på lajv etc. Min sambo blev rätt sur dåförtiden när jag vissa gånger skulle skälla på honom eller ropa på honom och då kallade honom vid lajvpolarens namn :P. Som fö inte alls är särskilt likt min sambos förnamn :).

Sambon blir heller inte glad när jag gör det samma och säger "Frans" till honom.
Frans är min ena katt.:rofl: Och Frans är heller inte särskilt likt sambons förnamn :P.

Det har även hänt mig att om jag ringt samtal till nån kompis efter att jag pratat med sambon i telefon när han varit bortrest längre tid i jobbet ., även avslutar samtalet till kompisen med "puss" eller " jag älskar dig" eller nåt i den stilen. Grymt pinsamt kan det bli :). Men det kan väl bli så när man fortfarande i tankarna är lite borta i samtalet med sambon..
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

*knapplån*

Jag hörde en kvinna på radion i går som upprepade gånger sa att hon inte firade hallogen.... Skulle tror att hon fått Halloween mer om bakfoten än vanligt folk?

* Jenny *
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

*kl*

För ett par veckor sedan körde jag och barnen upp till mina föräldrar som så många gånger förr. Antar att jag var ganska trött, för när jag körde förbi en skylt som jag sett hur många gånger som helst, så läste jag det som Fiskrökeri istället för Fiskrökeri :D

Tänk vad en felbetoning kan göra.... Barnen undrade varför jag började skratta för mig själv :angel:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Har gjort väldigt många felsägningar i livet...
Skulle köpa pellets i en butik och sa när jag kom fram till kassan: 6 peckar sällets. Expediten vek sig dubbel och försvann bakom kassan :D

Träffade en granne som jag inte träffat förut men som min man träffat. Jag sträcker fram handen och säger: hej det är jag som är Rainos man :o
Han försökte hålla sig från att gapskratta :o

Nyss läste jag en tråd: Bukeroman och jag läste det som Bukero-man och undrade vad sjutton är det för slags man (alltså maaan).
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Man bör inte beställa en bägare med 2 kulor o vit sås om man inte vill att personalen ska få ett hysteriskt skrattanfall.

Utspelades i en Triumfglassbutik.
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

*KL*

Jag hade åkt mellan Sala och Enköping minst 30 gånger innan jag plötsligt en dag upptäckte att det stod Vigelshus och inte "Vigselhus" på en vägskylt. Visst tyckte jag att det var lite udda med ett vigselhus ute på landsbygden men min hjärna tyckte nog ändå att det var mer logiskt vid ett snabbt ögonkast än det riktiga ortsnamnet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 586
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 438
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 960
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp