Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Satt och gnolade med i någon ny version av "Mer jul" på vägen hem. Tänkte att det var en märklig version, och inte helt barnvänlig heller. "Rimligare sex".... :nailbiting::crazy:

"RYMLIGARE SÄCK", för bövelen..... :rofl::rofl::rofl:

(Ingen aning ens om vad "rimligare sex" skulle innebära....:D)
 
Jag är hopplös på låttexten. Har skrivit i den här (förra?) tråden förut om hur jag alltid, helt seriöst, har trott att låten går "hello from the other side, I must have fallen down the stairs" ("hello from the other side, I must've called a thousand times"). Jag ifrågasatte det aldrig utan tyckte att det var fullt rimligt, personen ramlade ner för trappen, dog och säger nu hej från andra sidan liksom. Totally makes sense :idea:

Ikväll kollade jag upp en låt jag lyssnat på hur många gånger som helst under flera år. Jag har alltid hört och sjungit "please form a line", typ som en kassakö. Why not liksom. Men ja, nu kollade jag upp texten och de sjunger visst "Reason for my life". Close enough? 😅
 
Jag är hopplös på låttexten. Har skrivit i den här (förra?) tråden förut om hur jag alltid, helt seriöst, har trott att låten går "hello from the other side, I must have fallen down the stairs" ("hello from the other side, I must've called a thousand times"). Jag ifrågasatte det aldrig utan tyckte att det var fullt rimligt, personen ramlade ner för trappen, dog och säger nu hej från andra sidan liksom. Totally makes sense :idea:

Ikväll kollade jag upp en låt jag lyssnat på hur många gånger som helst under flera år. Jag har alltid hört och sjungit "please form a line", typ som en kassakö. Why not liksom. Men ja, nu kollade jag upp texten och de sjunger visst "Reason for my life". Close enough? 😅
Åh, påminner mig om Dean Martins klassiska sexiga och förföriska låt "Sway" som jag tills jag var 25 trodde gick "when we sway I go WEEE" och inte "when we sway I grow weak":laugh: Men jag menar, helt logiskt att om de dansar så fantastiskt så är det lite fart i det?
 
Upptäckte när jag satt i bilen och sjöng med till radion att jag i alla år hört fel i texten till Billie Jean. Jag har alltid skrålat 'The chair is not my son'. Jo, har ju tänkt att det är konstigt att behöva hävda att stolen inte är ens son, men men... Kanske slang för något modernt jag inte begriper 😬

Ja, och nu hörde jag för första gången att han sjunger 'The kid'. Såklart. Men håll med om att kid-uttalet är märkligt!
 
Jag skulle duka upp bordet på juldagen inför lite familj skulle komma och frågar sambon "ska vi äta förrätten på små eller stora manchetter.? Jag menar manchester. För helvete...ASSIETTER!!"
Efter maten bad jag alla gäster som ville ha en kaffekropp att räcka upp handen 🙄

Skyller på att jag jobbat 3 dygn i rad inkls juldagen och sovit max 8 timmar totalt på 3 dygn.
 
Agrias radioreklam. "för att agriga gillar jul lika mycket som vi"

...

Djur. Inte jul. Djur.

Jag hör inte fel på den reklamen men ryser varje gång han säger ”oss” i slutet istället för vi. Det kan ju i och för sig vara så att Agria gillar dem lika mycket som de gillar djur men jag tror nog att det inte är det som menas.
 
"Om ni ska ha sittning kan ni ha tre smårätter serverade i tre servettringar."

Men alltså ytterligare en dum dukningstrend i raden av 'mat som inte serveras på tallrik längre', och blir det inte VÄLDIGT små smårätter?:confused:

Serveringar. Tre serveringar. På tallrik, antar jag.
 
"Om ni ska ha sittning kan ni ha tre smårätter serverade i tre servettringar."

Men alltså ytterligare en dum dukningstrend i raden av 'mat som inte serveras på tallrik längre', och blir det inte VÄLDIGT små smårätter?:confused:

Serveringar. Tre serveringar. På tallrik, antar jag.
Från min köttbullstråd gissar jag... Tack för inspo, Köttbulle in Servettring it is! :up: (undrar hur man gör med såsen)
 
Jag spelade brädspel med sambon häromdagen och alltså varenda gång jag skulle räkna ihop poängen hoppade jag över 12! Jag satt tydligen och mumlade "Nine, ten, eleven, thirteen, fourteen" utan att märka något själv och sambon fick stoppa mig flera gånger! Nu börjar jag nästan ifrågasätta mig själv och undra om jag skippat stackars tolvan i hela mitt liv? Har jag alltid fuskat lite sådär omedvetet och lurat till mig ett extra poäng? Har jag någonsin räknat rätt egentligen? Vad har min hjärna emot tolv? Jag har så många frågor!
 
Jag spelade brädspel med sambon häromdagen och alltså varenda gång jag skulle räkna ihop poängen hoppade jag över 12! Jag satt tydligen och mumlade "Nine, ten, eleven, thirteen, fourteen" utan att märka något själv och sambon fick stoppa mig flera gånger! Nu börjar jag nästan ifrågasätta mig själv och undra om jag skippat stackars tolvan i hela mitt liv? Har jag alltid fuskat lite sådär omedvetet och lurat till mig ett extra poäng? Har jag någonsin räknat rätt egentligen? Vad har min hjärna emot tolv? Jag har så många frågor!
Jag kände en unge en gång som räknade helt rätt om man bara lyssnade till tonläget. Lyssnade man till vad hen egentligen sa lät det typ.
"fem, sju, tre, åtta, elva, TIO! NU KOMMER JAG!"
 
Min ordsnubblande vän igen...
Hon pratade med mej i telefon och tuggade på en knäckebrödmacka
-Men varför ska jag äta en så stor tugga? den rev hela vägen ner i luftstrupen, eller inte luft, jag menar MATRÖRET!
Hon hörde inte ens sin felsägning, men jag hörde!

* Jenny *
 

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
90
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 484
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
547
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
577
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp