Bukefalos 28 år!

Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

När Word försöker vara hjälpsam...

Screenshot 2022-11-11 at 16.32.10.png


Tyvärr var det varken kannemeyeriid eller sneerier jag ville skriva, men tack så mycket ändå!
 
När Word försöker vara hjälpsam...

Visa bifogad fil 105484

Tyvärr var det varken kannemeyeriid eller sneerier jag ville skriva, men tack så mycket ändå!
Blev ju tvungen att googla vad en kannemy... var för något (och om ordet verkligen fanns :p)

Själv har jag på sista tiden stört mig på att Word har börjat föreslå en väldans massa särskrivningar.
Typ anläggningstillgångar > anläggnings tillgångar (inte autentiskt exempel för jag minns dem inte just nu, men många av liknande slag, alltså regelmässig isärplockning av väletablerade sammansatta ord)

Jo, jag vet att jag kan skriva om en anläggnings tillgångar. MEN...
A det kräver att jag formulerar den övriga meningen på ett grammatiskt annorlunda sätt, och
B det betyder något annat! :arghh:
 
Blev ju tvungen att googla vad en kannemy... var för något (och om ordet verkligen fanns :p)
Just det ja, det skulle jag ju också göra! Och nu har jag gjort det. Vet dock inte om jag blev så mycket klokare. Ändå en lite imponerande gissning från Words sida, om jag anstränger mig kan jag liksom förstå hur uttalet av de båda orden kan tros vara lite lika om man inte är bekant med språket/språken...
 

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
123
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 613
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
559
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
598
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp