Bukefalos 28 år!

Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

"Irrationella hoppryttare klara till Friends"

:confused:
Nog för att det är svårt att alltid vara opartisk, men en journalist borde väl kunna vara liiite mindre värderande i sitt ordval? 😅 Och vad är det för fel och irrationellt med en ryttare som ska tävla på Friends?

Som tur var var ordet internationell, inte irrationell :p
 
Läste på ett nätapoteks hemsida. De har olika kampanjer.
Först produkter från RFSU och på bilden under står det apoteksex…? :confused:

8A0BF5A6-617F-4F9D-A5B1-10A32805887B.jpeg
 
Skrev ett meddelande nyss, något om att ”när jag skulle åla hem”.

*åka hem

Har aldrig provat att åla hem men det borde väl gå? Lite långsamt kanske men ändå.
Det finns en konstig indisk sed, ett sätt att göra pilgrimsvandring, eller ja pilgrimsålning, där de lägger sig raklånga på marken, går upp på alla fyra, sätter fötterna bredvid händerna, reser sig (typ en meter längre fram än de var när de började) och sedan fortsätter så ända tills de når pilgrimsmålet.

Ifall du vill ha inspiration till när du ska åla hem, menar jag. :crazy: :D
 
Jag läste först Leksandsbon Stina, istället för Leksaksbon Stina.

Så min felläsning blev fel, men ändå rätt för att det stod fel från början. :confused::rofl:

Förstod inte alls förrän jag läste andra raden vad som var konstigt med det. :D
Och jag läser hela tiden leksaksboden Stina, och tänker att det är någon ny barnserie eller bok, typ som Kalle bromsvagn (🥰).
 
Läste fel på min egen att göra lista, 😆

"Vaccin mot influenser"

Hann tänka uh nej... Det står det inte, sen ändå kul att spinna vidare på den tanken... Är det jag som blir vaccinerad mot att bli en influencer eller kommer jag bli resistent för dem jag ser i mitt flöde, aldrig mer influerad av dem på sociala medier eller på andra plattformer 🤔😅

Det står vaccin mot influensa på listan... 😏
 

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
126
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 617
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
559
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
598
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp