Bukefalos 28 år!

Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

”Bibelstölder är ett växande problem” läste jag och blev förvirrad. Är det biblar tjuvarna springer runt och nallar i kyrkorna? Eller är det poppis att bryta sig in hos folk och leta i bokhyllan? Kan man sälja en bibel så pass dyrt att tjuvar tycker det är värt att satsa på? Så många frågor. Sen läste jag om rubriken.

”Bildelsstölder är ett växande problem”. Jaha. Ja, det låter ju mer logiskt :rolleyes:
 
Min kompis beställde en Calzone utan pizza en gång.
Det var utan skinka hon menade...

Min kompis tonåringen berättade att
- Jag ska sälja marknaden!
Eller hon skulle sälja munkar på julmarknaden...

Min man kom hem och såg att jag bakade sirapslimpa
- Åh jag älskar brunbjörnen!
Men han menade att han gillar bruna limpor.....

* Jenny *
 
Min syster är en av de mest komplexa och röriga (och intelligenta) människa jag känner. Och hon kan förvirra sin omgivning. Hon var på dejt och dejten frågade vad hon gillade till frukost. Ut ur munnen kommer

Keso och julmust :eek:

Hennes hjärna tänkte fil och müsli :D
Hon gillar inte ens keso :rofl: Inte helt enkelt att förklara sig i den situationen:laugh:

En annan gång skulle hon köpa ”handtjep”(??) till sitt badmintonracket. Går in i sportaffären och frågar efter produkten, expediten visar och hon frågar om det räcker till bägge handtagen…. :confused:
Expediten tänker en stund och frågar, -Ah, du har två racket :idea:
Syrran - Öh, ja, jag har två racket O_o (det har hon inte).
Hon hade alltså ett racket med ett vanligt handtag 🤭
 
Blev tvungen att jäkta iväg till kontoret med kort varsel i förmiddags och sms:ade min man, som satt i möte: "Need to head into the office, I'll be back this Friday!"

Maken undrade nog vad jag skulle göra på kontoret i tre dagar och varför jag inte skulle komma hem och äta/sova emellan :confused:

I själva verket hade jag tänkt skriva "this afternoon", men det gick lite fort och "Friday" var det telefonen föreslog som första alternativ... :D
 

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
176
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 067
Senast: Badger
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 716
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
592
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp