Bukefalos 28 år!

Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Så fort jag går in på hundforumet så läser jag Bukebullar 23/24 - varje gång!! :cautious:

Haha - nej, Bukekullar 23/24
För alla som bakar såna här :love:
 

Bifogade filer

  • 1C00DFFB-AADD-445E-9AEA-A7F7307BBD28.jpeg
    1C00DFFB-AADD-445E-9AEA-A7F7307BBD28.jpeg
    130,2 KB · Visningar: 25
Häromdagen när jag pratade med några bekanta om yrken och vad vi vill jobba som och inte, skulle jag säga:
”Jag vill definitivt inte va chef!”

Men istället fick jag det till:
”Jag vill definitivt inte va fräsch!”

Nej, vem vill det liksom. Verkar ju skitjobbigt :p
 
Skrev ett meddelande på engelska till min brevvän i USA, sen såg jag en annons i messenger för Moheda Toffeln, bara det att min hjärna var fortfarande i engelska-mode så jag läste det på engelska och då blev det ”mohida toffee in”.
Tänkte vad är det för toffee? Aldrig hört talas om ... :confused:
 
Hade nyligen APL på lasarettet (praktik, läser till USKA) och andra dagen med min handledare så hör jag detta: ”Jag måste gå på toaletten, vill du följa med?” Jag blev ganska ställd och tänkte att det var väll lite väl intimt och lite tidigt eftersom vi bara känt varandra i 9 timmar. Kanske var det ett test? Eller skämt? Jag funderade ett tag innan jag kläckte ur mig ”Va?!” mest för att jag inte visste vad jag skulle svara på frågan. Och handledaren säger då ”Jag måste gå och hämta tabletter, vill du följa med?”

:bag:
 

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
123
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 610
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
559
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
598
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp