Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Screenshot_2024-01-17-10-01-23-70_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg


Math-huvudstad? Matte? Smaka på matematik?
 
Läser meny på ett hotell...

"Elgepanacotta" 🫎

Uhm,.. ja det var ju ett intressant sätt att skilja sig från mängden.. eller jaha 🍎 eple pannacotta , tillbaka till en lite mer traditionell meny ja.., passar nog lite bättre ja...jo... 😅
På semester på Färöarna och vi skulle äta på nåt köpcentrum. Köttbit med..."grill-epplir". Grillade äpplen? Nä, epplir betydde visst potatis. Rostad potatis var det tydligen. (Väldigt god och stor portion för billig penning, vill jag minnas)
 
En gång när jag var på en marknad norr om norra polcirkeln så fanns där en knalle som sålde tröjor med texten ”Antarctic Circle”.

Iofs kanske en del personer vill ha en sån. Polcirkel som polcirkel ... 🤔

(Arctic circle=norra polcirkeln
Antarctic circle=södra polcirkeln)
 

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
120
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 603
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
596
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp