Höst-och vintertråden

Sv: Höst-och vintertråden

Nämen, ska ni ut och hoppa? :bump:

Vi ska också på inomhusterräng! Min tränare har det varje vecka from denna terminen, flyttar ut sen när banan börjar bli färdig och det är vår.
Vi har bara hoppat små skutt några gånger sen i somras, men det blir träning på låga smalhinder på tisdag så jag tänkte att vi fick vara med ändå! Yey! :banana:
 
Sv: Höst-och vintertråden

Kl

Jag hade väldigt gärna varit med i Flyinge :( men både häst och ryttare är helt ur kondition och har knappt rört på oss sen i höstas, får hoppas att det blir några fler inomhus terränger som vi kan vara med på :D.
 
Sv: Höst-och vintertråden

Ja va fasen, något lite extra kul får man väl göra :-D Tiger har verkligen blivit en superkulig kompis att hitta på hyss med, han är helt okomplicerad vad man än gör så varför ska jag envisas med att vi måste träna si och så mycket för att åka iväg på något annat bara för att? Det funkar liksom alltid, han är glad och lugn och verkar uppskatta det även om det är sällan och oregelbundet, det verkar inte bekomma honom det minsta längre. Senast vi hoppade var i somras på connemarariksen, superglad pålle som vann sin lilla klass. Innan dess var det typ tre år sedan han såg en färgad bom, haha!

Det är ju inte så att han bara vilar hemma, han har bara mest utekondis, svänga har vi aldrig varit bra på på liten yta :-P så skutta runt en liten bana lite kravlöst tror jag vi orkar, en träning är ju betydligt värre för oss :-P
 
Sv: Höst-och vintertråden

KL
Imorgon ska Niklas rida Annie för första gången och han påstår att han är brutalt ärlig :nailbiting:
 
Sv: Höst-och vintertråden

Enligt veterinären är hon frisk men jag vacklar ännu.... Men Niklas ska rida idag som sagt och han lär känna om det är något mer än styrkeproblem. Veterinären sa att hästen inte är musklad eller stark i bakdelen och det är det som gör att det känns skumt efter ett tag i ridpasset. Hon är verkligen inte musklad så det har hon ju rätt i.
 
Sv: Höst-och vintertråden

kl

Jaha, mina indoor Eventing-planer grusades. Z vrickade sig i hagen förra veckan och jag tycker det blir för tajt att hoppa på lördag. Så jäkla trist! Jag som sett fram emot detta ända sedan förrförra året... :(
 
Sv: Höst-och vintertråden

Jag kanske kör dit på söndagen för att titta. Det beror lite på om jag går ut på lördagen eller om jag sitter hemma i soffan eller om möjligen personalavdelningen lyckas övertala mig att jobba :p
 
Sv: Höst-och vintertråden

Men hjälp, varför hoppar ni så lite? Kul att ni kommer iväg nu iaf!

Vi var på vår första hoppträning på 7 månader idag. Svarta Häxan var gladast i hela världen och for runt som ett jehu, syntes inget av den lugna unghästen som var i Bökeberg för 2 år sedan... :angel:
Vi tränade på låga smalhinder, så det var en bra början. Chatsi visade även upp lite rodeo med en bockserie längs långsidan efter en landning. Nära att jag fick tugga grus, och tränaren skrek av skratt. :D
 
Sv: Höst-och vintertråden

Tränar för Philippa Magnusson, i Bräkne-Hoby. (Mellan Karlshamn och Ronneby). Hon har träningar där varje vecka nu, och sen när det blir vår flyttar vi ut på den nya banan.
 
Sv: Höst-och vintertråden

Inget släp och dåligt med tid tyvärr. Idag satte vi dock upp ett hinder i ridhuset på hela 85 cm, hästen hoppade och vi överlevde :-P
 
Sv: Höst-och vintertråden

Ojdå, det var lite långt för mig :o

Men en annan fråga; Har alla här inne sitt fälttävlanskort redan?
Någon som vet var det kanske anordnas i vår? Skåne hellst då ;)
 
Sv: Höst-och vintertråden

Vad krävs det för ft kort egentligen? Man kanske borde ta det om man ska försöka ge sig ut på pay and cross eller start fälttävlan i år.
 
Sv: Höst-och vintertråden

Tror man rider upp på en 90-bana och Ted har också lite teori först :-)

Jag har inte fälttävlanskort på stor häst men kommer knappast starta någon tävling i år. Får se om vi känner oss redo att ta det i år dock. Allt handlar om hur mycket matte hinner rida så vi orkar springa och vara med på lite träningar :-P
 
Sv: Höst-och vintertråden

beroende på hur lång 90 banan är så kan vi nog klara det(brist på kondition) ^_^. brukar hålla mig på p80 höjd på träningarna men har kravlat över några debutant hinder också.
 

Liknande trådar

Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
2 818
Senast: Nahar
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 745
Senast: Imna
·
Hästhantering Det är väl bara att inse att hösten och med den det förhatliga mörkret är på ingående. Jag har en sjuårig ponny som jag haft sen hon var...
2
Svar
37
· Visningar
3 346
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 357
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp