Höstboost!

Luff

Trådstartare
Håret är torrt. Huden är kliig. Jag är trött. Kasta hit recept och tips på uppiggande shots, inpackningar, vitamintillskott, masker. Vad som helst som ger känslan av en booost. Och inget som är dyrt så tahandomkänslanmentometern slår i botten istället för i toppen. 🙂
 
Håret är torrt. Huden är kliig. Jag är trött. Kasta hit recept och tips på uppiggande shots, inpackningar, vitamintillskott, masker. Vad som helst som ger känslan av en booost. Och inget som är dyrt så tahandomkänslanmentometern slår i botten istället för i toppen. 🙂

Vilken nivå är "dyr"?

Vad gäller huden och även håret är jag insnöad på K-beauty. En sheet mask är alltid trevlig och finns i olika prisklasser.

Vad gäller kosttillskott tar jag kapslar med havtornsolja och jättenattljusolja och märker definitivt skillnad på huden, den blir mindre torr. Jag köper från Topformula, de har bra priser.
 
Håret är torrt. Huden är kliig. Jag är trött. Kasta hit recept och tips på uppiggande shots, inpackningar, vitamintillskott, masker. Vad som helst som ger känslan av en booost. Och inget som är dyrt så tahandomkänslanmentometern slår i botten istället för i toppen. 🙂
Ät en näve solrosfrön. Huden gillar det. Märks skillnad dagen efter.
 
Vilken nivå är "dyr"?

Vad gäller huden och även håret är jag insnöad på K-beauty. En sheet mask är alltid trevlig och finns i olika prisklasser.

Vad gäller kosttillskott tar jag kapslar med havtornsolja och jättenattljusolja och märker definitivt skillnad på huden, den blir mindre torr. Jag köper från Topformula, de har bra priser.
Dyr är hundra kronor för en dos typ. 😀 Svårt att vara exakt. Det beror ju på vad det är. Men jag var mest ute efter lite smått o gott. Så ditt tips var finemang. Havtorn har jag ju dessutom i trädgården så det kan jag kanske fixa något med själv nästa år.
 
Dyr är hundra kronor för en dos typ. 😀 Svårt att vara exakt. Det beror ju på vad det är. Men jag var mest ute efter lite smått o gott. Så ditt tips var finemang. Havtorn har jag ju dessutom i trädgården så det kan jag kanske fixa något med själv nästa år.

Arkmasker av god kvalitet kostar kring en 50-lapp och det tycker de är värda när en behöver unna sig lite (plus att det är ju inte fel att preparera huden inför vintern).

GLOWiD har 20% på allt till ordinarie pris idag pga Singles Day :angel: och frakten där är alltid gratis. Alla sheet masks de har är bra.
 
Håret är torrt. Huden är kliig. Jag är trött. Kasta hit recept och tips på uppiggande shots, inpackningar, vitamintillskott, masker. Vad som helst som ger känslan av en booost. Och inget som är dyrt så tahandomkänslanmentometern slår i botten istället för i toppen. 🙂
Mina tips:

1. Fenuril!! Marinera hela kroppen och ansiktet
2. Solljus
3. Gå och simma och sitt i bastun med inpackning, jag har köpt men inte ännu provat en från Maria Nila, jag gillar deras grejer
 
Kanske inte vad du vill ha som svar, men jag upplever att det bästa att göra på hösten och vintern är att dricka extra mycket vatten, bara duscha när det är nödvändigt, inte tvätta ansiktet med tvål och annat som egentligen bara gör huden torrare och investera i en wake up-light för att hjälpa kroppen att bli pigg på morgonen.
 
Luftfuktare i sovrummet.

Drick tillräckligt, ät tillräckligt med fett och protein, och ta mineraltillskott om du inte är så rik att du har råd med en stor variation av grönsaker och frukt varje dag.

Testa om det hjälper att dra ner på spannmålsintaget.

Hudvård: mild ansiktstvål. Enkel toner. Nyponfröolja. (Eller om du gillar hudvård som hobby, K-beauty rutin)

Duscha lagom ofta, smörj alltid in dig efteråt.

Till hårbotten använder jag ibland en fuktspray för ansiktet när det blir illa.
 
Många bra tips. Marinera borde jag ta tag i. Wakeuplight har jag funderat på. Julklapp kanske. Jag bor i hus med torpargrund och stora akvarier så torrt inne är det inte. Tror nog mer på att dra ner på spannmålen. Har ju gratis mat på jobbet och jag känner mig så trasslig att begära "glutenfritt". Bröd är godis. Bastar och tvätta ansikte med tvål är inget jag gör. Ska åka in till staden och botanisera lite på hälsokostaffären.
 
Någon som har shotrecept. Jag har färsk ingefära, vad mer. Eller ska jag köpa Blutsaft?
 
Någon som har shotrecept. Jag har färsk ingefära, vad mer. Eller ska jag köpa Blutsaft?

Jag har någon fruktpresshistoria (inte en centrifug utan en sådan där som mer mal sönder frukterna för att få ur juicen). Jag gör en hälsoshot på de citrusfrukter som är billigast för dagen, så mycket ingefära jag står ut med, en chilifrukt och lite svartpeppar samt lite svensk honung. Jag gör ca en liter åt gången och gör slut på den på en vecka.
 
Jag har någon fruktpresshistoria (inte en centrifug utan en sådan där som mer mal sönder frukterna för att få ur juicen). Jag gör en hälsoshot på de citrusfrukter som är billigast för dagen, så mycket ingefära jag står ut med, en chilifrukt och lite svartpeppar samt lite svensk honung. Jag gör ca en liter åt gången och gör slut på den på en vecka.
Den kan jag testa. Stavmixer borde väl funka?
 
Kom på ett till tips:
Bastu, balsam i håret i bastun, exfoliera, smörj in dig ordentligt efteråt.

Det gjorde jag i dag, kan rekommendera :). Död hud känns torr och blir kliig på vintern för mig.
 
Squalane-olja är underbart till både hår och hud som fuktgivande. Jag blandar typ 4 droppar av det ihop med en hyaluronsyra som serum under ansiktskrämer etc. Så jäkla bra! Finns billigt från tex The Ordinary.
Tar också lite sån olja i längderna i blött hår efter dusch. Älskar’t!

Sen knarkar jag Dermalogicas fuktmask sedan en herrans massa år. Har inte hittat någon som klår den. Den är värd varenda spänn!
Jag brukar ta en liten dutt av den på de områden jag vill återfukta mest för att inte få rynkor, typ vid skrattlinjer, runt ögonen och i pannan. Räcker i en evighet.

För mig är det viktigt med en mild ansiktstvätt, kör Dermalogicas Special cleansing gel som är fantastisk för torr hud. Även den räcker forever.
 
Håret är torrt. Huden är kliig. Jag är trött. Kasta hit recept och tips på uppiggande shots, inpackningar, vitamintillskott, masker. Vad som helst som ger känslan av en booost. Och inget som är dyrt så tahandomkänslanmentometern slår i botten istället för i toppen. 🙂
Åk till Lidl och köp en flaska med avokadoolja - 59:- typ.
Ta en riktigt varm dusch och peela dig själv med peelingvantar. Har du inga köper du dem typ vart som helst, även Ica har. Typ 29:-

När du är peelad, inkl ansiktet smörjer du in hela dig med avokadooljan. Klart och du kommer känna dig som en ny människa. ❤
 
Alltså. En mycket typisk Luffråga. Vad gör en när en väntar på att kletet ska torka? Står i badrummet en kvart?😅 Lindar in sig själv i plastfolie?
 
Jag köpte mig en 300 krs mackapär igår. Så idag ska jag gojsa ihop lite citrus o ingefära.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har sedan början av tonåren haft dålig hårkvalité, visserligen rätt tätt med hårstrån, men dom är tunna, frissiga och torra och helt...
2
Svar
24
· Visningar
4 152
Senast: Unafraid
·
Katthälsa Jaha, då var det dags för lite spekulationer igen :D Min lilla Myra är ständigt hungrig. Så fort jag rör mig så springer hon runt mina...
2
Svar
22
· Visningar
10 286
Senast: Mahonia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen hade jag inte tänkt att jag skulle skriva något om veckans ridlektioner... Min ridskola har redan börjat sin termin, men rent...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 222
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp