Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt att höra att vikten inte behöver vara något problem :)

De sa även att det var bra med fostervatten och att det var bra motstånd i navelsträngen när de gjorde ultraljudet (så antar att den funkar som den ska?). Under CTG-kurvan fick vi sitta dubbelt så lång tid (1h jämfört med tydligen normala 20-30min) då hon inte rörde sig så mycket och hjärtfrekvensen var åt det lägre hållet (förutom när jag hostade då gick det upp över 130 några sekunder) och efter det göra ytterligare ett ultraljud då de ville se att hon rörde sig, de såg då att hon iaf låg och skruvade sig lite. Är redigt förkyld och vaknat och hostat hela nätterna på sistonde så kanske är hon bara lite trött av det :confused:

Tror inte det finns någonstans här i närheten man kan göra privat TUL tyvärr :(
Nu sitter jag mest hela tiden sen vi kom hem och nojjar mig över att jag kanske känner för lite rörelser :banghead:

Det låter ju ändå som att de gjorde en ordentlig undersökning och de borde ju verkligen inte ha släppt hem dig sådär om de verkligen var oroliga.

Men det är ju lätt att säga och det är ju självklart att din oro inte blir bättre av det. Som andra sagt i tråden, ring din barnmorska imorgon och få henne att förstå hur orolig du är. Och som sagt kontakta förlossningen om du tycker att fosterrörelserna ändras.

För det är ju också så att lite fosterrörelser i sig inte behöver vara någon fara. Vissa barn är väldigt lugna i magen. Det man ska vara uppmärksam på är ju om mönstret ändras, om de helt plötsligt rör sig mindre än vanligt. Därför är det ju svårt för den som gör ultraljudet där och då att avgöra fosterrörelserna. Det kan ju vara ovanligt lite även om man ser barnet röra sig till exempel.

Men det blir ju väldigt fel att lägga det ansvaret på dig. Det är ju inte du som är experten.
 
Sambon är iväg med jobbet, ca fem timmar bort med bil. För första gången känner jag mig liiiiite nervös över att han är så pass långt borta. V 36 imorgon och allt känns "som vanligt" men nu börjar tankarna komma att det faktiskt kan dra igång när som helst nu :nailbiting:

Hur länge ska han vara borta? Du får tänka att även om det skulle dra igång just när han är borta så är det ganska osannolikt att det skulle gå så fort från första känning att han inte skulle hinna hem i tid. Även om man såklart vill ha dem där från början...
 
Hur länge ska han vara borta? Du får tänka att även om det skulle dra igång just när han är borta så är det ganska osannolikt att det skulle gå så fort från första känning att han inte skulle hinna hem i tid. Även om man såklart vill ha dem där från början...
Han är tillbaka imorgon kväll, jag vet ju att även om jag skulle få känningar nu så lär han kunna köra hem i lugn och ro. Men bara tanken att det är så nära är lite svindlande :nailbiting: Det är första gången jag har känt att det faktiskt skulle kunna sätta igång snart!
Blir nog värre när han ska iväg två dagar här i slutet på oktober och jag är glad att han inte åker på en veckolång resa han blev inbjuden till sista veckan i oktober :angel:
 
Vaknade för en halvtimme sen och vattnet har antagligen gått! Så nu blir det in till förlossningen för kontroll. Huvudet är antagligen fortfarande rörligt så det blir att förflytta sig i så liggande ställning som möjligt :p

Tur att inte @Jordgubblimes sambo är min sambo då med tanke på inläggen precis ovan :D
 
Alltså inte för att göra dej mer orolig på nåt sätt men jag hade stått på mej om en igångsättning om jag va du.. Hade inte accepterat att hålla koll själv, hur kan dom lämna det ansvaret på dej?
Jag hade åkt in och varit heligt förbannad och sittstrejkat på plats tills jag fått hjälp.
Bebis är klar! Vår Sammy plockades ut i v37+3 pga oro precis som för @Ray (Vi har båda ett tufft bagage med våra små som aldrig fick chansen)

Nu är vi iaf påväg in igen eftersom jag inte kännt några spontana rörelser (bara lyckats putta igång enstaka svaga rörelser två gånger) sen igår när vi var på sjukhuset och har väll typ kunnat slumra en timme inatt.

Känner mig lite hysterisk men men
 
Vaknade för en halvtimme sen och vattnet har antagligen gått! Så nu blir det in till förlossningen för kontroll. Huvudet är antagligen fortfarande rörligt så det blir att förflytta sig i så liggande ställning som möjligt :p

Tur att inte @Jordgubblimes sambo är min sambo då med tanke på inläggen precis ovan :D
Åh vad spännande! Håller tummarna att bebis kommer och att allt går bra :D
 
Nu är vi iaf påväg in igen eftersom jag inte kännt några spontana rörelser (bara lyckats putta igång enstaka svaga rörelser två gånger) sen igår när vi var på sjukhuset och har väll typ kunnat slumra en timme inatt.

Känner mig lite hysterisk men men
Håller tummarna att allt är som det ska med bebis och den bara är lite seg för tillfället. Men stå på er att dom ska ta er på allvar:heart
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Nu är vi iaf påväg in igen eftersom jag inte kännt några spontana rörelser (bara lyckats putta igång enstaka svaga rörelser två gånger) sen igår när vi var på sjukhuset och har väll typ kunnat slumra en timme inatt.

Känner mig lite hysterisk men men

Hoppas att allt ser ok ut när ni kommer in och att de ser till att ni känner er trygga och inte bara skickar hem er! Skickar en stor kram :heart
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Nu är vi iaf påväg in igen eftersom jag inte kännt några spontana rörelser (bara lyckats putta igång enstaka svaga rörelser två gånger) sen igår när vi var på sjukhuset och har väll typ kunnat slumra en timme inatt.

Känner mig lite hysterisk men men

Bra att ni åker in! Håller tummarna att allt är som det ska :)

Jag ligger här med ctg på magen. Definitivt vattenavgång och bebis på g. :)
 
Nu är vi iaf påväg in igen eftersom jag inte kännt några spontana rörelser (bara lyckats putta igång enstaka svaga rörelser två gånger) sen igår när vi var på sjukhuset och har väll typ kunnat slumra en timme inatt.

Känner mig lite hysterisk men men
Bra att ni åker in! Som sagt se till att ni får vara kvar tills ni känner er mer trygga och de har gjort upp plan som ni också tycker känns bra!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Bra att ni åker in! Håller tummarna att allt är som det ska :)

Jag ligger här med ctg på magen. Definitivt vattenavgång och bebis på g. :)
Åhhhhh vad spännande! Lycka till :up:
Tänkte igår när jag bäddade rent i sängen att jag skulle lägga dit en plastad frotté, gör nog det idag tror jag :angel:
 
Nu är vi iaf påväg in igen eftersom jag inte kännt några spontana rörelser (bara lyckats putta igång enstaka svaga rörelser två gånger) sen igår när vi var på sjukhuset och har väll typ kunnat slumra en timme inatt.

Känner mig lite hysterisk men men
Du är långt ifrån hysterisk!
Lycka till, hoppas ni får en vettigare plan nu:heart
 
Bra att ni åker in! Håller tummarna att allt är som det ska :)

Jag ligger här med ctg på magen. Definitivt vattenavgång och bebis på g. :)
Bra att ni åker in! Som sagt se till att ni får vara kvar tills ni känner er mer trygga och de har gjort upp plan som ni också tycker känns bra!

Du är långt ifrån hysterisk!
Lycka till, hoppas ni får en vettigare plan nu:heart

Såg bättre ut med ctgn nu, istället för hjärtfrekvens bara strax över 100-110 så var vi upp mellan 115-148 :)
Ultraljudade navelsträngen lite noggrannare också och det såg bra ut och det gick att se att hon bökade runt lite trots att jag inte kände nåt :)
Ny tid blir om drygt 1v istället för att kolla upp vikten igen så känns mycket bättre!

Imogen: Håller tummarna för att bebis snart är ute relativt smärtfritt!
 
Såg bättre ut med ctgn nu, istället för hjärtfrekvens bara strax över 100-110 så var vi upp mellan 115-148 :)
Ultraljudade navelsträngen lite noggrannare också och det såg bra ut och det gick att se att hon bökade runt lite trots att jag inte kände nåt :)
Ny tid blir om drygt 1v istället för att kolla upp vikten igen så känns mycket bättre!

Imogen: Håller tummarna för att bebis snart är ute relativt smärtfritt!
SKÖNT!!! Bebisar får inte skrämmas så..
 
@Ainon Bra att ni åkte in! Skönt att det såg bra ut.

@Imogen Åh vad spännande! Kör så det ryker :D

Det här med att bebisar inte får sova på mage har inte vår tjej läst nånstans... vi kompromissar lite så hon ibland får sova på sidan i någon form av stabilt sidoläge ;)
 
Såg bättre ut med ctgn nu, istället för hjärtfrekvens bara strax över 100-110 så var vi upp mellan 115-148 :)
Ultraljudade navelsträngen lite noggrannare också och det såg bra ut och det gick att se att hon bökade runt lite trots att jag inte kände nåt :)
Ny tid blir om drygt 1v istället för att kolla upp vikten igen så känns mycket bättre!

Imogen: Håller tummarna för att bebis snart är ute relativt smärtfritt!
Vilken lättnad! Bra att ni åkte in och fick det ordentligt kollat så ni kan slappna av lite mer :)
 
Sitter hos veterinären och har precis lämnat ifrån mig hunden som fått lugnande. Det är jobbigt att se sin lilla valp alldeles lealös. Speciellt nu när en är lite extra känslig och emotionell :angel:
Fy hur blir det sedan med bebis, kommer jag bli en sån där lätt hysterisk mamma som åker till akuten för minsta lilla? Jag som ser mig som ganska lugn och sansad i vanliga fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
536
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 610
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 659
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp