Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
En helt annan grej, någon som har gått någon typ av profylaxkurs? Tyckte ni det gav något? Finns det något bra online?

Vi var på profylaxkurs förra graviditeten. Tycker vi fick många bra tips med oss. Framför mig var det väl framför allt andningen och avslappningsknep, men sambon fick också många konkreta verktyg hur han kunde hjälpa.
Använde den där andningen en del när jag hade krystvärkar men inte fick krysta :p

Jag hänger egentligen i vintertråden, bf är 2/12, men då det blir planerat snitt denna gång hamnar jag i november hos er i hösttråden :D Så jag kikar in hos er med :D
 
Nu så har vattnet helt klart gått (började lite vid midnatt och sipprar rejält nu) så blir en tur in till förlossningen igen för koll. Inga värkar än dock...
Hur fasiken man ska hålla sig fräsch under väntan är dock frågan, man hade ju behövt blöja :yuck:

Lär ju inte behöva det där andra TUL senare i veckan :banana:
KUB datumet (16-17/10) verkar ju stämma ypperligt :up:
 
Nu så har vattnet helt klart gått (började lite vid midnatt och sipprar rejält nu) så blir en tur in till förlossningen igen för koll. Inga värkar än dock...
Hur fasiken man ska hålla sig fräsch under väntan är dock frågan, man hade ju behövt blöja :yuck:

Lär ju inte behöva det där andra TUL senare i veckan :banana:
KUB datumet (16-17/10) verkar ju stämma ypperligt :up:

Ibland är det onekligen praktiskt att också ha en tvååring som använder nattblöjor :D

Nej det är ju typ omöjligt att hålla sig fräsch. Men när ni kommer in för koll kan du ju få bindor och sånt iaf :)

Hoppas bebis är på g, heja heja!
 
@Ainon Mitt vatten sipprade inte så mkt i början så jag kunde ha en vanlig binda.:up:

Dock så öppnades vattenfallet lagom till vi åkte in pga kraftiga värkar och då satt jag på en plastpåse i bilen:D
 
Här händer också ngt, hade värkar med 10 min mellanrum mellan kl 4-6 men när jag klev upp lugnade det ner ser och nu kommer det bara en lite då och då utan regelbundenhet. Men de värkar som kommer är kraftiga och trycker på rejält så kommer det bara igång ordentligt tror jag det går fort. Mannen vågade inte åka till jobbet idag.
 
Spännande med flera bebisar som verkar vilja komma ut!:)

Jag har varit på gravid/mamma-träning nu på morgonen. Och ja, känns som om det är vad jag orkar idag:angel: Skulle kunna somna om nu, men får dusch och fixa lite lunch först i alla fall. Sedan tänkte jag nog börja tvätta upp babynest, lite pyttekläder, filtar och annat.
 
Nu är vi hemma igen! Känns väldigt overkligt med två barn :D

Sonen har varit med på bb idag fram till att vi åkte hem. Det har gått bra och han är fin med lillasyster. Men detta med att inte få bära honom på 6-8 veckor kommer bli en utmaning. Speciellt när tröttheten hos honom slår in och det är "mamma bääära" och man inte riktigt lyckas förklara :(
 
Här händer också ngt, hade värkar med 10 min mellanrum mellan kl 4-6 men när jag klev upp lugnade det ner ser och nu kommer det bara en lite då och då utan regelbundenhet. Men de värkar som kommer är kraftiga och trycker på rejält så kommer det bara igång ordentligt tror jag det går fort. Mannen vågade inte åka till jobbet idag.

Åh hoppas på bebis snart då! Vi är ju fler som varit oförskämda och trängt oss före i kön nu! ;)
 
Maken påminde mig idag om att vi kanske bör packa en väska snart. Så ska nog ta tag i det idag.
Inatt hade jag en riktigt kraftig sammandragning. Kändes som blodflödet i hela kroppen ströps och trodde jag skulle tuppa av, och påminde nästan lite som en krystvärk då det pressade på ordentligt nedåt. Fick knappt fram ett ljud. Trodde det var något på G då men det var bara en enda sammandragning som sagt.
 
Maken påminde mig idag om att vi kanske bör packa en väska snart. Så ska nog ta tag i det idag.
.

Vi lyckades tillslut packa en väska och den innehöll ganska lagom med saker. Men det vi lyckades glömma att ta med var min legitimation och babyskyddet. Är väl typ det man faktiskt borde ha med sig :angel: Men babyskyddet skyller vi på att vi i sista sekund bytte bil med mamma som skulle vara barnvakt :p Men allt löste sig utan problem :)
 
Maken påminde mig idag om att vi kanske bör packa en väska snart. Så ska nog ta tag i det idag.
Inatt hade jag en riktigt kraftig sammandragning. Kändes som blodflödet i hela kroppen ströps och trodde jag skulle tuppa av, och påminde nästan lite som en krystvärk då det pressade på ordentligt nedåt. Fick knappt fram ett ljud. Trodde det var något på G då men det var bara en enda sammandragning som sagt.
Jag har hållt på och packa en väska i flera veckor nu:angel:
Troligtvis en massa onödigt, "för att det skulle kunna vara bra att ha"-saker i den. Men det hänger väl ihop med att det är svårt att veta vad som faktiskt kommer vara värt att ha med sig såhär första gången. Vi har turen att bo cirka tio minuter från sjukhuset så sambon kan ju köra och hämta om vi glömmer något hemma men vill ju helst få med allt åtminstone för förlossningen, för då låter jag väl knappast honom åka någonstans :p
 
Jag har hållt på och packa en väska i flera veckor nu:angel:
Troligtvis en massa onödigt, "för att det skulle kunna vara bra att ha"-saker i den. Men det hänger väl ihop med att det är svårt att veta vad som faktiskt kommer vara värt att ha med sig såhär första gången. Vi har turen att bo cirka tio minuter från sjukhuset så sambon kan ju köra och hämta om vi glömmer något hemma men vill ju helst få med allt åtminstone för förlossningen, för då låter jag väl knappast honom åka någonstans :p

När maken första morgonen på bb skulle förlänga parkeringen delade han hiss med en annan nybliven pappa. Den pappan hade precis varit hemma och hämtat duntäcke och element (!).

Kanske något att fundera på om det behövs :D
 
När maken första morgonen på bb skulle förlänga parkeringen delade han hiss med en annan nybliven pappa. Den pappan hade precis varit hemma och hämtat duntäcke och element (!).

Kanske något att fundera på om det behövs :D
Haha :D åh nej det har jag inte tänkt på :nailbiting: Får genast packa det med!!

:D:p
 
Jag har hållt på och packa en väska i flera veckor nu:angel:
Troligtvis en massa onödigt, "för att det skulle kunna vara bra att ha"-saker i den. Men det hänger väl ihop med att det är svårt att veta vad som faktiskt kommer vara värt att ha med sig såhär första gången. Vi har turen att bo cirka tio minuter från sjukhuset så sambon kan ju köra och hämta om vi glömmer något hemma men vill ju helst få med allt åtminstone för förlossningen, för då låter jag väl knappast honom åka någonstans :p

Haha, vi har visserligen längre till sjukhuset och familjen får bara besöka på besökstider.. Så maken blir ju tvungen att åka hem ändå så är något glömt så tar han med det då.
Och det mesta används ju först när man åker hem så egentligen är det kanske inte så noga. Men det är ändå lite smågrejer jag vill ha med direkt så får ta tag i det.
Blev aldrig någon packning igår, började omorganisera i köksskåp och hyllor istället :angel:
 
Haha, vi har visserligen längre till sjukhuset och familjen får bara besöka på besökstider.. Så maken blir ju tvungen att åka hem ändå så är något glömt så tar han med det då.
Och det mesta används ju först när man åker hem så egentligen är det kanske inte så noga. Men det är ändå lite smågrejer jag vill ha med direkt så får ta tag i det.
Blev aldrig någon packning igår, började omorganisera i köksskåp och hyllor istället :angel:
Får inte heller partner stanna?
Här har de inga besökstider, tillåter inte besök, men har flera familjerum då partner får lov/uppmuntras att stanna kvar om de inte har helt fullt och behöver rummen/sängen till annan mamma+barn.
Den äldre barnmorskan som höll i visningen när vi var där höll rätt hårt på att de första dagarna är det familjen mamma+partner+barn som ska vara tillsammans. Träffa släkten kan ni göra senare + smittorisk med för mycket folk på avdelningen. Sedan vet jag inte hur det är med syskon då det inte var aktuellt att ta reda på för oss.
Det är intressant att se hur det är på olika ställen! :)
 
Inga värkar än, fy fasiken vad segt. Ska snart in för en ny koll igen... Hade gärna blivit igångsatt redan idag, är nu 33h sedan vattenavgång, men gissar att de såklart vill vänta till imorgon :arghh:

Här händer också ngt, hade värkar med 10 min mellanrum mellan kl 4-6 men när jag klev upp lugnade det ner ser och nu kommer det bara en lite då och då utan regelbundenhet. Men de värkar som kommer är kraftiga och trycker på rejält så kommer det bara igång ordentligt tror jag det går fort. Mannen vågade inte åka till jobbet idag.

@turbofling Hoppas du har bebisen ute nu!
 
Inga värkar än, fy fasiken vad segt. Ska snart in för en ny koll igen... Hade gärna blivit igångsatt redan idag, är nu 33h sedan vattenavgång, men gissar att de såklart vill vänta till imorgon :arghh:



@turbofling Hoppas du har bebisen ute nu!

Hade vattenavgång fredag 15.00, igångsättning först måndag 11.00, platsbrist...
 
Första natten hemma avklarad :) Gick rätt bra ändå trots strömavbrott och tre bajsblöjor Mycket tack vare att storebror sov hela natten i egen säng och inte vaknade av lillasysters skrik. Och när han sen levde rövare på morgonen sov hon som en stock. Lär väl inte hålla i sig för alltid men är väl bra att de vänjer sig :p

Babynestet verkar iaf vara det som gäller att sova i. I början av natten sov hon i spjälsäng bredvid sängen. Eller sov och sov, jag försökte få henne att ligga själv där. Vid 3 la vi nestet mellan oss i sängen och då somnade hon bums och sov i 3 timmar. Vaknade åt och bajsade sen la vi nestet i spjälsängen och hon sov där tre timmar till :up:
 
Inga värkar än, fy fasiken vad segt. Ska snart in för en ny koll igen... Hade gärna blivit igångsatt redan idag, är nu 33h sedan vattenavgång, men gissar att de såklart vill vänta till imorgon :arghh:

@turbofling Hoppas du har bebisen ute nu!

Åh seg! Med sonen fick jag också vänta 48 timmar efter vattnet gick. Började visserligen få värkar men inte alls tillräckligt så det blev igångsättning ändå.

Men du kan ha börjat öppna dig ändå även om du inte känner något :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
511
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 441
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 061
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp