Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle inte ens kunna tänka tanken att föda barn utan eda. Som jag sagt till sambon båda gångerna; ”det här är det bästa som hänt mig” 😂

På mig får de inte lägga eda 😭. Och ingen annan bedövning hjälper. Kan säga att jag faktist såg fram emot när jag hörde att de började förbereda snitt i stället 🤐
 
Kan annars också ge ett tips till er som ännu skall föda. Om möjligt använd lite mer smärtlindring än en tens 🤣

Jag födde båda med lustgas. Första förlossningen hade jag den inställd på 30/70 hela förlossningen och det räckte till tyckte jag. Fast på slutet ville jag höja men var så inne i mig själv så fick inte fram det 😅 Den här gången började jag på 30/70, fick värk, skrek HÖJ!!, värk, skrek HÖJ!! 😂 Lustgasen gjorde varken till eller från faktiskt, det var för intensivt. Hade inte hunnit med någon annan smärtlindring heller.
 
Jag är lite rädd för edan, den gjorde att jag inte riktigt kände av krystvärkarna tror jag. Fick klippas plus en barnmorska som hängde sig över magen och tryckte som f-n.
Men jag tänker ha öppet sinne! Det enda jag ganska säkert vet att jag inte vill ha är sterila kvaddlar!
 
Alltså lustgasen funkade ju bra på det sättet att man blev avslappnad och distraherad men jag har haft problem med illamående och kräkningar båda förlossningarna och upplevde att det blev värre med lustgas.

Kommer ihåg att jag kände mig hög som ett hus och sa till sambon att jag håller på att bli galen. Sen var det som att alla intryck blev starka. Typ kaffeandedräkt fick mig att vilja spy. Kommer också ihåg att vi hade en uska med armarna fulla av tatueringar och det kändes som att de typ kröp ur huden 😂
 
September
2 Martenix, 27 år, första barnet
7 Eli, 32 år, andra barnet
12 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober
1 Dammtuss, 30 år, tredje barnet
3 Vinkelina, 36 år, tredje barnet
5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
25 Ingela_S, 39 år, första barnet
31 hemlig, 37 år, andra barnet (lillasyster enligt RUL)

November
1 JeayL, 30 år, andra barnet, (lillebror enligt NIPT)
5 Cattaflajna, 28 år, andra barnet
7 Julgrisen, 34 år, första barnen

Födda

Eli, andra barnet Född 26 augusti, pojke, 3 820 g, 51 cm
Vinkelina, tredje barnet. Född 2 oktober. Flicka, 3170g och 50 cm

Gjorde listan tydligare
 
Ni som fått utan igångsättning, var era bebisar livligare än vanligt innan? Min tjej lever loppan, sparkas och fäktas som tusan nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: ryujaneiro
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: seahawk
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 656
Senast: Mia_R
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 322
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp