Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon annan som känner att det här med att föda barn är privat och inte vill dela med sig.

vi var inte sagt till någon annan än mina föräldrar (som skall passa barnen) vilket datum vi har igångsättning.Och så kläcker mannen ur sig idag vid hämtning från dagis att jaaaa. I morgon kommer mormor och morfar för hämta och så kommer de att lämna på fredag. All personal jahaaaaaa. Skall ni och föda barn då:banghead:
För mig är det inte privat när det är dags. Det har varit det folk frågar när de fått veta att vi ska ha barn. Däremot är det NO NO för mig när folk kommenterar att jag är tjock/stor osv. Men säg gärna att jag är snygg 😂
 
För mig är det inte privat när det är dags. Det har varit det folk frågar när de fått veta att vi ska ha barn. Däremot är det NO NO för mig när folk kommenterar att jag är tjock/stor osv. Men säg gärna att jag är snygg 😂
Kanske vi som har nyfiken personal på barnens dagis. Sagt att jag är beräknad 4.10. Men varje dag denna vecka så har de kollat om jag är med och lämnar barnen O_o
 
Ingen stress här inte (förutom att jag tvingat gubben att städa hela dagen, men det var också nödvändigt för dammråttorna höll på att äta upp dammsugaren)

Kom på att det kan ju vara praktiskt att få hem babyn från bb också, speciellt om man har 10 mil en väg. Så grävde fram babyskyddet. Som var helt (köpte nytt 2016 så fanns ju inga garantier, speciellt när de stått längst inne i ett hörn i över ett år) men såg bra ut, även om överdraget behövde en tur via tvättmaskinen.
 
Åh, så många som är på gång att föda nu ju. Så spännande 😍

Vår flicka blir 3 veckor i morgon. Kontroll på Bvc idag. Hade lite småångest innan för att jag oroat mig för att hon inte gått upp tillräckligt. Lyckas inte amma utan amningsnapp vilket är jobbigt eftersom den gjorde att storebror inte gick upp ordentligt i vikt. Lillasyster har gått upp lite dåligt hittills men på 6 dagar hade hon nu gått upp 360 gram. Sjukt överraskad och glad 👍🏻 Sen känns det ju som att hon bor vid bröstet men så är det väl... Väger nu 3855 och är 53 lång.
 
5 dagar till BF idag!!

Cyklat elcykel i fantastiskt väder, dammsugit och städat men får ganska ont i ryggen och lite förvärkar. Inga andra tecken på att hon tänker titta ut snart.

@Dammtuss Några tecken för dig än?

Jag har fått flera förfrågningar om jag fött än, folk är hetsiga 😂.
Nope! Här händer verkligen ingenting och imorgon är det ju BF.. Sammandragningar har jag ju en del men det har jag haft länge.. :grin:
 
Någon annan som känner att det här med att föda barn är privat och inte vill dela med sig.

vi var inte sagt till någon annan än mina föräldrar (som skall passa barnen) vilket datum vi har igångsättning.Och så kläcker mannen ur sig idag vid hämtning från dagis att jaaaa. I morgon kommer mormor och morfar för hämta och så kommer de att lämna på fredag. All personal jahaaaaaa. Skall ni och föda barn då:banghead:
Hade jag haft ett specifikt datum för igångsättning eller kejsarsnitt hade jag nog känt att det var lite mer privat..

Nu när jag går och väntar på bf och att allt bara ska dra igång spelar det inte så stor roll om de vet när BF är.. Men det är faktiskt ingen som har frågat.. :up:
 
Nope! Här händer verkligen ingenting och imorgon är det ju BF.. Sammandragningar har jag ju en del men det har jag haft länge.. :grin:
Heja heja bebisar, kom ut nu 🥰. Känner du dig otålig? Jag är väldigt otålig nu och det blir inte bättre av att jag har så himla tråkigt hemma ensam hemma på dagarna.
 
Åh, så många som är på gång att föda nu ju. Så spännande 😍

Vår flicka blir 3 veckor i morgon. Kontroll på Bvc idag. Hade lite småångest innan för att jag oroat mig för att hon inte gått upp tillräckligt. Lyckas inte amma utan amningsnapp vilket är jobbigt eftersom den gjorde att storebror inte gick upp ordentligt i vikt. Lillasyster har gått upp lite dåligt hittills men på 6 dagar hade hon nu gått upp 360 gram. Sjukt överraskad och glad 👍🏻 Sen känns det ju som att hon bor vid bröstet men så är det väl... Väger nu 3855 och är 53 lång.
Känns helt overkligt att vissa av er redan fått era små 😍. Hur mår du efter förlossningen?
 
Lillskruttan är bättre idag och inte blek längre. Igår sa en undersköterska till mig när jag kom ner till BB att hon är nog bara blek för att jag är så blek 🤣 jag bara Hahah nåja, sola har väl inte varit sommarens prio...
Fostervattnet har hon spytt upp också. Inatt tog BB-personalen henne ett par timmar så jag fick åtminstone två timmars sammanhängande sömn, det var skönt. Hon har ammat en del idag så vi har kämpat en del med att hon ska ta rätt grepp. Annars är det ganska långsamt härinne på BB. Hoppas vi kan åka hem till storebror och pappa imorgon 🥰
 
Lillskruttan är bättre idag och inte blek längre. Igår sa en undersköterska till mig när jag kom ner till BB att hon är nog bara blek för att jag är så blek 🤣 jag bara Hahah nåja, sola har väl inte varit sommarens prio...
Fostervattnet har hon spytt upp också. Inatt tog BB-personalen henne ett par timmar så jag fick åtminstone två timmars sammanhängande sömn, det var skönt. Hon har ammat en del idag så vi har kämpat en del med att hon ska ta rätt grepp. Annars är det ganska långsamt härinne på BB. Hoppas vi kan åka hem till storebror och pappa imorgon 🥰
Härligt att hon är bättre 🥰, hoppas ni får åka hem imorgon som du önskar. Ska de ta något särskilt test eller så innan?
Får ni hjälp med amning/greppet där på BB?
 
Härligt att hon är bättre 🥰, hoppas ni får åka hem imorgon som du önskar. Ska de ta något särskilt test eller så innan?
Får ni hjälp med amning/greppet där på BB?
Ja det är PKU-prov och nån undersökning av läkaren innan vi får åka hem. Det är väl hörseltest och så kollar dom väl höfter bla om jag minns rätt. Ja, dom hjälper en och se så bebis öppnar munnen tillräckligt och så 😊
 
Åh, så många som är på gång att föda nu ju. Så spännande 😍

Vår flicka blir 3 veckor i morgon. Kontroll på Bvc idag. Hade lite småångest innan för att jag oroat mig för att hon inte gått upp tillräckligt. Lyckas inte amma utan amningsnapp vilket är jobbigt eftersom den gjorde att storebror inte gick upp ordentligt i vikt. Lillasyster har gått upp lite dåligt hittills men på 6 dagar hade hon nu gått upp 360 gram. Sjukt överraskad och glad 👍🏻 Sen känns det ju som att hon bor vid bröstet men så är det väl... Väger nu 3855 och är 53 lång.
Har för mig det är en första ökningsfas i amningen vid tre veckor.
 
September
2 Martenix, 27 år, första barnet
7 Eli, 32 år, andra barnet Född 26 augusti, pojke, 3 820 g, 51 cm.
12 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober
1 Dammtuss, 30 år, tredje barnet
3 Vinkelina, 36 år, tredje barnet
5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
25 Ingela_S, 39 år, första barnet
31 hemlig, 37 år, andra barnet (lillasyster enligt RUL)

November
1 JeayL, 30 år, andra barnet, (lillebror enligt NIPT)
5 Cattaflajna, 28 år, andra barnet
7 Julgrisen, 34 år, första barnen
 
Här närmar vi oss 6 veckor (5 veckor och 1 dag) och det märks 😑 Han sover ganska dåligt, vaknar hela tiden, missnöjd stora delar av dagen, skriker inte men mycket gnäll. Börjar känna mig otroligt sliten och behöver verkligen vila. Gör jag det? Näää istället planerar jag kalas i helgen 🙄🥴 Jag har nyss fyllt år och vårt nya kök är nästan klart så jag ville fira det och mig själv, så igår beställde jag smörgåstårta till 20 pers som kommer på lördag... Men vi har inget matsalsbord och det är kaos här med saker överallt som ska packas upp. Har köpt ett bord som jag tänkt hinna måla innan lördag men det går sådär med en bebis som vill bäras på hela tiden. Varför gör jag så här mot mig själv? 😱
 
Här närmar vi oss 6 veckor (5 veckor och 1 dag) och det märks 😑 Han sover ganska dåligt, vaknar hela tiden, missnöjd stora delar av dagen, skriker inte men mycket gnäll. Börjar känna mig otroligt sliten och behöver verkligen vila. Gör jag det? Näää istället planerar jag kalas i helgen 🙄🥴 Jag har nyss fyllt år och vårt nya kök är nästan klart så jag ville fira det och mig själv, så igår beställde jag smörgåstårta till 20 pers som kommer på lördag... Men vi har inget matsalsbord och det är kaos här med saker överallt som ska packas upp. Har köpt ett bord som jag tänkt hinna måla innan lördag men det går sådär med en bebis som vill bäras på hela tiden. Varför gör jag så här mot mig själv? 😱

Kände att jag måste skriva något positivt också 😅 Han har börjat le när man pratar med honom, och gud man bara smälter ju :love: Väger nog strax över 5 kg nu och har börjat på strl 62.
 
Här närmar vi oss 6 veckor (5 veckor och 1 dag) och det märks 😑 Han sover ganska dåligt, vaknar hela tiden, missnöjd stora delar av dagen, skriker inte men mycket gnäll. Börjar känna mig otroligt sliten och behöver verkligen vila. Gör jag det? Näää istället planerar jag kalas i helgen 🙄🥴 Jag har nyss fyllt år och vårt nya kök är nästan klart så jag ville fira det och mig själv, så igår beställde jag smörgåstårta till 20 pers som kommer på lördag... Men vi har inget matsalsbord och det är kaos här med saker överallt som ska packas upp. Har köpt ett bord som jag tänkt hinna måla innan lördag men det går sådär med en bebis som vill bäras på hela tiden. Varför gör jag så här mot mig själv? 😱
Köp en billig duk som går lätt att torka av och så papptallrikar och pappmuggar. Och en stor sopsäck. Så har du gjort det lite enklare för dig. Tror tom det finns duk i papper. Bara vika ihop allt efteråt och så ner i sopsäcken.
 
Haha alltså, har fixat mig idag för första gången på evigheter typ 🤣 ska fira årsdag med sambon... men ska till mvc nu innan på em och göra ultraljud, om någon känner igen mig där kommer de få en chock 🤣 kommer i princip alltid osminkad, håret uppsatt slarvigt och i bekväma kläder men inte idag!
 
Här närmar vi oss 6 veckor (5 veckor och 1 dag) och det märks 😑 Han sover ganska dåligt, vaknar hela tiden, missnöjd stora delar av dagen, skriker inte men mycket gnäll. Börjar känna mig otroligt sliten och behöver verkligen vila. Gör jag det? Näää istället planerar jag kalas i helgen 🙄🥴 Jag har nyss fyllt år och vårt nya kök är nästan klart så jag ville fira det och mig själv, så igår beställde jag smörgåstårta till 20 pers som kommer på lördag... Men vi har inget matsalsbord och det är kaos här med saker överallt som ska packas upp. Har köpt ett bord som jag tänkt hinna måla innan lördag men det går sådär med en bebis som vill bäras på hela tiden. Varför gör jag så här mot mig själv? 😱

Det låter lite övermäktigt det där 😅, men blir säkert trevligt också såklart, försök underlätta på de sätt du kan i allafall, som @hemlig skrev.
 
Förresten ni som varit på BB, har ni några tips angående packningen? 😊
Köp en billig duk som går lätt att torka av och så papptallrikar och pappmuggar. Och en stor sopsäck. Så har du gjort det lite enklare för dig. Tror tom det finns duk i papper. Bara vika ihop allt efteråt och så ner i sopsäcken.

Papptallrikar har slagit mig. Ska nog köpa det faktiskt 😅 Bebis somnade kors i taket på eftermiddagen och sov i vagnen i drygt 2 timmar, så jag hann måla bordet ett varv ✌

Provade aldrig med storebror men har satt på white noise till lillebror när han somnat ordentligt i vagnen och då har han sovit lääänge alla gånger utom en. Hoppas det fortsätter funka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: ryujaneiro
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 382
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 589
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 973
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp