Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har vi haft sjukstuga i helgen och jag är fortsatt dålig. Lilly hade feber stackaren söndag-måndag och i söndags var jag nära att åka in till jouren med henne då febern låg på 38,2 och hon var slö samt extremt snorig så jag fick använda snorsugen flitigt. Men redan på måndag kväll så var hon helt kurant igen, vilket var väldigt skönt. Själv är jag snorig som
tusan och gjorde idag ett corona-test då dom vill att man gör det här om man inte blivit frisk inom ett dygn. Är nästan 100 på att jag inte har det då jag mestadels varit inom dessa 4 väggar och knappt träffat något folk utom familjen. Att få en pinne uppstucken genom hela näsan var väl kanske inte något jag längtat efter direkt 🙈
 
Här har vi haft sjukstuga i helgen och jag är fortsatt dålig. Lilly hade feber stackaren söndag-måndag och i söndags var jag nära att åka in till jouren med henne då febern låg på 38,2 och hon var slö samt extremt snorig så jag fick använda snorsugen flitigt. Men redan på måndag kväll så var hon helt kurant igen, vilket var väldigt skönt. Själv är jag snorig som
tusan och gjorde idag ett corona-test då dom vill att man gör det här om man inte blivit frisk inom ett dygn. Är nästan 100 på att jag inte har det då jag mestadels varit inom dessa 4 väggar och knappt träffat något folk utom familjen. Att få en pinne uppstucken genom hela näsan var väl kanske inte något jag längtat efter direkt 🙈
Nej, det är rätt obehagligt 😔 Men bra att ni går och testar er!
 
Här har vi haft sjukstuga i helgen och jag är fortsatt dålig. Lilly hade feber stackaren söndag-måndag och i söndags var jag nära att åka in till jouren med henne då febern låg på 38,2 och hon var slö samt extremt snorig så jag fick använda snorsugen flitigt. Men redan på måndag kväll så var hon helt kurant igen, vilket var väldigt skönt. Själv är jag snorig som
tusan och gjorde idag ett corona-test då dom vill att man gör det här om man inte blivit frisk inom ett dygn. Är nästan 100 på att jag inte har det då jag mestadels varit inom dessa 4 väggar och knappt träffat något folk utom familjen. Att få en pinne uppstucken genom hela näsan var väl kanske inte något jag längtat efter direkt 🙈
Krya på dig!

Vad har du för termometer till bebis? 🤗
 
Krya på dig!

Vad har du för termometer till bebis? 🤗
Har en braun termometer som man tar i rumpan men efter detta så kände jag verkligen att jag skulle vilja ha en sån där som man tar i örat. Det verkar dessutom vara mer tillförlitligt. Jag har så sällan behövt använda termometer för sonen har vi haft sån extrem tur med att han sällan varit sjuk och febrig *peppar peppar*
 
Har en braun termometer som man tar i rumpan men efter detta så kände jag verkligen att jag skulle vilja ha en sån där som man tar i örat. Det verkar dessutom vara mer tillförlitligt. Jag har så sällan behövt använda termometer för sonen har vi haft sån extrem tur med att han sällan varit sjuk och febrig *peppar peppar*
Åh en sån örontermometer har ju jag! Testade nu och den verkar funka på små. Smart jag känner mig 😅
 
Har en braun termometer som man tar i rumpan men efter detta så kände jag verkligen att jag skulle vilja ha en sån där som man tar i örat. Det verkar dessutom vara mer tillförlitligt. Jag har så sällan behövt använda termometer för sonen har vi haft sån extrem tur med att han sällan varit sjuk och febrig *peppar peppar*
Åh, krya på dig @Poison-heart , hoppas att du mår bättre snart! Jag har en sådan örontermometer, tycker att den är värdelös och då kostade den ändå rätt många 100-lappar.. :p


Arvid är nu 7 veckor och idag var jag på efterkontroll hos BM, det var ett kärt återseende.. Tycker så mycket om henne, lite sorgligt att vi aldrig kommer träffas mer.. Men det gick bra, vi gick igenom förlossningen och hon höll med om att de borde satt en skalpelektrod tidigare men att det också var ett svårt läge då Arvid låg så högt upp.. :grin: Värkarna började precis vid midnatt, den första kom 00:01, sen var vi inne på förlossningen vid 03, och då var jag öppen 4 cm.. Kl. 08:30 var jag öppen 6 cm och då satte de elektroden, så att vattnet gick, sen gick det (äntligen) fort.. Han är född kl. 09:09.. :D
 
Åh, krya på dig @Poison-heart , hoppas att du mår bättre snart! Jag har en sådan örontermometer, tycker att den är värdelös och då kostade den ändå rätt många 100-lappar.. :p


Arvid är nu 7 veckor och idag var jag på efterkontroll hos BM, det var ett kärt återseende.. Tycker så mycket om henne, lite sorgligt att vi aldrig kommer träffas mer.. Men det gick bra, vi gick igenom förlossningen och hon höll med om att de borde satt en skalpelektrod tidigare men att det också var ett svårt läge då Arvid låg så högt upp.. :grin: Värkarna började precis vid midnatt, den första kom 00:01, sen var vi inne på förlossningen vid 03, och då var jag öppen 4 cm.. Kl. 08:30 var jag öppen 6 cm och då satte de elektroden, så att vattnet gick, sen gick det (äntligen) fort.. Han är född kl. 09:09.. :D
Vad gör man på efterkontrollen? Jag är sugen på att avboka min. Förlossningen var jobbig, vill inte prata om den. Jag blir ledsen bara av att tänka på smärtan.
 
Vad gör man på efterkontrollen? Jag är sugen på att avboka min. Förlossningen var jobbig, vill inte prata om den. Jag blir ledsen bara av att tänka på smärtan.

Vi pratade knappt om förlossningen på efterkontrollen då jag inte heller vill prata om den. Vi diskuterade preventivmedel, tog blodtryck och järnvärde samt kollade hur det såg ut efter stygnen etc. Tror det anpassas väldigt mycket efter dig, vad du vill och inte vill. En kompis till mig gick igenom journalen från förlossningen i detalj på sin efterkontroll men jag ville nte alls veta vad som står där så då hoppade vi över det. 🙂
 
Vi pratade knappt om förlossningen på efterkontrollen då jag inte heller vill prata om den. Vi diskuterade preventivmedel, tog blodtryck och järnvärde samt kollade hur det såg ut efter stygnen etc. Tror det anpassas väldigt mycket efter dig, vad du vill och inte vill. En kompis till mig gick igenom journalen från förlossningen i detalj på sin efterkontroll men jag ville nte alls veta vad som står där så då hoppade vi över det. 🙂
Okej, tack för svar, det låter rimligt. Jag har nog inget att ta upp med henne, så blir nog ändå en avbokning.
 
Vad gör man på efterkontrollen? Jag är sugen på att avboka min. Förlossningen var jobbig, vill inte prata om den. Jag blir ledsen bara av att tänka på smärtan.

Allt är ju frivilligt så du kan bara säga att du inte vill prata om förlossningen. På min efterkontroll togs blodtryck, kollade stygn och knipförmåga, pratade preventivmedel och bokade tid för att sätta in spiral.
 
Intressant. Här måste man gå på efterkontrollen för att få ett intyg så att de fortsätter betala ut föräldrarpenningen (vete tusan varför det är så) men de kollar trycket, hb, lämnar urinprov. Och så att man läkt ihop typ
 
Ni vet när allt klaffar 🙏 Har känt mig lite stressad och nere senaste veckan. Känns som att jag inte hinner nånting men har typ ingen lust att göra nåt heller. Lillebror har krånglat lite med sömnen på dagarna. Svår att söva och vaknar efter 20 minuter så får söva om och söva om. Men nu på eftermiddagen somnade lillebror i vagnen precis efter jag satt in middagen i ugnen. Jag och storebror fick äta i lugn och ro, hann plocka in mat som maken handlat, hänga tvätt och starta en ny och nu sitter jag i soffan och äter choklad och tittar på tv medan lillebror fortfarande sover och storebror spelar tv-spel med pappan 🥰
 
Vad gör man på efterkontrollen? Jag är sugen på att avboka min. Förlossningen var jobbig, vill inte prata om den. Jag blir ledsen bara av att tänka på smärtan.
Min Bm tog blodtryck och vikt och passade på att ta cellprov eftersom det ändå behövde göras. Förra gången gick hon igenom journalen. Det gjorde hon inte denna gången vilket gjorde mig lite besviken eftersom jag hade en del synpunkter på saker som inte blev bra 😢 Hon brukar vara jättebra men detta besöket kändes bara stressat
 
Vad gör man på efterkontrollen? Jag är sugen på att avboka min. Förlossningen var jobbig, vill inte prata om den. Jag blir ledsen bara av att tänka på smärtan.
Så kände jag med efter sonen och kunde inte prata eller ens tänka på den utan att gråta. Blev skickad till samtal hos psykolog genom MVC och vill bara säga att det hjälpte mig väldigt mycket att gå vidare om man upplevt en traumatisk förlossning.
Kram ❤️
 
Allt är ju frivilligt så du kan bara säga att du inte vill prata om förlossningen. På min efterkontroll togs blodtryck, kollade stygn och knipförmåga, pratade preventivmedel och bokade tid för att sätta in spiral.
Hur kollar dom knipförmåga?

Ska på min efterkontroll i mitten av december.
Efterkontrollen med sonen blev bara prat med förlossningsläkaren på spec.mvc, eftersom det varit så akut snitt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 863
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 967
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 362
Senast: lilstar
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 226
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp