Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helammar. Man avråds ju från att äta för mycket gasbildande när man ammar. Jag skippar kål, bönor, broccoli och blomkål nu. Gul lök äter jag lite grann i lagad mat. Choklad kan jag inte hålla mig ifrån 😂 Kanske är den? 🤔😂
Bebisar kan inte bli gasiga av mat som mamman äter.. Det är ju fibrer i maten som orsakar gaser i vår tarm vilket inte kan passera över till blodet och därmed inte heller till bröstmjölken.. Så ni kan lugnt äta lök, bönor och frossa i choklad! 🤤
 
Mina bebisar har precis börjat vara vakna lite längre stunder då och då under dagen, men jag känner mig helt lost kring hur jag ska stimulera dem när de är vakna? Vad tycker era bebisar om att göra? Vi tränar nacken lite varje dag (båda två hatar det) och annars försöker jag typ prata med dem när de ligger i famnen osv, men när de är i famnen somnar de bara med en gång.
Vi försöker också få dem att uppskatta varandra lite genom att lägga dem intill varann men det går inget vidare 🙈, de bara fäktar med armarna i varandras ansikten tills en av dem börjar gråta och då börjar den andra också gråta av bara farten 😅.
Har era börjat intressera sig för babygymmet än? Mina verkar inte alls fatta grejen men det kanske kommer? De är 3,5 veckor nu.
 
Mina bebisar har precis börjat vara vakna lite längre stunder då och då under dagen, men jag känner mig helt lost kring hur jag ska stimulera dem när de är vakna? Vad tycker era bebisar om att göra? Vi tränar nacken lite varje dag (båda två hatar det) och annars försöker jag typ prata med dem när de ligger i famnen osv, men när de är i famnen somnar de bara med en gång.
Vi försöker också få dem att uppskatta varandra lite genom att lägga dem intill varann men det går inget vidare 🙈, de bara fäktar med armarna i varandras ansikten tills en av dem börjar gråta och då börjar den andra också gråta av bara farten 😅.
Har era börjat intressera sig för babygymmet än? Mina verkar inte alls fatta grejen men det kanske kommer? De är 3,5 veckor nu.
Tänker att till en början är det mycket att ha barnet framför sig, prata, ljuda och stimulera turtagning och ögonkontakt. Försöka lägga på magen korta stunder. Elsa uppskattar gymmet och har hon gjort så sen hon var typ 5-6 veckor? Annars får hon mest hänga med i sele och sjal och kolla på vad brorsan gör 😂
 
De första veckorna så gjorde vi väl inte så mycket annat alls än äta, sova, byta blöja typ samt gå runt/vagga/försöka trösta när han var ledsen och inget av det tidigare nämnda gjorde Lilleman nöjd. De första veckorna hade vi honom mycket i sjal eller sele också vill jag minnas eftersom han alltid haft ett stort behov av att ständigt vara nära. Sjunga och prata med honom har vi gjort hela tiden, men de första veckorna så är det ju inte direkt någon respons. ;)
Babygymmet visade han lite intresse för vid 4-5 veckors ålder vill jag minnas och kunde ligga där nöjd en stund, men då pratar vi om ett par, tre minuter kanske. Nu vid 11 veckors ålder så är babygymmet roligt och även att ligga på skötbordet och titta på speldosan när den rör sig ovanför honom. Han ligger även gärna i t.ex. soffan på rygg/mage och pratar och sprattlar runt. Han visar även intresse för att titta på färgglada leksaker. Över lag så är det mycket ögonkontakt med oss nu och massa ljud. Så kul när det börjar bli lite interaktion! Jag tycker att det har blivit allt lättare att underhålla/distrahera efter ca. 8 veckors ålder.
 
Orolig och gnällig kväll igen för lillasyster. Ammar, släpper och gnäller, hugger tag igen och så fortsätter det. Med nån paus för att rapa. Jobbigt när jag inte riktigt förstår vad som felas eller varför hon gör så.
 
Orolig och gnällig kväll igen för lillasyster. Ammar, släpper och gnäller, hugger tag igen och så fortsätter det. Med nån paus för att rapa. Jobbigt när jag inte riktigt förstår vad som felas eller varför hon gör så.
Jag tycker att Elsa kan ha ett liknande beteende och i hennes fall verkar det ofta handla om att hon antingen är övertrött och behöver aktivt stöd för att somna eller att det köri magen på henne 😔
 
Jag tycker att Elsa kan ha ett liknande beteende och i hennes fall verkar det ofta handla om att hon antingen är övertrött och behöver aktivt stöd för att somna eller att det köri magen på henne 😔
Gissar mage i så fall, känns som hon brukar kunna somna bra. Eller så har det ändrats
Hon har kört en äta-varannan-timme i natt samt bråkat med pruttar på det 😴.
 
Igår hade jag liite ont i vänster bröst, det ilade lite liksom. Ett område var lite ömt men inga knölar. I natt hade jag dock feberfrossa. Kan man ha mjölkstockning fast själva bröstet inte gör särskilt ont? 🤔 Nu har det ammats ordentligt på det bröstet ett par gånger så nu gör det inte ont längre, men jag känner mig lite febrig fortfarande. Har inga andra symtom :confused:
 
Gissar mage i så fall, känns som hon brukar kunna somna bra. Eller så har det ändrats
Hon har kört en äta-varannan-timme i natt samt bråkat med pruttar på det 😴.
Våra flickor verkar lite lika. Men min vaknar varje timme. Ganska sliten. Hittade ett knyt i trikåsjal som hon accepterar mycket bättre, med benen på samma sida så nu är det lite lättare!
 
@julgrisen angående att underhålla barnen. Min tös är inte alls vaken långa stunder åt gången, jag brukar mest prata och sjunga och gulla och säga att hon är världens finaste 😅. Måste läsa in mig bättre på barnvisor, jag sjunger det som kommer upp, vilket är We're eating tacos to save The climate, och Icas egna vaaaaror. Reklamskadad 🤪.

Babygymmet har hon varit ointresserad av fram tills i förrgår då hon började kika lite mer. Hon är 5 eller 6 veckor på fredag. Magträning är vi dåliga på, blir bara nån minut om dagen men hon ligger mycket på bröstet och lyfter huvudet så förhoppningsvis tränar hon lite så också.
 
@julgrisen angående att underhålla barnen. Min tös är inte alls vaken långa stunder åt gången, jag brukar mest prata och sjunga och gulla och säga att hon är världens finaste 😅. Måste läsa in mig bättre på barnvisor, jag sjunger det som kommer upp, vilket är We're eating tacos to save The climate, och Icas egna vaaaaror. Reklamskadad 🤪.

Babygymmet har hon varit ointresserad av fram tills i förrgår då hon började kika lite mer. Hon är 5 eller 6 veckor på fredag. Magträning är vi dåliga på, blir bara nån minut om dagen men hon ligger mycket på bröstet och lyfter huvudet så förhoppningsvis tränar hon lite så också.
Jag säger bara YouTube. Hjälpte mig massor att hitta barnvisor, både gamla och nya.
 
Varit på både hundpromenad och sen iväg till lekplats (med bil) med bägge barnen själv. Känner mig riktigt stolt och nöjd. Särskilt som lillasyster sov gott i selen både på promenaden och vid lekplatsen och för att storebror nu sover nöjt.
Bra jobbat!

Här har dagen varit tuff fast vi är två vuxna hemma. Lillasyster sover ju bara i sele/ sjal på dagen och jag försökte ta en promenad Ute för att söva henne. Trampade upp mitt skosnöre och tvingades böja mig ner och knyta. Ungen vaknar och sen omöjligt att söva igen. Storebror har hamnat i nån dålig fas med sömn idag och bara skriker. Happy life. Imon är det tisdag och sambon jobbar. Jag är redan sjukt sliten 😢
 
Varit på både hundpromenad och sen iväg till lekplats (med bil) med bägge barnen själv. Känner mig riktigt stolt och nöjd. Särskilt som lillasyster sov gott i selen både på promenaden och vid lekplatsen och för att storebror nu sover nöjt.
Oj vad bra!! 🤩
Bra jobbat!

Här har dagen varit tuff fast vi är två vuxna hemma. Lillasyster sover ju bara i sele/ sjal på dagen och jag försökte ta en promenad Ute för att söva henne. Trampade upp mitt skosnöre och tvingades böja mig ner och knyta. Ungen vaknar och sen omöjligt att söva igen. Storebror har hamnat i nån dålig fas med sömn idag och bara skriker. Happy life. Imon är det tisdag och sambon jobbar. Jag är redan sjukt sliten 😢
Så är det här med. Blir hon ledsen i sjal eller sele är det kört!!

Min har förresten samma fina namn som din 🥰
 
Oj vad bra!! 🤩

Så är det här med. Blir hon ledsen i sjal eller sele är det kört!!

Min har förresten samma fina namn som din 🥰
Åh, ytterligare en Elsa-Pälsa 😍 det är ju topp 10 bland flicknamnen så inte så konstigt att vi är flera som valt samma namn. Får tänka att det är många fler än jag som gillar namnet 👍🏻
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: ryujaneiro
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 390
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 596
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 977
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp