Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inser ju vilken tur vi har med vår lilla tjej.
Jag ammade 7.30-8, ungefär. Sen tog jag upp sonen och gav frukost och gjorde honom i ordning och körde honom till dagmamman.
På väg hem var jag in på en affär och köpte en bagagevåg att ha till höpåsarna då förra vågen fått fötter.
Var sen i stallet och knackade is på vattnet och fyllde på spån i uteboxen (lösdrift).

Kom så hem lite efter 10 och då ligger pappa och dotter och sover så skönt bägge två. Hon är verkligen inget för att gå upp på morgonen, lillfian :p.
 
Haha, jag är precis likadan! 🙈

Hur går det med mjölkstockningen @Monkie ? Börjar det lätta? :heart
Tack ❤️ Vet inte riktigt, ingen feber nu men äter Alvedon och Ipren. Fortfarande rött och knöligt, amningsmottagningen ska ringa mig imorgon igen. De verkar vara på tårna och hjälpsamma och frågade mig flera gånger hur jag mår.

Bebis är trött på mig som vill amma hela tiden, protesterar och krävde att bli sjalad så hon kan få sova 😅
 
A
Tack ❤️ Vet inte riktigt, ingen feber nu men äter Alvedon och Ipren. Fortfarande rött och knöligt, amningsmottagningen ska ringa mig imorgon igen. De verkar vara på tårna och hjälpsamma och frågade mig flera gånger hur jag mår.

Bebis är trött på mig som vill amma hela tiden, protesterar och krävde att bli sjalad så hon kan få sova 😅

Då jag har (början till?) mjölkstockning har jag lagt tummen på det onda stället och tryckt "proppen" mot bröstvårtan, om du förstår rörelsen. skall med fördel göras tex i badrummet för tenderar att komma med en del mjölk. tänkte om du vill låta bebis vila lite också :P löser kanske inte upp den men för mig har det i alla fall underlättat
 
Kollade lite grann idag. Är hon motsvarande undersköterska? Hon fick ju lära sig ta blodtryck tex. Trodde man behövde utbildning för att få jobba i vården?

Jag kan istället känna att jag gärna skulle uppleva förlossningen igen. Ska vara tacksam att jag har sånt minne av det tror jag.

Vet inte hur reglerna är i England, men hela programidén är att hon ska jobba som undersköterska i alla fall.

Storebrors förlossning kan jag göra om, men inte lillebrors 😅
 
Inser ju vilken tur vi har med vår lilla tjej.
Jag ammade 7.30-8, ungefär. Sen tog jag upp sonen och gav frukost och gjorde honom i ordning och körde honom till dagmamman.
På väg hem var jag in på en affär och köpte en bagagevåg att ha till höpåsarna då förra vågen fått fötter.
Var sen i stallet och knackade is på vattnet och fyllde på spån i uteboxen (lösdrift).

Kom så hem lite efter 10 och då ligger pappa och dotter och sover så skönt bägge två. Hon är verkligen inget för att gå upp på morgonen, lillfian :p.

Här har vi en till sjusovare på morgonen 🥰 lillasyster sover gärna till kl 11-12 på morgonen. Jag brukar ligga kvar till 9, sambon tar storasyster (de är båda morgonpigga) och vissa dagar har jag sovit till 11 med minsta 😅🙈 är ju så mysigt! Jag vänder dock lätt på dygnet när jag gjorde de flera dagar i rad så försöker komma upp vid 9, är mer natt människa.
 
Här har vi en till sjusovare på morgonen 🥰 lillasyster sover gärna till kl 11-12 på morgonen. Jag brukar ligga kvar till 9, sambon tar storasyster (de är båda morgonpigga) och vissa dagar har jag sovit till 11 med minsta 😅🙈 är ju så mysigt! Jag vänder dock lätt på dygnet när jag gjorde de flera dagar i rad så försöker komma upp vid 9, är mer natt människa.
Vi är också nattmänniskor, både jag och sambon. Och även båda ungarna verkar det som, om dom får välja själva...
 
Här har vi en till sjusovare på morgonen 🥰 lillasyster sover gärna till kl 11-12 på morgonen. Jag brukar ligga kvar till 9, sambon tar storasyster (de är båda morgonpigga) och vissa dagar har jag sovit till 11 med minsta 😅🙈 är ju så mysigt! Jag vänder dock lätt på dygnet när jag gjorde de flera dagar i rad så försöker komma upp vid 9, är mer natt människa.
11-12 på morgonen? 🤣🤣🤣 Då sover min för tredje gången 😅 Hon var börjat vakna 0530. Känns ändå okej, inte för att jag får något vettigt gjort, men 😬
 
11-12 på morgonen? 🤣🤣🤣 Då sover min för tredje gången 😅 Hon var börjat vakna 0530. Känns ändå okej, inte för att jag får något vettigt gjort, men 😬

Min mardröm, att kidsen vill gå upp före 7.30. Skulle dö av att behöva gå upp 5.30 utan att gå till jobbet och tjäna pengar 😆 Som tur är sover mina också gärna på morgonen. Förra veckan gjorde vi ett försök att vända tillbaka dygnet lite på storebror pga förskola den här veckan. Gick sådär eftersom ingen vuxen vill kliva upp heller 😂
 
Min mardröm, att kidsen vill gå upp före 7.30. Skulle dö av att behöva gå upp 5.30 utan att gå till jobbet och tjäna pengar 😆 Som tur är sover mina också gärna på morgonen. Förra veckan gjorde vi ett försök att vända tillbaka dygnet lite på storebror pga förskola den här veckan. Gick sådär eftersom ingen vuxen vill kliva upp heller 😂
Skönt vi inte är ensamma om det där. Vår fasa är att nån av ungarna ska vilja gå upp tidigt, dvs före typ 8-9 :nailbiting: .
Som du säger, om man ska upp och jobba är en sak, men annars. Nej tack :p.
 
@hemlig @Eli

ni menar alltså inte såhär då 🤣 (klockan är 6 här) vi är dessutom de enda som ligger kvar i sängen

AAC887CC-6468-437A-A303-F00A90930E59.jpeg
 
Tack, vem det nu var, som tipsade om Eucirin Aquapor till ansiktet, prickarna är betydligt bättre!

Vet att jag frågat er innan, men vet inte var 🙈, om hudkräm till kroppen? Till mig själv kör jag cerave i burk, vågar man ha den på bebis med? Nu när hon duschar med mig använder jag ingen olja.
 
11-12 på morgonen? 🤣🤣🤣 Då sover min för tredje gången 😅 Hon var börjat vakna 0530. Känns ändå okej, inte för att jag får något vettigt gjort, men 😬

Haha njuter så länge de varar 😅 hinner få lite egentid med min stora när lillan tar sovmorgon. Misstänker att lillan inte alltid kommer ta såhär lång sovmorgon.
 
Tack, vem det nu var, som tipsade om Eucirin Aquapor till ansiktet, prickarna är betydligt bättre!

Vet att jag frågat er innan, men vet inte var 🙈, om hudkräm till kroppen? Till mig själv kör jag cerave i burk, vågar man ha den på bebis med? Nu när hon duschar med mig använder jag ingen olja.

Kul att det funkade lika bra för er 👍🏼
här har kinderna blivit superfina.

Till kroppen tyckte bvc jag skulle testa decubal (fick den i babybag från bvc) och den är väl OK. På stora smörjer vi med miniderm och kommer nog börja använda den på lillan också. Den gör huden supermjuk 😍
 
Kul att det funkade lika bra för er 👍🏼
här har kinderna blivit superfina.

Till kroppen tyckte bvc jag skulle testa decubal (fick den i babybag från bvc) och den är väl OK. På stora smörjer vi med miniderm och kommer nog börja använda den på lillan också. Den gör huden supermjuk 😍
Tack, ska kolla in dem!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
34
· Visningar
2 136
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 107
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 842
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 265
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp