Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack, vem det nu var, som tipsade om Eucirin Aquapor till ansiktet, prickarna är betydligt bättre!

Vet att jag frågat er innan, men vet inte var 🙈, om hudkräm till kroppen? Till mig själv kör jag cerave i burk, vågar man ha den på bebis med? Nu när hon duschar med mig använder jag ingen olja.
Vi kör decubal junior. Mannen får hem prover på det mesta så vi har testat typ allt 😂 och gillar nog denna bäst
 
@Poison-heart Jag har förresten handlat på newbies rea. 3 hängselbyxor och en body samt ett par byxor till brorsan för typ 500 :- totalt. Sen att hon kan använda dem om typ 1,5 år är väl en annan femma 😂 Så roligt att köpa flickkläder 😍
Bara nyfiken,
@Poison-heart Jag har förresten handlat på newbies rea. 3 hängselbyxor och en body samt ett par byxor till brorsan för typ 500 :- totalt. Sen att hon kan använda dem om typ 1,5 år är väl en annan femma 😂 Så roligt att köpa flickkläder 😍
Bara nyfiken som själv har en flicka på 1,5, vad är flickkläder i den åldern? Alltså hur skiljs dem från andra kläder?
 
Bara nyfiken,

Bara nyfiken som själv har en flicka på 1,5, vad är flickkläder i den åldern? Alltså hur skiljs dem från andra kläder?
Newbies kläder är väl oftast ganska indelat i pojk och flick? Flick: volang, spets och klänningar. I detta fall hängselbyxor i rosa Manchester.

Jag försöker köpa neutrala lekvänliga kläder som båda barnen kan ha till vardags men tycker att det är roligt att köpa lite mer ”flickiga” kläder till fin.
 
Vi ska få -15 på dagen imorgon. Får se om jag vågar ut med lillfia. Hon ligger säkert i och för sig i sin åkpåse i lammull, så kanske vågar ta med henne på hundpromenad ändå.

Har ni nån gräns för era små?
 
Vi ska få -15 på dagen imorgon. Får se om jag vågar ut med lillfia. Hon ligger säkert i och för sig i sin åkpåse i lammull, så kanske vågar ta med henne på hundpromenad ändå.

Har ni nån gräns för era små?
Vår lilla är ju inte så förtjust i vagnen så ofta löser det sig av sig själv 😉 Det jag tycker är svårast att hålla varmt är definitivt händerna, oavsett om man har vantar och övervikbar overall. Jag kanske skulle gå ut även vid den kylan men inte så lång stund?
 
Newbies kläder är väl oftast ganska indelat i pojk och flick? Flick: volang, spets och klänningar. I detta fall hängselbyxor i rosa Manchester.

Jag försöker köpa neutrala lekvänliga kläder som båda barnen kan ha till vardags men tycker att det är roligt att köpa lite mer ”flickiga” kläder till fin.
Jag är lite bitter, vi fick några superfina "finklänningar". Som jag hängde undan för att spara till finare tillfällen. Bara det att vi aldrig har några sådana tillfällen så nu är de för små😫.
 
Vi ska få -15 på dagen imorgon. Får se om jag vågar ut med lillfia. Hon ligger säkert i och för sig i sin åkpåse i lammull, så kanske vågar ta med henne på hundpromenad ändå.

Har ni nån gräns för era små?

Jag skulle absolut ta med Lilleman på promenad vid minus 15 men nog inte låta honom ligga kvar ute och sova sen utan ta in vagnen och låta honom sova vidare inomhus. Nu har inte vi riktigt haft så kallt (och får sällan) men haft några dagar kring minus 5-7 grader på sistone och Lilleman sover väldigt gott ute när det blir lite kyligare har jag märkt. Kinder och nästipp är rätt kalla när han vaknar men i övrigt så är han varm när man klär av honom. Då har han förutom sina vanliga kläder på sig en tjock fleecetröja, overall (inte jättetjock), vantar, ulltofflor och en fleecefodrad mössa som går ner över öron och delar av kinderna. Stoppar ner honom i fleecefodrad åkpåse i vagnen som dessutom har ett fårskinn i botten för att förhindra kyla underifrån. Verkar fungera bra så här långt. Tycker det är lite klurigt att veta hur man skall klä dem.
 
Lillebror är sjukt varm av sig så han klarar sig bra i vanliga kläder, fleeceoverall, fleecefodrad mössa och åkpåse än så länge. Kallaste vi varit ute i är -9. Idag är det -10 och vi ska ta en promenad till mitt jobb senare. Tror inte han behöver mer kläder än vanligt. Han ligger dock aldrig ute och sover, han vaknar oftast innan vi kommit hem ändå 😅
 
Kom hem och ammade efter att ha lämnat brorsan till dagmamman.
Lillasyster åt och kräktes upp varenda droppe...pga en prutt :cautious: .
Hela hon blev täckt i mjölkkräk och när hon sen passade på att bajsa så kastade jag in henne till pappan som ändå stod i duschen :p.

BVC på tisdag, då blir det tremånaders vaccination.
Ska fråga om några utslag hon fått på magen med, de blir fler och fler fast jag smörjer. Som fläckar med eksem.
 
Just nu vill Elsa tugga på allt, på sina händer och på mig och stoppar grejer i munnen. Inga tänder på g vad jag kan se. Vad är detta för fas, tro? Hon har bara mjuja saker, borde jag ge henne något att bita i?
 
Jag är lite bitter, vi fick några superfina "finklänningar". Som jag hängde undan för att spara till finare tillfällen. Bara det att vi aldrig har några sådana tillfällen så nu är de för små😫.
Iom Corona så blir det ju inte så många tillfällen att klä upp de små liven. Jag har två strategier. 1. Att använda de fina kläderna även till vardags. 2 Att byta de presenter man fått till större storlekar så att man hinner använda dem längre 😆
 
Den fasen känns igen 😅 Är väl en rätt grundläggande grej att allt ska kännas på med munnen. Allt blir blött och härligt. Lillebror hugger tag i allt och suger och tuggar på. Man får passa när man byter blöja för han hugger gärna kläder och sullar ner 😂
 
Iom Corona så blir det ju inte så många tillfällen att klä upp de små liven. Jag har två strategier. 1. Att använda de fina kläderna även till vardags. 2 Att byta de presenter man fått till större storlekar så att man hinner använda dem längre 😆
Jag får nog satsa på att använda, vågar inte gå i affärer nu, plus att Elsa hatar bilen.

Förresten läste jag *nånstans att de tagit bort rådet att inte vaccinera sig om man ammar. Någon som hört något om det?
 
Den fasen känns igen 😅 Är väl en rätt grundläggande grej att allt ska kännas på med munnen. Allt blir blött och härligt. Lillebror hugger tag i allt och suger och tuggar på. Man får passa när man byter blöja för han hugger gärna kläder och sullar ner 😂
Haha 😂
Min lilla haj 😍. Hon bet mig med tandköttet i tuttarna igår, när jag sa AJ, skrattade hon 🙄
 
  • Haha
Reactions: Eli
Jag får nog satsa på att använda, vågar inte gå i affärer nu, plus att Elsa hatar bilen.

Förresten läste jag *nånstans att de tagit bort rådet att inte vaccinera sig om man ammar. Någon som hört något om det?
Inte hört, ska försöka komma ihåg att fråga när jag ska till BVC på tisdag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
34
· Visningar
2 133
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 103
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 830
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 262
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp