Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle absolut ta med Lilleman på promenad vid minus 15 men nog inte låta honom ligga kvar ute och sova sen utan ta in vagnen och låta honom sova vidare inomhus. Nu har inte vi riktigt haft så kallt (och får sällan) men haft några dagar kring minus 5-7 grader på sistone och Lilleman sover väldigt gott ute när det blir lite kyligare har jag märkt. Kinder och nästipp är rätt kalla när han vaknar men i övrigt så är han varm när man klär av honom. Då har han förutom sina vanliga kläder på sig en tjock fleecetröja, overall (inte jättetjock), vantar, ulltofflor och en fleecefodrad mössa som går ner över öron och delar av kinderna. Stoppar ner honom i fleecefodrad åkpåse i vagnen som dessutom har ett fårskinn i botten för att förhindra kyla underifrån. Verkar fungera bra så här långt. Tycker det är lite klurigt att veta hur man skall klä dem.

Håller med om att det är svårt att klä dem, var ute på en långpromenad precis i -5 grader, fick stanna och känna på dem flera gånger och tog av och på filtar. Tycker alltid de blir kalla i ansiktet och händerna men väldigt varma i nacken så vet inte om jag ska ta av eller på kläder. Mina är alltid varma om kroppen så nu hade de sina vanliga kläder, kofta, overall i pile, mössa och en yllefilt.
 
Håller med om att det är svårt att klä dem, var ute på en långpromenad precis i -5 grader, fick stanna och känna på dem flera gånger och tog av och på filtar. Tycker alltid de blir kalla i ansiktet och händerna men väldigt varma i nacken så vet inte om jag ska ta av eller på kläder. Mina är alltid varma om kroppen så nu hade de sina vanliga kläder, kofta, overall i pile, mössa och en yllefilt.

Känn på bröstet. Är de varma där är det lagom. Man tar ju oftare på för mycket kläder än tvärtom.
 
Jag tycker tiden går så snabbt nu, får nästan panik över att de blir äldre så fort 😱😱, de är ju så mysiga som de är! Samtidigt längtar jag hela tiden efter att de ska bli äldre för att det är så roligt att se dem utvecklas.
Håller med, samtidigt som jag känner med brorsan att han bara blir roligare och roligare och jag har ingen önskan om att han skulle bli liten igen 🙄
 
Jag får nog satsa på att använda, vågar inte gå i affärer nu, plus att Elsa hatar bilen.

Förresten läste jag *nånstans att de tagit bort rådet att inte vaccinera sig om man ammar. Någon som hört något om det?
Kommer du ihåg var du såg det? Jag kommer troligen erbjudas vaccin genom mitt jobb, jobbar vanligtvis inom vården med personer i riskgrupp så det känns inte så långt borta iom att de börjat vaccinera personal på andra avd på sjukhuset...
 
Kommer du ihåg var du såg det? Jag kommer troligen erbjudas vaccin genom mitt jobb, jobbar vanligtvis inom vården med personer i riskgrupp så det känns inte så långt borta iom att de börjat vaccinera personal på andra avd på sjukhuset...
På 1177, eller de har tagit bort ammande ur texten. Innan stod det "du som är gravid eller ammande" . Klippt från 1177 :

"När rekommenderas inte vaccination?
I nuläget rekommenderas inte barn och ungdomar som är 17 år eller yngre att vaccinera sig. Du som är gravid rekommenderas inte heller vaccin i nuläget.

Det beror på att det ännu inte finns tillräckligt många studier där barn och gravida har fått vaccin."
 
På 1177, eller de har tagit bort ammande ur texten. Innan stod det "du som är gravid eller ammande" . Klippt från 1177 :

"När rekommenderas inte vaccination?
I nuläget rekommenderas inte barn och ungdomar som är 17 år eller yngre att vaccinera sig. Du som är gravid rekommenderas inte heller vaccin i nuläget.

Det beror på att det ännu inte finns tillräckligt många studier där barn och gravida har fått vaccin."

Förstår inte varför de tagit bort ammande, finns väl fortfarande inga studier...
 
3-månaders koll och vaccination idag. Hon blev så ledsen så det riktigt högg i mammahjärtat.
Följer sin kurva så fint.
5920 gram idag och 61 cm.
Vi ska på tre månaderskoll nästa vecka, har inte riktigt förstått vad det är för vaccin de får då? Är det hepatit?
 
3-månaders koll och vaccination idag. Hon blev så ledsen så det riktigt högg i mammahjärtat.
Följer sin kurva så fint.
5920 gram idag och 61 cm.
Fy vad jobbigt. Gick det över snabbt? Vi ska åka imorgon och jag har bokat blodtryckskoll direkt efter 🙄🤔
 
Vi ska på tre månaderskoll nästa vecka, har inte riktigt förstått vad det är för vaccin de får då? Är det hepatit?
Började också fundera nu, hittade detta på 1177
Screenshot_20210119-133901_Samsung Internet.jpg
 
Vi ska på tre månaderskoll nästa vecka, har inte riktigt förstått vad det är för vaccin de får då? Är det hepatit?
Kolla @Monkie s inlägg från 1177 här ovan. Det är två sprutor, en kombination av flera och en mot pneumokocker.

Fy vad jobbigt. Gick det över snabbt? Vi ska åka imorgon och jag har bokat blodtryckskoll direkt efter 🙄🤔
Ja, gick över fort, men jag skulle nog ändå inte vilja kolla blodtrycket direkt efter. Beror nog på hur känslig man är.
Jag vet ju att det är för hennes bästa och skulle aldrig tveka att vaccinera mina barn, men gråten var hjärtskärande för mamman.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 775
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 838
Senast: Barbabelle
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 160
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 892
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp