Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kolla @Monkie s inlägg från 1177 här ovan. Det är två sprutor, en kombination av flera och en mot pneumokocker.


Ja, gick över fort, men jag skulle nog ändå inte vilja kolla blodtrycket direkt efter. Beror nog på hur känslig man är.
Jag vet ju att det är för hennes bästa och skulle aldrig tveka att vaccinera mina barn, men gråten var hjärtskärande för mamman.
Jag är känslig för när hon gråter, tycker det är det värsta som finns, typ!!! Kanske blir lite missvisande med en blodtryckskoll i samband med det. 😂
 
Nä men vi kör Pampers byxblöjor strl 5 vi nu O_o När jag tittar på kiddot tycker jag inte att han är så stor, men det är han ju 😆 Och 5 månader om precis en vecka. Sjuuukt. Han rullar fortfarande inte runt med vilje utan har varit väldigt nöjd med att ligga platt och titta på resten av familjen 😂 Idag försökte han dock rulla från rygg till mage, men armen var i vägen så han gav upp 😅

Har ni sett KappAhls kommande varumärke Minories? Såååå fina kläder :love::love: Kommer i februari.
 
Nä men vi kör Pampers byxblöjor strl 5 vi nu O_o När jag tittar på kiddot tycker jag inte att han är så stor, men det är han ju 😆 Och 5 månader om precis en vecka. Sjuuukt. Han rullar fortfarande inte runt med vilje utan har varit väldigt nöjd med att ligga platt och titta på resten av familjen 😂 Idag försökte han dock rulla från rygg till mage, men armen var i vägen så han gav upp 😅

Har ni sett KappAhls kommande varumärke Minories? Såååå fina kläder :love::love: Kommer i februari.
Gulligt 🥰

Jag har dålig koll på kläder generellt, jag vet aldrig om saker passar ihop. Själv köper jag kläder i liknande färger men det blir rörigt när farmor dyker upp med något grönt eller rött. 😅
 
Här har H börjat försöka vända från rygg till mage tror jag, han pressar in huvudet med näsan först i sovormen och vrider hela överkroppen men benen hänger inte med. På natten verkar det ske närmast tvångsmässigt, han är jätteledsen under tiden så jag får lägga tillbaka honom tio gånger per natt ungefär 😅. I natt drog jag bara ner honom så han inte hade huvudet mot sovormen och då somnade han om utan problem, vet inte om det är känslan av nåt mot huvudet som får honom att börja vrida sig, men samtidigt letar han hela tiden efter den med händerna när jag lägger honom och om han inte känner den kastar han sig från sida till sida tills jag lägger den närmare.
 
Nä men vi kör Pampers byxblöjor strl 5 vi nu O_o När jag tittar på kiddot tycker jag inte att han är så stor, men det är han ju 😆 Och 5 månader om precis en vecka. Sjuuukt. Han rullar fortfarande inte runt med vilje utan har varit väldigt nöjd med att ligga platt och titta på resten av familjen 😂 Idag försökte han dock rulla från rygg till mage, men armen var i vägen så han gav upp 😅

Har ni sett KappAhls kommande varumärke Minories? Såååå fina kläder :love::love: Kommer i februari.
Var har du sett det klädmärket?? Det riktigt kliar i fingrarna efter att få köpa nya kläder till dem 😅, vi har fått massor med kläder från flera vänner som känner sig klara med barn, har nästan inte köpt något själv. Känns lite tråkigt även om det såklart är superbra att få.
 
Var har du sett det klädmärket?? Det riktigt kliar i fingrarna efter att få köpa nya kläder till dem 😅, vi har fått massor med kläder från flera vänner som känner sig klara med barn, har nästan inte köpt något själv. Känns lite tråkigt även om det såklart är superbra att få.
Håller med. Har en hel del kvar från hennes storebror, men är kul att köpa nytt med :D.
 
Var har du sett det klädmärket?? Det riktigt kliar i fingrarna efter att få köpa nya kläder till dem 😅, vi har fått massor med kläder från flera vänner som känner sig klara med barn, har nästan inte köpt något själv. Känns lite tråkigt även om det såklart är superbra att få.

Kolla weareminories på Instagram👌Jag älskar kläder och köper alldeles för mycket till barnen 😆 Storebror har dock varit otroligt medveten sen riktigt liten så honom har jag nästan aldrig kunnat klä som jag vill. Mellan 2 och 3 år hade han bara svart. BARA. Nu är det bara dinosaurier och sånt "coolt". Och jeans. Alltid jeans, aldrig andra byxor.

Sååå jag är liite sugen på att köpa allt fint jag ser till lillebror 😅
 
Nä men vi kör Pampers byxblöjor strl 5 vi nu O_o När jag tittar på kiddot tycker jag inte att han är så stor, men det är han ju 😆 Och 5 månader om precis en vecka. Sjuuukt. Han rullar fortfarande inte runt med vilje utan har varit väldigt nöjd med att ligga platt och titta på resten av familjen 😂 Idag försökte han dock rulla från rygg till mage, men armen var i vägen så han gav upp 😅

Har ni sett KappAhls kommande varumärke Minories? Såååå fina kläder :love::love: Kommer i februari.
Pampers 5 redan? 😂 jag tycker dom är
rätt stora. Lilly har touch i storlek 3 men nu är det nog dags att hoppa upp ett snäpp till 4.

åh jag såg deras Instagramsida! Såg ut som fina kläder 😍 men har redan fyllt upp garderoben med nästkommande 2 storlekar så får väl lugna mig lite nu på ett tag 😅
 
Ni som ammar, hur ofta bajsar era bebisar? De första två månaderna så bajsade Lilly typ varje dag, men nu kan det gå ca en vecka emellan och det är uppenbart att hon tycker det är jobbigt. Konsistensen är inte lös utan snarare åt det fastare hållet (ursäkta för detaljerna..) samt att hon är väldigt gasig i magen. Har inte direkt tagit upp detta på BVC för där säger dom ju att allt är normalt typ...
 
Pampers 5 redan? 😂 jag tycker dom är
rätt stora. Lilly har touch i storlek 3 men nu är det nog dags att hoppa upp ett snäpp till 4.

åh jag såg deras Instagramsida! Såg ut som fina kläder 😍 men har redan fyllt upp garderoben med nästkommande 2 storlekar så får väl lugna mig lite nu på ett tag 😅

Ja, vi tyckte 4:orna satt så tight kring magen så vi köpte 5:or istället 😅 Sitter bra på honom fast dom egentligen är förstora kilomässigt.
 
Ni som ammar, hur ofta bajsar era bebisar? De första två månaderna så bajsade Lilly typ varje dag, men nu kan det gå ca en vecka emellan och det är uppenbart att hon tycker det är jobbigt. Konsistensen är inte lös utan snarare åt det fastare hållet (ursäkta för detaljerna..) samt att hon är väldigt gasig i magen. Har inte direkt tagit upp detta på BVC för där säger dom ju att allt är normalt typ...

Här bajsas det också sällan. Har gått uppemot en vecka, men vanligtvis var tredje/fjärde dag. Svärmor som är gammal bvc-sköterska sa att vi kunde ge honom en tesked rapsolja för att det skulle gå lättare, men vi har inte gjort det än då han inte verkar lida av det. Har dock börjat med lite gröt på kvällen och då får han en tesked katrinplommonpure till, men det verkar inte ge någon större effekt.
 
Ni som ammar, hur ofta bajsar era bebisar? De första två månaderna så bajsade Lilly typ varje dag, men nu kan det gå ca en vecka emellan och det är uppenbart att hon tycker det är jobbigt. Konsistensen är inte lös utan snarare åt det fastare hållet (ursäkta för detaljerna..) samt att hon är väldigt gasig i magen. Har inte direkt tagit upp detta på BVC för där säger dom ju att allt är normalt typ...
Hon bajsar dagligen, helst 3-4 rejält fyllda :D
 
Kolla weareminories på Instagram👌Jag älskar kläder och köper alldeles för mycket till barnen 😆 Storebror har dock varit otroligt medveten sen riktigt liten så honom har jag nästan aldrig kunnat klä som jag vill. Mellan 2 och 3 år hade han bara svart. BARA. Nu är det bara dinosaurier och sånt "coolt". Och jeans. Alltid jeans, aldrig andra byxor.

Sååå jag är liite sugen på att köpa allt fint jag ser till lillebror 😅
Jag kör mycket dinosaurier på storebror. Och lite grann på lillasyster med.
Och en hel del bilar på storebror med.
 
Kolla weareminories på Instagram👌Jag älskar kläder och köper alldeles för mycket till barnen 😆 Storebror har dock varit otroligt medveten sen riktigt liten så honom har jag nästan aldrig kunnat klä som jag vill. Mellan 2 och 3 år hade han bara svart. BARA. Nu är det bara dinosaurier och sånt "coolt". Och jeans. Alltid jeans, aldrig andra byxor.

Sååå jag är liite sugen på att köpa allt fint jag ser till lillebror 😅
Ja, man får passa på innan de har åsikter! Min systerdotter hade en period när hon vägrade klä sig i kläder som hade minsta detalj i annan färg än rosa, lila eller ljusblå, min syster slet sitt hår när hon tyckte hon hittat en perfekt rosa tröja med lila katter och dottern sa ”katten har en grå nos, jag gillar inte grått” 😅.
 
Åh, fick tillbaka mensen idag 😭 hade verkligen hoppats få slippa den i ett halvår som efter första... men antar att det kan ha att göra med att lillan sover 6h i sträck på nätterna, så får ju vara glad för sömnen iaf 😅 ...passande bara såhär två dagar innan efterkontrollen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 855
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 956
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 553
Senast: Trott
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 222
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp