Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Elsa sover som en kratta just nu. Vaknar typ 20 ggr per natt. Sover aldrig tungt. Verkar inte vara mat för det är likadant oavsett om hon ammar eller inte. Vet inte om det är utvecklingssprång, tänder eller magen. Vi är så sjukt trötta. Är ständigt ledsen och irriterad på dagen trots att sambon tar större delen av natten😢
 
Elsa sover som en kratta just nu. Vaknar typ 20 ggr per natt. Sover aldrig tungt. Verkar inte vara mat för det är likadant oavsett om hon ammar eller inte. Vet inte om det är utvecklingssprång, tänder eller magen. Vi är så sjukt trötta. Är ständigt ledsen och irriterad på dagen trots att sambon tar större delen av natten😢

Men fy vad kämpigt :(
 
Elsa sover som en kratta just nu. Vaknar typ 20 ggr per natt. Sover aldrig tungt. Verkar inte vara mat för det är likadant oavsett om hon ammar eller inte. Vet inte om det är utvecklingssprång, tänder eller magen. Vi är så sjukt trötta. Är ständigt ledsen och irriterad på dagen trots att sambon tar större delen av natten😢

Usch vad tufft! ❤️
Vi hade ju så i ungefär en månad från Lucia och framåt, hittade då en teori om "four month sleep regression" som stämde rätt bra in på vår situation. Kanske samma för er nu? Håller tummarna för att det snart är över för er och att sömnen blir bättre!
 
@Martenix jo enligt min app stämmer det ju och jag vet att sonen hade en liknande period när han sov väldigt dåligt i den åldern. Enligt appen ska det vara över om några dagar så vi får väl hoppas på det ❤️ Sen blir det ju inte bättre av att storebror vaknar 5.30 och är jättepigg, svårt att inte väcka den sovande pappan
 
@Martenix jo enligt min app stämmer det ju och jag vet att sonen hade en liknande period när han sov väldigt dåligt i den åldern. Enligt appen ska det vara över om några dagar så vi får väl hoppas på det ❤️ Sen blir det ju inte bättre av att storebror vaknar 5.30 och är jättepigg, svårt att inte väcka den sovande pappan
Vad är det för app? Är den bra? 😊
 
Elsa sover som en kratta just nu. Vaknar typ 20 ggr per natt. Sover aldrig tungt. Verkar inte vara mat för det är likadant oavsett om hon ammar eller inte. Vet inte om det är utvecklingssprång, tänder eller magen. Vi är så sjukt trötta. Är ständigt ledsen och irriterad på dagen trots att sambon tar större delen av natten😢
Usch så jobbigt det låter! Är det fortfarande lika svårt att få henne att sova på dagen?
 
Usch så jobbigt det låter! Är det fortfarande lika svårt att få henne att sova på dagen?
Ja, möjligen tendens till att hon sover ngt längre pass och att det går att få henne att somna i vagnen, men då vaknar hon ju alltid efter 30-40 minuter. Om hon inte vore så övertrött på kvällen hade det inte varit så stort problem
 
Definitivt nåt språng och/eller beställning här. Hon har fortsatt äta ofta idag - och det rinner över mest hela tiden så hon har typ fått ligga på en handduk hela dagen...
Drar mig till minnes att det brukar vara en dag eller två, så förhoppningsvis går det över snart.
 
Det är tur att jag finns, så att amningsmottagningen har något att göra.
Först hade jag en envis whitespot på höger sida. Sen fick jag mild svampinfektion på vänster. Sen mjölkstockning på höger. Sen whitespot på vänster. Och nu nåt annat, troligtvis milkblister på höger. Jag vill absolut amma och det gör inte asont bara ont. Men så jäkla drygt att det alltid är något. Funderar på att be dem kolla tungbandet igen.

I fredags ringde jag mannen och frågade om jag kunde ta nån av hans fiskekrokar att sticka hål med på bröstvårtan. Han blev förskräckt och menade att det är dumt med tanke på hullingen.
 
Det är tur att jag finns, så att amningsmottagningen har något att göra.
Först hade jag en envis whitespot på höger sida. Sen fick jag mild svampinfektion på vänster. Sen mjölkstockning på höger. Sen whitespot på vänster. Och nu nåt annat, troligtvis milkblister på höger. Jag vill absolut amma och det gör inte asont bara ont. Men så jäkla drygt att det alltid är något. Funderar på att be dem kolla tungbandet igen.

I fredags ringde jag mannen och frågade om jag kunde ta nån av hans fiskekrokar att sticka hål med på bröstvårtan. Han blev förskräckt och menade att det är dumt med tanke på hullingen.

Men fy vad drygt! Har de klippt tungbandet tidigare eller bara kollat hur det ser ut?

Jag har också haft det kämpigt med amningen, haft flera mjölkstockningar, sår och alltid ont vid amning (och periodvis även mellan amningstillfällena). Vid observationer etc. så har jag alltid fått höra att det ser bra ut, men så vid ett besök på amningsmottagningen innan jul så beslutade de att testa att klippa tungbandet och för oss har det gjort en enorm skillnad! 🙏 Jag var skeptisk först då det verkar ha omtvistad effekt men så här i efterhand så är jag väldigt glad att vi testade.
Hoppas ni också hittar en lösning som fungerar för er, lider med dig! ❤️
 
Men fy vad drygt! Har de klippt tungbandet tidigare eller bara kollat hur det ser ut?

Jag har också haft det kämpigt med amningen, haft flera mjölkstockningar, sår och alltid ont vid amning (och periodvis även mellan amningstillfällena). Vid observationer etc. så har jag alltid fått höra att det ser bra ut, men så vid ett besök på amningsmottagningen innan jul så beslutade de att testa att klippa tungbandet och för oss har det gjort en enorm skillnad! 🙏 Jag var skeptisk först då det verkar ha omtvistad effekt men så här i efterhand så är jag väldigt glad att vi testade.
Hoppas ni också hittar en lösning som fungerar för er, lider med dig! ❤️
Åh vad skönt att det hjälpte! Hur gammal var din bebis då ni klippte? Märktes det skillnad direkt?

De kollade på bb och de har kollat två gånger på bvc, alla säger att det ser fint ut. Och att taget ser fint ut.
 
Det är tur att jag finns, så att amningsmottagningen har något att göra.
Först hade jag en envis whitespot på höger sida. Sen fick jag mild svampinfektion på vänster. Sen mjölkstockning på höger. Sen whitespot på vänster. Och nu nåt annat, troligtvis milkblister på höger. Jag vill absolut amma och det gör inte asont bara ont. Men så jäkla drygt att det alltid är något. Funderar på att be dem kolla tungbandet igen.

I fredags ringde jag mannen och frågade om jag kunde ta nån av hans fiskekrokar att sticka hål med på bröstvårtan. Han blev förskräckt och menade att det är dumt med tanke på hullingen.
Vad jobbigt det låter.
Känner mig så lyckligt lottad att amningen fungerar bra med lillasyster (*peppar peppar*) och gjorde det med storebror med. Närmaste jag kom mjölkstockning var när jag var iväg några timmar på möhippa när han var 3-4 månader. Och inte hade nån pump med. Tur vi var i badhus så jag kunde duscha varmt och handmjölka lite :p.

Ska inte klaga på lillasysters stök och bök idag känns det som.
 
Vad jobbigt det låter.
Känner mig så lyckligt lottad att amningen fungerar bra med lillasyster (*peppar peppar*) och gjorde det med storebror med. Närmaste jag kom mjölkstockning var när jag var iväg några timmar på möhippa när han var 3-4 månader. Och inte hade nån pump med. Tur vi var i badhus så jag kunde duscha varmt och handmjölka lite :p.

Ska inte klaga på lillasysters stök och bök idag känns det som.
Skönt att det fungerar smärtfritt. Glömde skriva att jag har kärlkramp / reynaulds också 😂

Just det, jag kan inte mjölka ut mer än några droppar med pump heller. Det kommer inget, men när jag ammar så kommer det massor.
 
Skönt att det fungerar smärtfritt. Glömde skriva att jag har kärlkramp / reynaulds också 😂

Just det, jag kan inte mjölka ut mer än några droppar med pump heller. Det kommer inget, men när jag ammar så kommer det massor.
Jag kan bara pumpa när jag ammar denna gång. Hon måste dra igång utdrivningen. Kommer inte jättemängder, typ 80 ml. Men blir så jag kan frysa in lite i alla fall. Förutom i förrgår, när jag glömde mjölken i kylen. Så nu är den för gammal att frysa. Har läst man ska frysa inom 24 timmar.
 
Jag kan bara pumpa när jag ammar denna gång. Hon måste dra igång utdrivningen. Kommer inte jättemängder, typ 80 ml. Men blir så jag kan frysa in lite i alla fall. Förutom i förrgår, när jag glömde mjölken i kylen. Så nu är den för gammal att frysa. Har läst man ska frysa inom 24 timmar.
Så då pumpar du på den sidan du inte ammar?

Jag har inget i frysen, fick ut nån tesked som max. Känns som ett hån de nätter jag missat med amningsinlägget och läckt på hela tröjan 😅
 
Så då pumpar du på den sidan du inte ammar?

Jag har inget i frysen, fick ut nån tesked som max. Känns som ett hån de nätter jag missat med amningsinlägget och läckt på hela tröjan 😅
Precis så, dottern på ena bröstet och pumpen på andra. Och helst lugn och ro och inte sonen som undrar vad jag gör :p.
 
Finn ett fel 🤣
 

Bifogade filer

  • 37B06386-6FD7-4024-9898-0749E8AD261A.jpeg
    37B06386-6FD7-4024-9898-0749E8AD261A.jpeg
    228,3 KB · Visningar: 42
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 851
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 943
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 867
Senast: Blyger
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 220
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp